Problemen met internetverbinding thuis

  • 21 September 2023
  • 7 reacties
  • 243 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ervaart iemand anders ook hinderlijke problemen met een instabiele internetverbinding en met name met wifi bij het gebruik van het Zyxel T-50 modem?

Afgelopen zaterdag nam ik contact op met de klantenservice om te vragen of het mogelijk was om mijn modem te vervangen door een nieuwer model. Dit besloot ik nadat een test met een Fritz!Box met Wi-Fi 6 aantoonde dat dit mijn verbindingsproblemen oploste.

In ieder geval werd mij verteld door de klantenservice dat ik binnen 3 werkdagen een reactie zou ontvangen, maar tot op heden heb ik nog niets gehoord. Het is enorm frustrerend dat ik nog steeds kamp met mijn haperende internet, terwijl er blijkbaar een eenvoudige oplossing voorhanden lijkt te zijn: het vervangen van de modem door een nieuwer model. Daarnaast kreeg ik te horen dat ik te veel apparaten had aangesloten. Er is mij tenminste verteld dat een modem met Wi-Fi 6 (die Odido nu ook aan nieuwe klanten levert, maar niet aan bestaande klanten met problemen zoals ik) die een bredere kanaalbreedte heeft wellicht het probleem zou kunnen oplossen.

Zijn er anderen die soortgelijke ervaringen hebben met het Zyxel T-50 modem? Het zou prettig zijn om te weten of ik de enige ben die met dit probleem kampt of dat er mogelijk een grotere kwestie speelt. Ik hoor graag jullie ervaringen.

 

P.S.: Ik krijg volgende maand ook een nieuwe mediaconverter aangezien ik mijn internetsnelheid heb opgehoogd maar dan lijkt het mij toch ook vrij normaal om de modem ook te vervangen om zeker weten mijn problemen op te lossen? Vooral voor iemand die al sinds 2019 klant is?!

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @NoDi, welkom op onze Community!

Om een beter beeld te krijgen van je verbinding wil ik je vragen om een aantal testen te doen. Zou je de screenshots in dit topic willen delen, alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

@Rene_W, mag ik jou ook vragen om dit te doen? Super bedankt! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @NoDi 

Zijn er ook problemen met de verbinding bij bekabeld internet?

Ik heb nu de Zyxel-T54 maar eerst toen ik de Zyxel-T50 had ervaarde ik hier nooit problemen met de WiFi mee, ik ken nog wel wat mensen die de Zyxel-T50 hebben en daar werkt de WiFi prima.

De limiet van aantal WiFi cliënten staat op 32 maar je kan de Fritzbox aansluiten op de internetkabel die vanaf de mediaconverter komt en het Odido profiel selecteren, hopelijk gaat het dan beter.

Hallo @NoDi 

Ik heb nu de Zyxel-T54 maar eerst toen ik de Zyxel-T50 had ervaarde ik hier nooit problemen met de WiFi mee, ik ken nog wel wat mensen die de Zyxel-T50 hebben en daar werkt de WiFi prima.

De limiet van aantal WiFi cliënten staat op 32 maar je kan de Fritzbox aansluiten op de internetkabel die vanaf de mediaconverter komt en het Odido profiel selecteren, hopelijk gaat het dan beter.

Die Fritz!Box is dus niet van mij maar van mijn zoon die hem weer voor zijn werk moest testen.

De Fritz!Box staat dus geheel los van het probleem met de Zyxel T-50 behalve dat ik met deze Fritz!Box geen problemen had zoals met de T-50 en hem gebruikte om eens te testen of het niet aan de modem te wijten is.

Hallo @NoDi 

Zijn er ook problemen met de verbinding bij bekabeld internet?

Ik heb nu de Zyxel-T54 maar eerst toen ik de Zyxel-T50 had ervaarde ik hier nooit problemen met de WiFi mee, ik ken nog wel wat mensen die de Zyxel-T50 hebben en daar werkt de WiFi prima.

De limiet van aantal WiFi cliënten staat op 32 maar je kan de Fritzbox aansluiten op de internetkabel die vanaf de mediaconverter komt en het Odido profiel selecteren, hopelijk gaat het dan beter.

Terugkomend op de vraag die ik over het hoofd heb gezien: zijn er ook problemen met de verbinding bij bekabeld internet?

 

Ja, als mijn zoon bijvoorbeeld op z'n pc gaat gamen dan crasht het netwerk. Hij heeft zelf last van een slechte verbinding en wifi houdt dan bij ons ook zo goed als op (op vrijwel alle apparten, Netflix op tv bijv etc).

Reputatie 7
Badge +15

@NoDi 

Maak je alleen gebruik van de Zyxel-T50 of heb je hier nog een switch of router achter?

Je kan de Zyxel-T50 voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, misschien dat het daarna beter gaat?

@NoDi

Maak je alleen gebruik van de Zyxel-T50 of heb je hier nog een switch of router achter?

Je kan de Zyxel-T50 voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, misschien dat het daarna beter gaat?

Alleen de Zyxel T-50, geen andere router en alleen een switch die bovenstaat om de rest van de bovenverdieping met bekabeld internet te voorzien waar nodig en mogelijk.

 

Alles ook al geprobeerd wat betreft resetten, fabrieksinstellingen etc.

 

Zoals ik al zei: met een andere modem die gebruikt is om het probleem met de Zyxel T-50 te bevestigen had ik geen problemen maar met de Zyxel T-50 daarentegen wel. 

Hier ook een T50 modem. Wifi valt nog al eens weg, met name de TV kan vaak geen verbinding maken. Ook op de telefoon valt deze geregeld weg, al valt dit minder op, want deze schakelt automatisch over op 4G.

Zojuist een Ookla speedtest gedaan en nu zou de verbinding 99% zijn… Ik geloof ook best dat deze nu goed is, maar van tijd tot tijd valt de Wifi dus gewoon weg!?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @NoDi, welkom op onze Community!

Om een beter beeld te krijgen van je verbinding wil ik je vragen om een aantal testen te doen. Zou je de screenshots in dit topic willen delen, alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

@Rene_W, mag ik jou ook vragen om dit te doen? Super bedankt! 

Reageer