Beantwoord

ssid niet zichtbaar

  • 13 April 2023
  • 5 reacties
  • 213 Bekeken

Hallo sinds gisteren hebben wij tm thuis, alles werkt naar behoren, tv,internet, alles van Google .

Maar 1 apparaat lukt mij niet om draadloos aangesloten te krijgen namelijk 1van de  laptops,tot gisteren bij  de vorige provider geen probleem. 

Nu zie ik nergens mijn ssid terwijl dat op elk ander apparaat wel zichtbaar is 

Ik heb vanmiddag de laptop gereset naar de fabriek stand, zelfs dat heeft niet geholpen. 

Wie weet een oplossing. 

 

icon

Beste antwoord door Johan E 13 April 2023, 20:04

Bekijk origineel

5 reacties

Heb waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Laptop uit 2013, dus hardware probleem niet uitgesloten. Tot nu toe niet opgelost. Heb veel dingen geprobeerd, allen zonder effect op probleem.

Heb beveiligingsmodus teruggezet naar WPA2

Heb SSID anders genoemd. 

Heb easy mesh uitgezet. 

Heb Gast netwerk gestart, ook niet zichtbaar. 

 

Heb laptop netwerk reset uitgevoerd.

Heb laptop windows clean install gedaan. 

Heb verborgen SSID logon geprobeerd.

Laptop ziet volop andere SSIDs, maar geen van T54.

 

Ben even uitgedacht. 

 

 

 

 

Exact de zelden dingen heb ik gedaan, zoals ik al schreef bij de oude provider was er geen probleem. 

Het rare is dat ik alles binnen de kortste keren weer werkende heb gekregen. Hopelijk komt er  iemand met een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Johan E en @watdan,

Welkom op de Community beiden!

Zo te lezen hebben jullie al veel geprobeerd, maar er is nog iets wat het proberen waard is: WiFi 6 uitzetten. Dat gaat via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Is het netwerk nu wel zichtbaar? Ik hoor het graag!

Mod edit:

Hoi @Johan E en @watdan,

Welkom op de Community beiden!

Zo te lezen hebben jullie al veel geprobeerd, maar er is nog iets wat het proberen waard is: WiFi 6 uitzetten. Dat gaat via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Is het netwerk nu wel zichtbaar? Ik hoor het graag!

Eindelijk het is gelukt, in het router bij draadloos de eymesh uitgeschakeld en daarna was het ssid zichtbaar. 

Heb waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Laptop uit 2013, dus hardware probleem niet uitgesloten. Tot nu toe niet opgelost. Heb veel dingen geprobeerd, allen zonder effect op probleem.

Heb beveiligingsmodus teruggezet naar WPA2

Heb SSID anders genoemd. 

Heb easy mesh uitgezet. 

Heb Gast netwerk gestart, ook niet zichtbaar. 

 

Heb laptop netwerk reset uitgevoerd.

Heb laptop windows clean install gedaan. 

Heb verborgen SSID logon geprobeerd.

Laptop ziet volop andere SSIDs, maar geen van T54.

 

Ben even uitgedacht. 

 

 

 

 

Oplossing van uitzetten 802.11 ax werkt.

.peter

Reageer