Samsung Tv verbindt niet met Zylex router

  • 9 August 2023
  • 8 reacties
  • 86 Bekeken

Goedemorgen, 

Onlangs is mijn router met glasvezel geïnstalleerd. Daarvoor heb ik gebruik moeten maken van hotspot via de telefoon. In de slaapkamer heb ik geen mogelijkheid tot bekabeld internet middels ethernet. 

Mijn Tv (Samsung type ue40es6540) ziet de router wel en ik kan de sleutel invoeren, maar daarna is er geen verbinding. De hotspot werkte ook niet, op dezelfde manier.

Is er iets wat (en hoe) ik in de instellingen kan veranderen zodat het internet wel werkt?

Bedankt! 

Waqqas 8 maanden geleden

@evelinexv 

Ik heb verder wel deze pagina voor je gevonden, hopelijk vind je een nuttige tip.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @evelinexv 

Als de tv ook niet met de hotspot werkt dan ligt het waarschijnlijk niet aan de router.

Je kan op de tv de netwerkinstellingen resetten.

@Waqqas ik denk ook niet dat het aan de router ligt, want alle overige apparaten werken gewoon. Ook de tv in de woonkamer.

Hoe moet ik de netwerkinstellingen resetten? 

Reputatie 7
Badge +15

@evelinexv

In de instellingen van de tv zoek je even op waar je de optie fabrieksinstellingen resetten ziet en daar zou ook netwerkinstellingen resetten bij moeten staan.

@Waqqas

Helaas niet.. Er staat: apparaat gaat naar fabrieksinstellingen met uitzondering van de netwerkinstellingen. En daar staat verder niets van netwerk bij..

Ik ben technisch nog best oké onderlegd als iemand die niet in de techniek werkt, maar ik snap er de ballen niet van. 

Reputatie 7
Badge +15

@evelinexv 

Instellingen > algemeen > netwerk > netwerk resetten, dit zag ik op het internet misschien dat je er zo wel komt.

@Waqqas

Als ik op netwerkinstellingen druk, kom ik uit op het scherm waarbij ik het netwerk ga instellen. Dus om de router te verbinden. Daar staat het ook niet bij. Toch bedankt. 

Reputatie 7
Badge +15

@evelinexv 

Ik heb verder wel deze pagina voor je gevonden, hopelijk vind je een nuttige tip.

@Waqqas

Bedankt. Ik kom er nog steeds niet uit helaas.. 

Reageer