Beantwoord

Tidal en Zoom meetings via Nest Audio verstoren/verbreken internetverbinding


Als ik Tidal  of Zoom gebruik, valt mijn internetverbinding na een paar minuten helemaal weg. Via een andere bluetooth speaker geen enkel probleem. Heb het alleen met die Nest Audio speakers. Word er stapelgek van zolangzamerhand...Oh en al ontelbare malen de speakers op fabrieksinstellingen gezet en opnieuw geinstalleerd.Het modem en dat Mesh apparaatje van Zykel steeds opnieuw opgestart. Niks werkt

icon

Beste antwoord door ghettobass 27 March 2024, 17:12

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ghettobass, interessant vraagstuk dat je voorlegt, ik begrijp helemaal dat je hiermee met je handen in het haar zit! Zelf lukte het mij ook niet om een oorzaak te vinden. Om uit te sluiten dat het aan de modem en de Wifi versterker ligt zal ik je een moderner modem en een moderner Wifi-punt toesturen. Mocht dit niet de oplossing zijn dan heb je in ieder geval betere Wifi apparatuur in handen. 😉

Ik ben benieuwd, houd ons gerust hier op de hoogte! 

Hoi @ghettobass, interessant vraagstuk dat je voorlegt, ik begrijp helemaal dat je hiermee met je handen in het haar zit! Zelf lukte het mij ook niet om een oorzaak te vinden. Om uit te sluiten dat het aan de modem en de Wifi versterker ligt zal ik je een moderner modem en een moderner Wifi-punt toesturen. Mocht dit niet de oplossing zijn dan heb je in ieder geval betere Wifi apparatuur in handen. 😉

Ik ben benieuwd, houd ons gerust hier op de hoogte! 

Ok,nou bedankt. Hopelijk gaat het beter met die nieuwe spullen! Ik laat het weten!

Ik heb een Zykel t-54 modem ontvangen en een nieuw wifipunt. Maar er zit ook een kastje bij waarvanik vermoed dat het een mediaconverter is. Die heb ik hangen -tenminste, zo’n grijs kastje-. Moet ik die nieuwe mediaconverter ook aansluiten en hoe dan?

Gisteren alles aangesloten behalve die nieuwe mediaconverter. Alles werkt, maar geen internet. Ik word er stapelgek van. Ligt het aan die oude mediaconverter? Kan die niet samen met dat nieuwe modem?

geinstalleerd samen met die mediaconverter. Geen resultaat. Helaas,gaat  allemaal niet werken blijkbaar...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ghettobass, ik zie dat je het oude wifipunt nog aangesloten hebt in plaats van de nieuwe. Deze zal niet goed werken in combinatie met het nieuwe modem. Zou je deze willen vervangen voor het nieuwe wifipunt? 

Beste Tommie,

Het nieuwe modem icm wifipunt werken niet. Tenminste, ik heb geen internet als ik alles heb aangesloten. Dus ik heb de oude spullen maar weer aangesloten...

Ik zou het allemaal graag weer aansluiten, maar hoe krijg ik dan weer internet? Moet er bij jullie ergens iets gebeuren?

Dus nogmaals: het nieuwe modem en wifipunt werken op zich. Er is wel internet voorzover ik kan zien, maar geen verbinding. Heb daarom de oude spullen teruggezet. En nu geen idee wat ik moet doen.  Wie kan me verder helpen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ghettobass, kan je het nieuwe modem aansluiten en vertellen welke lampjes er branden op het modem? Zou je ook een foto willen sturen van de achterkant, van de kabels? Laat het modem aan staan zodat ik een lijnmeting uit kan voeren.

Wat bedoel je precies met; er is wel internet maar geen verbinding? Ervaar je dit op alle apparaten of op enkele apparaten?  

Ok ik hoop dat je er bent. Zal alles weer eens aansluiten 

 

Hij zegt : geen internet, beveiligd

 

Dus alleen de lampjes van 2.4 en 5ghz branden (en uiteraard het power lampje)

Laat maar, alles doet het opeens. Bedankt in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat alles weer werkt @ghettobass! Fijne middag. 

Zeker, en het probleem met de verbinding als ik Zoom of Tidal gebruik, lijkt ook opgelost. Dank daarvoor. Fijne dag!

Reageer