Beantwoord

oude android tablets verbinden niet met zyxel t-54

  • 28 April 2023
  • 20 reacties
  • 400 Bekeken

Reputatie 1

Sinds eergisteren glasvezel met het zyxel t-54 modem, maar helaas verbinden sommige apparaten niet met het modem.

2 windows laptops; chromecast; netatmo; android telefoons verbinden vanzelf, gaat goed.

2 android tablets zien het netwerk wel, maar disconnecten direct na verbinden. Nvidia shield (android 7) nexus 7 (android 5).

testen met heel oude telefoon (android 4), werkt wel. En beide kunnen wel connecten op de hotspot van de telefoon.

 

geprobeerd zonder succes:

gastnetwerk met alleen 2.4Ghz op bgn gezet, WPA2.

mesh uitgezet

resets modem

reset tablets

wps-knop → blijft heel lang hangen op verbinden, gebeurt niets.

aan de lijn met klantenervice, niets gelukt.

netwerknaam aanpassen, wachtwoord aanpassen

 

Iemand ideeën? Of hier bekend mee?

Het zijn natuurlijk oude tablets, maar bij het ziggo modem werkten ze prima.

icon

Beste antwoord door nvidiashield 16 June 2023, 22:25

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nvidiashield 

Zou je eens na een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, in de web interface bij WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen, bij draadloos, andere, 802.11 modus WiFi b/g/n gemengd en bij draadloos, algemeen de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten?

Werkt het zo wel op het eigen WiFi netwerk dus niet het gastnetwerk?

Reputatie 1

Hallo @nvidiashield 

Zou je eens na een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, in de web interface bij WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen, bij draadloos, andere, 802.11 modus WiFi b/g/n gemengd en bij draadloos, algemeen de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten?

Werkt het zo wel op het eigen WiFi netwerk dus niet het gastnetwerk?

Hallo Waqqas,

op het gastennetwerk lukt het ook niet, maar had dat als poging omdat die wat eenvoudiger ingesteld stond.

Maar, ik heb de 5ghz uitgezet, bgn, wpa2. Maar precies hetzelfde probleem. direct na connectie disconnect.

complete reset nog niet geprobeerd, zou ik willen voorkomen omdat het veel tijd kost. Hoe nodig is dat?

En/of andere tips?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @nvidiashield, super dat je al zoveel kon proberen! Ik neem aan dat je ook geen eigen Wifi versterkers of routers in je netwerk hebt staan? Heel graag had ik je meer tips gegeven, maar met hetgeen wat je zelf al hebt geprobeerd en de tips van @Waqqas is eigenlijk alle munitie die ik kan bedenken al verschoten. Daarom zou ik net als Waqqas een fabrieks reset van het modem willen aanraden: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Ik heb er goede hoop in dat dit dé oplossing voor je zal zijn!

Reputatie 1

De reset gedaan met de andere instellingen, probleem blijft gelijk. Tablet wordt er meteen afgegooid. Andere apparaten kunnen wel gewoon verbinden.

Wat nu?

 

Ik heb overigens nog een oude Dlink 868-L staan. Is dit te gebruiken ipv de zyxel? Moet wel ook tv op kunnen...

Reputatie 7
Badge +15

@nvidiashield 

Een router met VLAN ondersteuning is geschikt om aan te sluiten ipv de Zyxel, anders kan je hem achter de Zyxel aansluiten en WiFi op de Zyxel uitzetten.

Reputatie 1

@nvidiashield

Een router met VLAN ondersteuning is geschikt om aan te sluiten ipv de Zyxel, anders kan je hem achter de Zyxel aansluiten en WiFi op de Zyxel uitzetten.

Geen zin om ze allebei in de meterkast te zetten, dus als het moet dan alleen de 868L.

Is er een uitleg hoe de VLAN in te stellen is? Anders moet er toch een andere oplossing komen.

Reputatie 7
Badge +15

@nvidiashield 

Volgens de handleiding is er VLAN ondersteuning in jou eigen router. Wat je kunt doen is sluit de Internetkabel vanaf de mediaconverter aan op de DLink. Verbindt een laptop en ga naar 192.168.1.1 en log in, ga naar network > WAN > WAN IPv4 Configuration > kies bij connection type voor DHCP en VLAN id 300, sla dit op en herstart de router. Je kan nu kijken of alle apparaten wel verbinding maken.

Reputatie 1

@nvidiashield

Volgens de handleiding is er VLAN ondersteuning in jou eigen router. Wat je kunt doen is sluit de Internetkabel vanaf de mediaconverter aan op de DLink. Verbindt een laptop en ga naar 192.168.1.1 en log in, ga naar network > WAN > WAN IPv4 Configuration > kies bij connection type voor DHCP en VLAN id 300, sla dit op en herstart de router. Je kan nu kijken of alle apparaten wel verbinding maken.

Geen idee of dit dezelfde is, maar dit is wat ik kan krijgen internet settings:

 Waar vul ik dan vlan id 300 in?

 

Of zit het hier tussen:

Helaas kom ik er niet wijs uit, kom nergens VLAN tegen.

Toch te oud hiervoor?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Waqqas Weet jij hoe we vanaf dit punt verder kunnen en waar de VLAN staat?

Reputatie 7
Badge +15

@nvidiashield 

Ik kwam deze handleiding tegen alleen mis ik stap 7 op jouw foto hierboven.

Mocht het niet lukken dan zul je moeten kijken naar een andere optie.

Reputatie 1

Vreemd is dat, misschien dat het een aziatische firmware is. Dan maar niet met de 868L. In de handleiding vindt ik niets terug mbt. VLAN. Ik draai dus FW 1.21, en heb rev, A1.

 

Nog opties met een t-mobile router?

Reputatie 7
Badge +15

@nvidiashield

Is het een optie om een internetkabel aan te leggen van de meterkast naar woonkamer bijvoorbeeld? Dan heb je de Zyxel in de meterkast met WiFi uit en je eigen router in de woonkamer.

Maar kan je je eigen router eerst eens tijdelijk in de meterkast plaatsen aangesloten op de Zyxel en kijken of alles dan wel naar behoren werkt?

Reputatie 1

ik wil graag maar 1 apparaat voor het internet, en voorkeur voor de moderne router van T-mobile zelf.

Nog andere mogelijkheden met de T-mobile router/modem?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @nvidiashield, welke andere mogelijkheden bedoel je precies? Ik weet dat het mogelijk is om bijvoorbeeld een managed switch achter de Zyxel te plaatsen zodat je technisch gezien dan alleen de routerfunctie gebruikt; bedoel je dat toevallig? 😄

Reputatie 1

Nou, ik bedoel of die zyxel nog een optie heeft dat het wel aan de praat komt, of dat T-mobile andere routers heeft. Of..

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile heeft geen nieuwe andere routers. De Zyxel routers zijn bij heel veel klanten in gebruik.

De t-50 is er toch ook nog. Die lijkt hier op het forum minder problemen te hebben met oudere apparaten dan de t-54.

 

Reputatie 1

De t-50 is er toch ook nog. Die lijkt hier op het forum minder problemen te hebben met oudere apparaten dan de t-54.

 

Ik kijk het nog even aan, maar zal dit overwegen.

Zonde als de tablets geen internet krijgen, en gedoe met eigen router geen zin in.

Was ziggo zo slecht nog niet.

Reputatie 1

De t-50 is er toch ook nog. Die lijkt hier op het forum minder problemen te hebben met oudere apparaten dan de t-54.

 

Ik kijk het nog even aan, maar zal dit overwegen.

Zonde als de tablets geen internet krijgen, en gedoe met eigen router geen zin in.

Was ziggo zo slecht nog niet.

Tablets nog getest bij de KPN routers, daar geen problemen.

Dus aangevraagd bij support om een oude router te krijgen. Nog geen oplossing. 

Reputatie 1

Eindelijk is de t50 er, na heeel lang heen en weer gebel met de klantenservice. (kon niet, zou probleem niet oplossen etc. etc., totaal 4 uur van mijn leven aan de lijn gehangen)

 

Komt vanmiddag binnen, probleem opgelost.

 

Alle apparaten verbinden netjes, niks meer aan de hand. Case closed

Dus tip, als de t54 problemen geeft, terug naar t50

Reageer