slecht bereik internet

  • 19 December 2023
  • 6 reacties
  • 51 Bekeken

Sinds de overstap heb ik veel problemen met de wifi. Ik werk veel van thuis uit maar het is bijna niet meer te doen. Slecht of helemaal geen bereik. Heb een wifi versterker gekregen maar die doet helaas niks. Ik lees meer problemen hierover. Hoe kan dit en hoe wordt dit opgelost?

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hoi @Rachel D, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Echter krijg ik geen goede meting te zien, heb je toevallig een eigen modem aangesloten? Zo niet, dan wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren. Hopelijk krijg ik daarna een duidelijke lijnmeting zodat ik je beter kan helpen. Alvast bedankt. 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Rachel D, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Echter krijg ik geen goede meting te zien, heb je toevallig een eigen modem aangesloten? Zo niet, dan wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren. Hopelijk krijg ik daarna een duidelijke lijnmeting zodat ik je beter kan helpen. Alvast bedankt. 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi Tommie,

 

Ik heb een modem van jullie en net gedaan wat me vroeg.

Kun je nog eens meten?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Rachel D, bedankt voor het powerflippen. Ik krijg nog steeds geen duidelijke meting. Wat ik wil voorstellen is het volgende: Ik wil je een nieuwer modem op gaan sturen, de T-56. Deze heeft een beter bereik alleen zal je huidige wifipunt hier niet op werken. Ik zeg dan het wifipunt voor je op. Zodra alle apparatuur retour is en dit verwerkt is in ons systeem, kun je gemakkelijk zelf een wifipunt, mits nodig, aanvragen in Mijn Odido. Je ontvangt dan een ander wifipunt, de WX5600. Ook deze heeft een groter bereik. Zal ik dit zo voor je in gang zetten? 

Prima! Dankjewel 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zojuist alles in gang gezet @Rachel D. Je ontvangt hier zo een bericht over en zodra het nieuwe modem verzonden is zul je de zending kunnen volgen in Mijn Odido. Alvast fijne feestdagen! 🎅

Dankjewel Tommie. Fijne feestdagen! 🌲🌲🌲🌲🌲

Reageer