Beantwoord

Silvercrest robot stofzuiger niet via Wifi te koppelen

  • 29 February 2024
  • 23 reacties
  • 153 Bekeken

Mijn Silvercrest robotstofzuiger kan ik niet verbinden met het Wifi netwerk van de Zyxel T56… ik heb ook een aparte Wifi Extender aangesloten (2,4 GHz) maar ook daar koppelt de robot niet mee.

Het heeft altijd gewerkt met mijn vorige ADSL provider, maar sinds de overstap naar glasvezel en het Zyxel modem werkt het niet meer.

Heeft iemand een idee?

Alvast dank,

Fernando

icon

Beste antwoord door henkdeleeuw 29 February 2024, 12:57

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 4
Badge

Vraag @Tommie van Odido om een update van de firmware. Bij niet verbindende smart apparatuur lost dat vaak de problemen op.

Beste @henkdeleeuw 

Dank voor je suggestie en ik heb inderdaad al via @Tommie van Odido al een nieuwe Firmware versie gekregen i.v.m. mijn tablet die ook niet aansloot. De firmwareversie van mijn modem is nu

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Volgens mij is dat de laatste versie, maar mocht @Tommie van Odido een update of oplossing voor de robotstofzuiger hebben, dan graag natuurlijk.

Vraag @Tommie van Odido om een update van de firmware. Bij niet verbindende smart apparatuur lost dat vaak de problemen op.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @FernandoE, dat is inderdaad de laatste versie. Wat je zou kunnen testen is het uitzetten van WPA3 op het modem. Log hiervoor in op de T56 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat dit aangegeven (WPA3/WPA2) Verander deze instelling naar alleen WPA2. Helpt dit?

Goedemorgen @Cheyenne van Odido 

Die had ik al teruggezet naar WPA2, maar dat helpt (helaas) niet.

Groet Fernando

Reputatie 6
Badge +2

@FernandoE Heb je al eens geprobeerd om Wifi 6 uit te schakelen? Werkt het dan wel?

Beste @Teresa van Odido

IPv6 staat niet aan. Ik probeer ‘m ook via een 2,4 GHz Wifi extender / repeater te koppelen, maar daar kan ik ook niet mee verbinden. Ik werk met mijn laptop wel via die repeater, dus weet dat die werkt. Verder kan deze repeater alleen 2,4GHz aan, dus is het ook geen kanaalprobleem.

 

Het is gewoon geen goed modem… naast de connectieproblemen, valt de wifi verbinding ook regelmatig weg.. dan moet ik de wifi op mijn laptop uitzetten en dan weer aanzetten om de verbinding weer te herstellen. Tijdens het typen van dit bericht is die al twee keer uitgevallen

Groet, Fernando

Reputatie 6
Badge +2

@FernandoE Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik ben nogmaals gaan onderzoeken en het valt mij op dat er een komma in het SSID staat. Wil je deze eens wijzigen en dan zonder aparte leestekens? Ik verneem graag of het daarna wel lukt! 

Beste @Teresa van Odido 

Dankjewel dat heeft geholpen. Ik heb de hele toevoeging “ 2,4G” verwijderd die je helpdesk-collega had toegevoegd.  Dus ook de spatie. Misschien is het handig om je collega’s bij de telefonische helpdesk even te informeren dat ze geen spaties en leestekens moeten opnemen als ze de SSID wijzigen.

Ik ga alle andere apparaten weer koppelen en hoop dat het Wifi netwerk op blijft…

Groet,

Fernando

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FernandoE, is het gelukt om nu een verbinding tot stand te krijgen? 

Hi @FernandoE, is het gelukt om nu een verbinding tot stand te krijgen? 

Ja, het is gelukt om. een verbinding tot stand te brengen met de robot stofzuiger. Het lag in dit geval aan de SSID die een spatie en/of een komma bevatte. Ik heb de SSID ontdaan van spaties en leestekens en dat werkt voor de robot.

Het is mooi dat er nu contact gemaakt kam worden met de Wif, maar mijn Wifi verbinding valt heel veel kortstondig uit…. iedere 10 minuten ben ik weer de verbinding kwijt en moet ik mijn Wifi uitzetten en dan weer aanzetten en dan komt de verbinding weer terug… ook tijdens het typen van dit bericht is de Wifi al weer weggeweest.

Reputatie 6
Badge +2

@FernandoE Fijn om te lezen dat het in ieder geval lukt om de stofzuiger te verbinden, dat is al stap één! 😊

We kunnen testen of de verbinding beter werkt als ik de bandsteering van het modem uitzet. Ik zie namelijk in de instellingen van het modem dat deze op dit moment aanstaat.

We geven je altijd twee netwerken: 2.4Ghz en 5Ghz. De 2.4Ghz is er voor apparaten verder van het modem, de 5Ghz dichter bij het modem. Het modem maakt nu één netwerk en laat de apparaten zelf kiezen welke ze gebruiken. Dit kan soms voor een onstabiele verbinding zorgen.

Heb ik jouw akkoord om hier twee netwerken van te maken? Zo kun je testen of het verschil maakt en alle apparaten los verbinden!

 

 Beste @Teresa van Odido 

ja, dat is goed, maar laat de 2,4 GHz dan de originele SSID houden… dan hoef ik het merendeel van de apparaten niet weer opnieuw aan te sluiten. Je wilt niet weten hoe vaak ik mijn apparatuur de afgelopen 2 maanden al opnieuw heb moeten aansluiten…. zelfs tijdens deze reply viel de wifi al weer weg

misschien heb ik gewoon een “maandag-ochtend” modem met allerlei vreemde en onverklaarbare storingen

Reputatie 6
Badge +2

@FernandoE Als ik de bandsteering van het modem uitzet, moet je hoe dan ook opnieuw verbinding maken met de apparaten. Dit kan ik jammer genoeg niet tegen gaan. Laat je mij weten of het akkoord is? 

Mocht je een bepaalde tijd hebben wanneer het beter uit zou komen, laat het mij dan weten. Ik zal zo veel mogelijk mijn best doen om er rekening mee te houden! 

Beste @Teresa van Odido en @Cal van Odido 

Ik heb er even over na zitten denken, maar eigenlijk voelt het een beetje aan als het zoeken naar het juiste verbandje of pleister voor het bloeden, terwijl de bloeding zelf in feite niet opgelost kan worden. Mijn modem is door jullie helemaal nagekeken en alle instellingen staan blijkbaar zoals ze moeten staan en toch heb ik heel veel last van kortstondige uitval van de Wifi… nu net ook weer 2 keer…
Dan kunnen we natuurlijk op zoek gaan naar instellingen die misschien toch niet goed staan, of proberen om met een andere combinatie van instellingen het probleem op te lossen, maar feit blijft dat alles blijkbaar toch staat zoals het moet en dat de Wifi van het modem toch niet naar behoren werkt.

Ik heb geen rare apparatuur die ik via Wifi aangesloten heb. Mijn Macbook heeft geen enkel probleem op andere Wifi netwerken…en ik heb ook geen zware netwerk toepassingen die de Wifi onderuit zouden kunnen helpen als een soort DDos, dus dan blijft er over dat ik blijkbaar een modem heb dat kuren vertoont. Als andere gebruikers wel naar tevredenheid met dit modem kunnen werken, dan heb ik blijkbaar een zogenaamd maandagochtend apparaat en moet die vervangen worden.

Ik wil best wel de voorgestelde wijziging doorvoeren, maar feit blijft dat alles blijkbaar staat zoals het moet en het toch niet werkt zoals ik zou moeten kunnen verwachten….

Groet Fernando

Dit bericht heb ik vandaag al weer 3 keer gekregen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FernandoE 

Ik heb hier ook een Zyxel-T56 en in de SSID een spatie, zorgt niet voor problemen.

Bij glasvezel is het ook mogelijk om een eigen router met VLAN ondersteuning aan te schaffen en deze ipv de Zyxel aansluiten op de ONT.

De TP-LINK Archer X10 bijvoorbeeld kost je €55 bij Bol.com.

Hallo @FernandoE 

Ik heb hier ook een Zyxel-T56 en in de SSID een spatie, zorgt niet voor problemen.

Bij glasvezel is het ook mogelijk om een eigen router met VLAN ondersteuning aan te schaffen en deze ipv de Zyxel aansluiten op de ONT.

De TP-LINK Archer X10 bijvoorbeeld kost je €55 bij Bol.com.

Beste @Waqqas

Dank je voor de optie en als odido het niet kan oplossen, dan is dit waarschijnlijk het beste om te doen. Wat SSID betreft, zal het waarschijnlijk dan de komma in de naam zijn geweest, maar goed, dat probleem is inmiddels opgelost.

Maar dan blijft het raar en niet echt uit te leggen dat ik een extra uitgave moet doen om de basisdienstverlening van odido te laten werken. Ik ben inderdaad niet echt onder de indruk van de kwaliteit van het Zyxel modem, maar als odido dit apparaat levert, zou ik mogen verwachten dat het wel naar behoren werkt. Ik zit nu net een uurtje achter de laptop en heb het modem al weer uit/ aan moeten zetten en de Wifi verbinding is al weer 4 keer uitgevallen.

Groet Fernando

 Beste
@Tommie van Odido 
@Teresa van Odido 
@Cal van Odido

Kunnen jullie me aub een nieuw modem toesturen???? Iedere 10 minuten verlies ik de wifi verbinding en als je, als ik, met SaaS toepassingen werkt, dan is dat ONWERKBAAR!! Ik baal hier enorm van en erger me dood aan dit internet van odido… het kost me gewoon geld als ik mijn werk niet kan doen vanwege het uitvallen van de wifi… Ik moet deze tekst ook kopieren, want de kans dat ik dit bericht in één keer kan verzenden is klein

ik werk nu maar via hotspot (4G) op mijn telefoon, want modem is nu aan het resetten naar fabrieksinstellingen… voor de zoveelste keer

Reputatie 7
Badge +15

@FernandoE 

Valt alleen de WiFi weg of ook het bekabeld internet? Wellicht kan je alle bekabeld aangesloten apparatuur eens verwijderen en daarna in de gaten houden of de WiFi verbinding stabiel blijft.

@FernandoE

Valt alleen de WiFi weg of ook het bekabeld internet? Wellicht kan je alle bekabeld aangesloten apparatuur eens verwijderen en daarna in de gaten houden of de WiFi verbinding stabiel blijft.

@Waqqas 

Ik heb alleen de tv-ontvanger via een utp kabel aangesloten… verder geen andere apparatuur

Reageer