Beantwoord

Pakketverlies tijdens het spelen van GeForce Now

  • 26 March 2024
  • 16 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo Odido, ik heb een probleem: ik ervaar 10%-15% pakketverlies wanneer ik een game speel in GeForce Now, zelfs wanneer ik verbonden ben via een ethernetkabel. De snelheid is altijd goed 90-95 megabytes van de aangegeven 100, de ping is klein - 10 ms - 20 ms, maar pakketten gaan verloren en hierdoor is de kwaliteit van het spel erg slecht. Het is mogelijk dat pakketverlies er altijd al is geweest, maar ik heb onlangs GeForce geïnstalleerd en merkte het nu pas op. Dezelfde hoeveelheid pakketverlies, zowel via de WI-FI-verbinding als via de Ethernet-kabel.

P.S. Sorry voor fouten, ik schrijf met Google Translate :-)

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 March 2024, 23:53

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge

Als je een T-56 router hebt en nog geen firmware-update hebt aangevraagd (en geen  Wifi Plus punten als repeater gebruikt), zet dan even je klantnummer in je profiel, en vraag in een van de threads over HUENEME-NEGEV naar een firmware-update. Goede kans dat dan de problemen met een dag of 2 zijn opgelost.

Als je een T-56 router hebt en nog geen firmware-update hebt aangevraagd (en geen  Wifi Plus punten als repeater gebruikt), zet dan even je klantnummer in je profiel, en vraag in een van de threads over HUENEME-NEGEV naar een firmware-update. Goede kans dat dan de problemen met een dag of 2 zijn opgelost.

Bedankt voor je reactie. Ik heb een Zyxel T-54 en geen wifi-plus punten. Zoals ik begrijp hebben mensen in dit onderwerp 'HUENEME-NEGEV' een probleem met ‘Call of Duty’ met deze fout. Maar ik heb geen probleem met Call of Duty, ik heb pakketverlies en hierdoor spelen mijn games in GeForce Now in zeer slechte kwaliteit. Denkt u dat het updaten van de software mij ook zal helpen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Alex1212 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en indien je dal hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten?

Is je game console rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten zonder switch?

Als je een VPN gebruikt heb je dan ook packet loss of niet?

Reputatie 4
Badge

Hallo @Alex1212 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en indien je dal hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten?

Is je game console rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten zonder switch?

Als je een VPN gebruikt heb je dan ook packet loss of niet?

Wie heeft dit bericht gemarkeerd als “Antwoord”?
Is het probleem opgelost?

(reden dat ik dit vraag: ik zie de laatste tijd vaker berichten gemarkeerd als ‘antwoord’ waarbij het probleem niet weg is. En als een bericht beantwoord is, kijken de moderatoren er niet of nauwelijks meer naar)

Reputatie 5
Badge +4

Hi @henkdeleeuw, geen zorgen: als een bericht als beste antwoord gemarkeerd staat betekent dit niet dat wij dit topic niet meer zullen oppakken. Wij kijken namelijk naar elk bericht dat binnen komt. Het houdt simpelweg alleen in dat op dit moment dit bericht het beste antwoord is. Mocht @Alex1212 de vragen van Waqqas beantwoord hebben, dan zullen wij hier verder naar kijken en reageren in het topic als het nodig is! 

Hallo @Alex1212 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en indien je dal hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten?

Is je game console rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten zonder switch?

Als je een VPN gebruikt heb je dan ook packet loss of niet?

Bedankt voor je reactie. Ik heb een DSL-verbinding. Sorry, maar ik weet niet wat KPN ISRA is :-) Mijn router is via een kabel rechtstreeks aangesloten op een connector in de muur (ik kan eventueel een foto bijvoegen). En vanaf de router gaat er een Ethernetkabel naar de laptop. Maar pakketverlies is hetzelfde via WIFI en via Ethernetkabel. Ik heb geen VPN gebruikt, ik dacht dat alles prima zou moeten werken zonder VPN.

Hallo @Alex1212 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en indien je dal hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten?

Is je game console rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten zonder switch?

Als je een VPN gebruikt heb je dan ook packet loss of niet?

Ik heb dit ook via een VPN geprobeerd, maar heb nog steeds het probleem van pakketverlies. Ik heb ook de DSL- en Ethernet-kabels vervangen door nieuwe, maar dat veranderde niets. Als ik mijn mobiele telefoon als USB-modem op mijn laptop aansluit, is er bovendien geen verlies bij de pakkettest. Het probleem zit dus ook niet in mijn laptop. Ik hoop dat u mij kunt vertellen wat ik nu moet doen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex1212, het ISRA-punt is de connector in de muur. Ik ga je een andere DSL kabel opsturen. Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt af? Ik zie namelijk een ligte verstoring op het modem. 

Mogelijke verstoringen:

  • Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

Kan je nakijken of iets in de buurt staat van het modem wat hiervoor kan zorgen. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat je de nieuwe kabel hebt uitgeprobeerd?

Hey @Alex1212, het ISRA-punt is de connector in de muur. Ik ga je een andere DSL kabel opsturen. Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt af? Ik zie namelijk een ligte verstoring op het modem. 

Mogelijke verstoringen:

  • Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

Kan je nakijken of iets in de buurt staat van het modem wat hiervoor kan zorgen. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat je de nieuwe kabel hebt uitgeprobeerd?

Dankuwel voor je reactie.
Het modem staat op ongeveer 3 meter van het ISRA-punt. Ik heb het dichterbij geplaatst, op een afstand van 1 meter, maar het hielp niet. Er is niets in de buurt met het modem, het staat op een open plek op een hoogte van 50 cm (op de salontafel). Ik heb de positie van het modem in de kamer veranderd, voor het experiment heb ik het zelfs in het midden geplaatst van de kamer, maar ook dit hielp niet.
Ja, natuurlijk laat ik graag een reactie achter, ik hoop dat dit zal helpen het probleem op te lossen. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Alex1212, bedankt voor de informatie! 😊 We horen graag of de nieuwe kabel geholpen heeft. Groetjes, Ishana

Hoi @Alex1212, bedankt voor de informatie! 😊 We horen graag of de nieuwe kabel geholpen heeft. Groetjes, Ishana

Dankuwel, ik heb de kabel ontvangen. Helaas veranderde dit niets. Ik verlies ook steeds 10% -15% (soms zelfs 20%) van de pakketten via Wi-Fi en ook via Ethernet-kabel.

Hey @Alex1212, het ISRA-punt is de connector in de muur. Ik ga je een andere DSL kabel opsturen. Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt af? Ik zie namelijk een ligte verstoring op het modem. 

Mogelijke verstoringen:

  • Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

Kan je nakijken of iets in de buurt staat van het modem wat hiervoor kan zorgen. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat je de nieuwe kabel hebt uitgeprobeerd?

Dankuwel, ik heb de kabel ontvangen. Helaas veranderde dit niets. Ik verlies ook steeds 10% -15% (soms zelfs 20%) van de pakketten via Wi-Fi en ook via Ethernet-kabel.

Reputatie 7
Badge +9

De kabel van het ISRA-punt naar het modem mag niet langer zijn dan 1,5 tot maximaal 2 meter @Alex1212.  

De kabel van het ISRA-punt naar het modem mag niet langer zijn dan 1,5 tot maximaal 2 meter @Alex1212.  

Ik heb uw kabel geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Dus heb ik mijn kabel terug gelegd, die is langer, ik wist niet dat de afstand minder dan 2 meter moest zijn. Het probleem was dat ik de bank moest verplaatsen om het modem op een kortere kabel te laten zitten :-)  Maar oké, nu zijn alle wijzigingen volledig doorgevoerd en nu heb ik uw kabel opnieuw geïnstalleerd (1 meter, kunt u dit nu controleren?) en dit verandert helemaal niets aan de situatie. Het lijkt mij dus dat het probleem niet bij de kabel ligt.

De kabel van het ISRA-punt naar het modem mag niet langer zijn dan 1,5 tot maximaal 2 meter @Alex1212.  

Ik merkte ook dat het modem een ​​constant, zeer onaangenaam hoogfrequent geluid maakt. Het is niet erg luid, maar je kunt het wel de hele tijd horen... Kan het pakketverliesprobleem hiermee verband houden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex1212, ik wilde een lijnmeting uitvoeren, echter krijg ik geen goed contact met het modem. Heb je op dit moment wel internet of helemaal niet? Als je wel internet hebt zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken? Hopelijk krijg ik daarna een goede meting! 

Reageer