slecht internet/tv app werkt niet

  • 2 February 2024
  • 7 reacties
  • 190 Bekeken

HELP

Wifi werkt al een tijdje niet oke. Ondanks de 2 wifipunten van Odido, heb ik slecht bereik tot geen bereik. Op me telefoon moet ik paar x per dag de wifi uitzetten en alleen de mobiele gegevens aan laten,  omdat de wifi het weer eens niet doet. Daarnaast werkt de Odido tv app ook niet naar behoren. De zender loopt vast na max 5 min.

Ik heb van alles geprobeerd;

Modem uit en aanzetten

Modem resetten

TV App verwijderen en opnieuw installeren

En de smart home apparaten, zoals de wifi lampen, google hub, smart stekkers etc gingen ook elke keer offline, omdat ze niet goed konden functioneren door continue geen internet. Dus ben daar mee gestopt en weer over op gewone lampen.

Het lijkt mij dat dit niet de bedoeling is als je een internet en tv abonnement hebt

Ik zit nog maar sinds november bij Odido, hiervoor zat ik bij KPN en letterlijk nooit problemen gehad met wifi of tv. Ik ging over op Odido, omdat het abonnement van kpn te duur was. Heb een enorme spijt.

Wie heeft dit soort problemen ook met zijn internet en is het opgelost, zo ja hoe???

Thanks

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @Nina808 

Goed dat je dit gelijk laat weten, ik help je graag om jouw wifi verbinding en de TV app te herstellen. Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uitziet als ABC12345, toevoegen aan je profiel? Dan kan ik gelijk voor je aan de slag! 

Wil je de volgende vragen alvast beantwoorden?

  • Ervaar je alleen draadloos een slechte verbinding of ook bekabeld?
  • Maak je naast de TV app ook gebruik van een TV Box/Mediabox? 
  • Indien je gebruik maakt van een TV Box/Mediabox, heb je deze rechtstreeks aangesloten op de TV?
  • Ervaar je dit probleem op elke zender? 
  • Wil je twee voorbeelden benoemen (datum/tijdstip/programma) waarbij de zender vastloopt?

Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Nina808 

Goed dat je dit gelijk laat weten, ik help je graag om jouw wifi verbinding en de TV app te herstellen. Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uitziet als ABC12345, toevoegen aan je profiel? Dan kan ik gelijk voor je aan de slag! 

Wil je de volgende vragen alvast beantwoorden?

  • Ervaar je alleen draadloos een slechte verbinding of ook bekabeld?
  • Maak je naast de TV app ook gebruik van een TV Box/Mediabox? 
  • Indien je gebruik maakt van een TV Box/Mediabox, heb je deze rechtstreeks aangesloten op de TV?
  • Ervaar je dit probleem op elke zender? 
  • Wil je twee voorbeelden benoemen (datum/tijdstip/programma) waarbij de zender vastloopt?

Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Welkom op onze Community! @Nina808 

Goed dat je dit gelijk laat weten, ik help je graag om jouw wifi verbinding en de TV app te herstellen. Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uitziet als ABC12345, toevoegen aan je profiel? Dan kan ik gelijk voor je aan de slag! 

Wil je de volgende vragen alvast beantwoorden?

  • Ervaar je alleen draadloos een slechte verbinding of ook bekabeld?
  • Maak je naast de TV app ook gebruik van een TV Box/Mediabox? 
  • Indien je gebruik maakt van een TV Box/Mediabox, heb je deze rechtstreeks aangesloten op de TV?
  • Ervaar je dit probleem op elke zender? 
  • Wil je twee voorbeelden benoemen (datum/tijdstip/programma) waarbij de zender vastloopt?

Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Hoi,

Bedankt voor je vlotte reactie op mijn topic. 

Ik zie bij mijn profiel nergens staan dat apart een klantnummer kan invoeren. Ik heb wel de tv klantnummer ingevoerd tijdens het aanmaken van mijn account hier, die staat al onder mijn profiel 

 

Hieronder zijn mijn antwoorden op de vragen

  • Ervaar je alleen draadloos een slechte verbinding of ook bekabeld? Ook bekabeld ervaar ik een slechte  verbinding, bijvoorbeeld als de playstation aanstaat op de 2e tv.
  • Maak je naast de TV app ook gebruik van een TV Box/Mediabox? ​Ja, voor de 2e tv boven heb ik een TV/Mediabox van Odido. 
  • Indien je gebruik maakt van een TV Box/Mediabox, heb je deze rechtstreeks aangesloten op de TV? Ja
  • Ervaar je dit probleem op elke zender? Ja op iedere zender , iedere keer als de TV aanstaat.
  • Wil je twee voorbeelden benoemen (datum/tijdstip/programma) waarbij de zender vastloopt?  Ik heb de datum en tijdstippen niet bijgehouden, want het gebeurd iedere keer als we een poging doen om TV te kijken. Bijvoorbeeld het ochtend nieuws op NPO1 of savonds om 20.00 uur op rtl 4 goede tijden slechte tijden. Na 5min loopt de zender vast  

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nina808, bedankt voor al je antwoorden!

Ik heb je wifi-netwerk eens onder de loep genomen en het eerste wat me opvalt is dat de dekking niet ideaal is. Daarnaast staat het wifipunt te dichtbij het modem waardoor deze voor een verstoring zorgt, plaats het wifipunt verder van het modem af. Het andere wifipunt zie ik niet terug in jouw netwerk. Heb je beide wifipunten aangesloten? Ik adviseer ook om minimaal één wifipunt bedraad aan te sluiten. Verder ziet de verbinding er goed uit. Hopelijk kun je wat met deze tips om je wifi-netwerk optimaal te maken!

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie en de informatie en tips.

Ik heb 1 wifipunt bedraad in de huiskamer staan. Modem staat in de meterkast, vanuit daar is de kabel doorgetrokken naar de huiskamer voor de wifi punt. 2e wifi punt hebben we op de 1e verdieping neergezet (zonder kabel), in de hoop betere wifi te hebben op de 2e verdieping, maar je hebt de 2e wp niet kunnen zien??? Ik zal proberen deze opnieuw aan te sluiten.

Wat bedoel je met dat dekking niet optimaal is en wat kan Odido daar in betekenen? Want op deze manier is het echt tien x niks. Heb vandaag ook 5g moeten uitzetten, omdat de smart stopcontacten, lampen, Google nest en de video deurbel continue offline gingen, omdat ze klaarblijkelijk niet goed matchen met 5G. Is het een bekend probleem bij Odido dat 5G niet optimaal werkt met smart apparaten?

verder vroeg ik mij af of het anders een idee is om mijn abonnement te wijzigen in meer internetsnelheid? Is die optie er bij Odido? In de hoop dat alles gewoon naar behoren werkt en we ook weer gewoon TV kunnen kijken.

Veel vragen hoop dat je mij van advies kan voorzien, het was natuurlijk nooit de bedoeling bij de overstap van KPN naar Odido dat de kwaliteit  zo achteruit zou gaan. Ik las toen ook dat jullie zelfde kwaliteit aabieden als KPN, vandaar dat ik het wel aandurfde om over te stappen, wat ik niet bij iedere aanbieder had. Ik hoop dat er een structurele oplossing is, als dat betekend dat ik wat meer maandelijks moet betalen dan zij dat zo. 

Bedankt voor jullie tijd.

Groetjes Nina

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Nina808, aan de dekking kunnen wij zelf vrij weinig goed. Wij raden dan aan om het modem op een andere plek te zetten. Hier is een lijstje waar je rekening mee moet houden met het plaatsen van het modem.

Mogelijke verstoringen:

  • Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

 Het klopt dat veel Smat apparaten alleen 2,4 GHz ondersteunen. Dit is geen ramp maar dan kun je beter Mesh uitschakelen en niet de 5 GHz volledig uitzetten. Daarnaast raad ik aan om WPA3 op WPA2 te zetten als apparaten hier moeite mee hebben. Sommige apparaten ondersteunen geen WPA3. 

 

Op dit moment is het nog niet mogelijk om je snelheid te verhogen. Ik zie dat je op je adres DSL hebt met een maximale snelheid van 26 Mbit/s. Dat is erg laag. Wel zie ik een aanvraag voor een netwerkmigratie naar glasvezel. Dit zal je internet een stuk sneller maken en dan kun je tot 8 Gbit/s bestellen.  

Niks,maar dan ook niks heeft gewerkt. De tv app op onze smart tv blijft nog steeds vastlopen. Alle ideeën al uitgeprobeerd. Internet met wifipunten is nog steeds slecht. Als jk moet thuis werken moet ik op mijn eigen data zitten, ter voorkoming dat ik niet binnen eem teams meeting eruit wordt gegooid, dus extra kosten omdat ik mobiele hotspot moet gebruiken. Ik heb deze ellende nog nooit meegemaakt. Glasvezel kan pas vanaf mei en moet hier nog worden aangesloten. Ik betaal iedere maand voor hetgeen wat jullie in het pakket aanbieden, maar ik kan amper tot geen gebruik maken van de diensten. Als er op 1 aparaat wifi is dan kan de rest van het huis het vergeten. Zo ook de videodeurbel en de buitencamera. Ik sta gewoon versteld omdat ik in alle jaren bij kpn niet 1x niet eens een merkbare storing heb meegemaakt. Maar ik dacht na een dekking check dat ik voor dezelde kwaliteit goedkoper af ben bij Odido. Maar sinds november is het alleen ellende.

Me enige optie is nog dat er een monteur komt van Odido en de boek hier is gaat checken ipv op afstand een globale check en halve antwoorden of adviezen die ik al heb uitgevoerd. Bieden jullie deze service niet nadat de klant geen gebruik kan maken van de diensten waar ik voor betaal, dan zal ik via een kortgeding alsnog mijn contract met jullie laten ontbinden en teruggaan naar KPN. 

Graag hoor ik van jullie bij wie ik moet zijn om een monteur aan huis te krijgen. Inclusief telefoonnummer 

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Nina808, bedankt voor je terugkoppeling.

De 5 GHz frequentie uitzetten is niet heel verstandig. De wifipunten kunnen daardoor geen verbinding meer krijgen en dit is de snelste band. Ik heb een aantal instelling aangepast in het modem, 5 GHz weer aangezet, WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Mag ik je vragen om het modem te rebooten en de wifipunten opnieuw te verbinden? Graag hoor ik dan hoe het ervoor staat met de verbinding. 

Reageer