Beantwoord

Slechte Wi-Fi verbinding

  • 4 November 2023
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Helaas valt mijn wifi vaak weg of is de verbinding heel slecht. Het kastje moet helaas in mijn slaapkamer staan en mijn televisie en andere apparatuur staat in mijn woonkamer. De afstand zou op zich moeten uitmaken, maar er zitten wel deuren en muren tussen. Mijn vraag is of een wifiversterker deze problemen verhelpt of dat er misschien een makkelijkere en goedkopere oplossing voor is?

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Gegroet,

Stijn

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 November 2023, 16:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @StijnM1995 

De meest eenvoudige oplossing zou zijn, dat als het mogelijk is, je modem te verplaatsen voor meer ‘centrale’ dekking.

De andere oplossing geeft je zelf al aan, gebruik maken van een ‘extender’. Alleen wat het probleem is bij extenders, ze zenden een eigen en dus andere SSID uit dan de hoofd routers SSID.

Wil je overal in je huis wel dezelfde SSID hebben, zou je moeten kijken naar een Wifi mesh systeem. Voordeel van een mesh systeem is, dat je SSID overal gelijk is en de mesh devices onderling de mogelijkheid hebben om je over te zetten op het beste signaal.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @StijnM1995 

En werkt bedraad internet probleemloos zonder weg te vallen? Indien je een Zyxel hebt dan kan je ook WiFi Plus nemen die met de Zyxel 1 groot netwerk vormt.

Reageer