Beantwoord

TP-Link Archer AX10 + IPTV

  • 1 May 2024
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag allemaal, 

Al een jaar klant bij t-mobile / odido en alles werkt naar behoren. Ik heb een internet only abbonnement wat vlekkeloos werkte op mijn Zyxel T54.

 

Echter kon ik IPTV niet aan de praat krijgen en na meerdere keren contact gelegd te hebben met de helpdesk van Odido en van het kastje naar de muur te worden gestuurd, heb ik besloten om een eigen router te kopen.

 

Vanmorgen heb ik de TP-Link Archer AX10 opgehaald en aangesloten. Na wat geklungel kreeg ik de router aan de praat en had ik verbinding met het internet. Echter heb ik nu de volgende problemen. 

 

Waar ik met mijn Zyxel T54 een snelheid (speedtest.net) van zo'n 850mb/sec haalde, is dat nu nog maar 400 met mijn TP-Link Archer AX10. 

 

Verder werkt IPTV nog steeds niet (wanneer ik mijn iptv stream open via een hotspot laden de kanalen gewoon, wanneer ik verbonden ben via mijn router blijft de stream bufferen). 

 

Ik heb VLAN ingesteld op 300 met prioriteit 0. 

 

Concreet dus twee vragen:

 

1: Hoe kan het dat mijn internetsnelheid gehalveerd is?

2: Hoe krijg ik mijn IPTV aan de praat?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 May 2024, 13:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sapglas 

Dit zijn de instellingen die je dient toe te passen :

Omdat je IPTV wel werkt via de hotspot is het misschien een IP gerelateerd probleem, neem daarvoor contact op met de aanbieder.

Ah ik heb de IP-Phone en IPTV ID's anders staan. Ik ben nu niet thuis, zal vanavond als ik thuis ben proberen of dit werkt en dan laat ik het weten. 

Alvast bedankt!

Reageer