Beantwoord

T-56 en WX5600 bedraad aansluiten en op beide mesh mogelijk?

  • 26 January 2024
  • 2 reacties
  • 271 Bekeken

Ik heb een Zyxel T-56 en overweeg WiFi Plus erbij te nemen. Eerst heb ik een vraag.

De modem staat in de meterkast en ik heb op zolder slecht wifi bereik. Ik heb wel een gigabit ethernet naar zolder getrokken en daar staat een switch met pc, printer en nas.

Nu wil ik een WX5600 op zolder plaatsen en aansluiten op de switch. Hij zou dan als AP kunnen werken heb ik begrepen. Maar is de WX5600 dan nog onderdeel van het Mpro mesh netwerk van het modem?

Ik wil graag dat de tablets op zolder automatisch de WX5600 gebruiken zonder haperingen. Bij een AP is dit altijd wat lastig, blijft vaak hangen op wifi van beneden. Dus eigenlijk moet de WX5600 werken als repeater maar kan dit via ethernet?

De reden is snelheid. De WX5600 kan dan via ethernet met de modem communiceren en heeft alle wifi over voor de wifi clients. Maar werkt Mpro dan wel?

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 26 January 2024, 13:42

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Elight

Ja hoor, je kan de WX5600 op de switch aansluiten zonder problemen. Ook dan wordt die onderdeel van de Mesh. 

Ben wel heel benieuwd hoe het er dan uitziet in het overzicht. Zelf heb ik een eigen mesh gemaakt met én mpro mesh én bekabeld. het betreft een Zyxel WMS20. Dat ziet er zo uit:

 

Reageer