Beantwoord

Snelheid WiFi modem

  • 17 October 2023
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Dag allemaal,

Sinds gisteren heb ik internet en TV thuis van Odido. Alles werkt prima, tot dat ik een speedtest op de wifi ging doen. Thuis haalt hij op de 2,4GHz band rond de 50mbit/s up en down en op de 5GHz band tussen de 200 - 300mbit/s up en down. 

Vandaag ben ik een beetje verschillende fora aan het afspeuren wat het probleem kan zijn. Tot mijn verbazing zie ik dat moderators van Odido zeggen dat dit een prima WiFi-snelheid is en je op de kabel veel hogere snelheden kan halen. Toch vind ik dit apart. Bij mijn vorige provider (KPN) had ik namelijk via wifi gewoon 1000mbit/s up en down. 

Ik heb geen versterkers in huis omdat ik in een appartement woon, dus de wifi gaat gewoon via de modem (ZyXel T-56). Het lijkt mij een simpele instelling om de wifisterkte te verhogen zodat hij wel 1000mbit/s kan halen. Kan de modem het niet aan, of verlaagt Odido expres de snelheid op WiFi?

Graag zou ik antwoorden willen op bovenstaande vragen. Ik ben erg benieuwd wat het kan zijn.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 17 October 2023, 13:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @omafiets, het is niet de bedoeling dat je voor hetzelfde probleem twee keer een topic begint. Ik heb al antwoord gegeven op je eerste reactie. Ben je niet bekend met onze huisregels? Geen zorgen, neem gerust onze regels een keertje door!