streamen lukt niet sinds ik bij ODIDO ben

  • 19 November 2023
  • 13 reacties
  • 169 Bekeken

Ik ben een paar maanden geleden van KPN naar ODIDO gegaan.

Sindsdien kan ik niet meer streamen.

Ik heb al van alles geprobeerd en kom steeds uit bij een knop die ik op de router 30 seconden moet indrukken, maar er zit geen knop op mijn router.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @Ans Nelemans, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Zou je ons nog kunnen vertellen wat voor telefoon en tv het is? Is jouw tv en mobiel verbonden met hetzelfde netwerk? 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ans Nelemans

Kan je meer vertellen wat je probeert te streamen en van en naar welk appaart je dat probeerd te doen. 

Ik wil bv alles van viaplay streamen

Ik heb een abonnement op viaplay bij ODIDO

Ik kan nu alleen op zaterdag en zondag F1 kijken

Geen darts en series

Ik probeer te streamen vanaf mijn GSM naar de TV

Het lukte bij KPN wel

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ans Nelemans, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Zou je ons nog kunnen vertellen wat voor telefoon en tv het is? Is jouw tv en mobiel verbonden met hetzelfde netwerk? 

Mijn telefoon is een Samsung A34

Mijn TV is een Philips.

Ik krijg de melding dat er geen WiFi is op de tv

Ik moet de knop op de router 30 seconden ingedrukt houden en dan binnen 2 minuten op de tv OK ingeven. Maar er zit geen knop op mijn router.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Ans Nelemans, maken andere toestellen bij jou thuis wel verbinding met de wifi? Wil je in dat geval naar de instellingen van jouw tv gaan en hier opnieuw verbinding maken met de wifi? Ook kan je de tv proberen bekabeld aan te sluiten, als je hier de mogelijkheid voor hebt. Mocht je deze melding hierna nog steeds krijgen, wil je me hier dan een foto van sturen? Dan is het voor mij duidelijker wat er speelt! 

Hoi Nora

Andere toestellen maken wel contact met wifi

De printer deed het in het begin ook niet

Daar is toen iemand voor geweest, Doet het nu ook prima

 

ik kreeg eerst op pagina met apps: wifi is niet verbonden

Toen heb ik verbinding gemaakt met draadloos netwerk.

Ik moest de WPA/WPS sleutel ingeven

Ik heb ingegeven wat op jullie kaartje staat achter Wireless Key

Hij heeft heel lang gezocht

Toen kreeg ik: Kan uw netwerk niet vinden, controleer of de router is ingeschakeld?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Ans Nelemans, het lijkt er in dit geval op dat het probleem echt bij de televisie ligt, aangezien andere apparaten wel goed verbinding kunnen maken met het wifinetwerk. 

Je kan voor de zekerheid het modem een reboot geven. Hoe je dit doet kan je lezen in het volgende topic: 

 

Ook kan het helpen om jouw tv voor minimaal een minuut van de stroom te halen. Je kan jouw tv vervolgens opnieuw opstarten en twee minuten wachten voor je weer verbinding probeert te maken met een netwerk. Mocht dit ook niet lukken dan wil ik je vragen of je de mogelijkheid hebt om de tv bekabeld aan te sluiten aan het modem. Laat je het me weten als dit gelukt is? 

Het is nog steeds goed gegaan toen ik bij KPN was.

Bekabeld aansluiten lukt niet want de afstand tussen beide is ruim 8 meter.

Het is een 55 inch tv dus die verplaats is niet zomaar even.

Ik ga in het weekend de andere opties uitproberen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ans Nelemans

Ik heb eenpassing gemaakt aan het modem. Kan je eens proberen of de tv nu wel wil verbinden met de wifi.

Reageer