Beantwoord

tergend trage Wi-Fi

  • 21 November 2023
  • 7 reacties
  • 63 Bekeken

Al sinds geruime tijd echt tergend trage WiFi. Gisteren eindelijk een nieuwe modem gekregen. De monteur was uiterst vriendelijk, maar helaas zonder het geheel te testen de deur weer uit gerend. 

Het euvel is helaas nog steeds niet verholpen. Ook niet na 3000x Het modem en andere kastje opnieuw opstarten. Mijn WiFi versterker kan nu helemaal geen netwerk meer vinden. 

 

Wat kan er nog gedaan worden om het te verbeteren? Ik betaal voor 100mb/s maar dit haalt hij meestal niet eens. 

Ben er nu echt wel klaar mee. Mijn kinderen moeten veel dingen voor school online doen. En in de avond is een filmpje streamen best wel fijn. 

Voorheen nooit problemen gehad, echter sinds het odido is is het ellende.

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 November 2023, 13:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ilse1980 

Staat de modem in de meterkast of in de woonkamer bijvoorbeeld?

Wat je zou kunnen doen is de versterkers en andere apparaten die bekabeld zijn aangesloten even verwijderen en kijken of het dan beter gaat met alleen de WiFi van de modem.

Hallo @Waqqas,

De modem staat in de woonkamer, praktisch naast de tv. Wat ik al aangaf, nooit een probleem geweest. 

Al zit ik pal naast de modem dan nog kan ik niet eens mijn bankzaken via de WiFi regelen of f1 streamen. 

 

Heb je nog meer tips? Heb alles van de odido website al geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +15

@Ilse1980 

Je hebt ook tijdelijk de versterkers en bekabelde apparatuur verwijderd?

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting en ondervind je ook problemen met bekabeld internet?

@Waqqas 

Zit op glasvezel.

Ik heb geen bekabelde apparatuur staan. En de enige versterker in huis staat op de eerste verdieping. Was altijd voldoende. 

De versterker ligt er al ruim drie weken uit. 

Mijn computer staat op zolder dus die kan ik niet zo makkelijk op de kabel gooien. Kan kijken of ik mijn tv erop aan kan sluiten straks

Ben nu nog op mijn werk 😀.

 

Maar dan rest mij nog steeds de vraag hoe het in ene zo traag kan zijn. Zelfs met een nieuwe modem en als ik er pal naast zit. Soms komt hij niet eens boven de 20mb/s

@Waqqas via de kabel doet de tv het als een zonnetje. 

Dus wat nu? Modem is welgeteld 1 dag oud. 

Reputatie 7
Badge +16

@Ilse1980 Welk modem gebruik je nu thuis? Heb je de beschikking over een alternatief modem puur bij wijze van test?

@Jason van Odido ik heb geen alternatief achter de hand. Maar zowel bij mijn oude zyxel mogen als de nieuwe werkt de WiFi niet. 

Wel vandaag contact gehad met de klantenservice, ze krijgen een foutcode op de lijn als ze hem door willen meten. Het ligt nu bij de volgende afdeling, hopelijk is het snel verholpen. 

Reageer