Samsung Smart TV verbindt niet met Wifi

  • 29 October 2023
  • 10 reacties
  • 363 Bekeken

Ik heb sinds vorige week glasvezelinternet van Odido. Het is naar tevredenheid geïnstalleerd met een ZyXel T-56 modem en 2 extra Zyxel WX5600 wifi-punten.

De wifi is snel en werkt naar behoren, maar op 2 van onze Samsung Smart TV’s kunnen we geen verbinding maken met het wifi netwerk. Zie de melding op de afbeelding.

 

In andere topics zie ik dat de modeminstelling van WPA2/WPA3 naar alleen WPA2 gedaan moet worden. Wanneer ik dat doe werkt inderdaad de Samsung TV, maar doen de iPhones en iPad het niet meer…

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ze beiden werken?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DavidB1982, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Welk type Samsung smart-tv heb je thuis staan? In sommige gevallen is WPA2 de enige oplossing, maar dat communiceert niet zo goed met andere fabrikanten inderdaad. Wat vaak helpt, is om de auto inlog op Wifi uit te schakelen op je tv, de tv een harde reset te geven (fabrieksinstellingen) en daarna om de Wifi weer opnieuw in te stellen op de tv's. Veel succes!

 

Hoi @Jason van Odido! Ik heb 2x een Samsung T4300. Ik heb je advies opgevolgd, maar helaas zonder succes.

 

Andere tips?

Reputatie 7
Badge +15

@DavidB1982

Kan je eens onderaan op IP instellingen klikken en daar zou je dan moeten kunnen kiezen voor automatisch instellingen verkrijgen/DHCP.

Ik krijg dan dit menu @Waqqas.
Bij IP-instelling en bij DNS-instelling kan ik automatisch ophalen of handmatig instellen. Wat adviseer je?

 

Reputatie 7
Badge +15

@DavidB1982 

Automatisch ophalen. Kan je daarna de tv eens herstarten?

Gedaan. Maar zonder resultaat helaas.
Automatisch ophalen was overigens al de instelling vanaf het begin.

Reputatie 7
Badge +6

@DavidB1982 Als je alleen WPA2 gebruikt, werkt de TV dus wel? Dan zou ik dat instellen, vervolgens het wifinetwerk vergeten op de iPhones en iPad en ze opnieuw verbinden. Nu zou alles moeten werken. Ik ben benieuwd of dat inderdaad zo is.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is een erg goede tip waar ik zelf nog niet over nagedacht heb! Thanks @TMTV en @Waqqas!

@DavidB1982 Werkt het nu wel op alle apparaten? 

@TMTV Super! Dit werkt. Veel dank!

Reputatie 7
Badge +16

Kijk eens aan, dat is geweldig! Grote dank aan @TMTV! 😁👍

Reageer