Beantwoord

tp link deco

  • 11 October 2023
  • 12 reacties
  • 1198 Bekeken

Ik wil overstappen naar odido. Kan ik mijn tp link deco wifi versterkers gewoon blijven gebruiken met het modem van odido?

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 October 2023, 11:18

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Matt Leenen 

Dat kan zeker, als router of Acces Point. Indien je glasvezel neemt dan kun je er ook voor kiezen om de Deco op de mediaconverter aan te sluiten zodat je de Zyxel niet nodig hebt.

Hier wil ik toch even op reageren. Ik heb de TP link decos met de odido modem maar sinds kort allemaal problemen met internet. Eerst wat odido zegt is dat het aan de deco’s ligt. Sterker nog hij gaf aan dat deze problemen geven met de zyxel modem. Geprobeerd duidelijk te maken dat ik ze al een jaar gebruik en dat dat echt niet het probleem kan zijn , maar hij hield voet bij stuk. Geen deco’s gebruiken bij de odido modem……….

Mijn problemen met internet zijn verdwenen op het moment dat ik mijn Deco Mesh rechtstreeks aansloot op de mediaconverter (UTP). Alle apparaten in het netwerk worden gewoon herkend. Echt een verademing! (Deco X95+X60+3*M9)

Hallo, sinds kort ook bij ODIDO en heb de Deco aan de praat maar traag. Ik heb ook vast bellen ivm alarm dus dan heb de Zyxel modem nodig voor de telefoon uitgang. Wat is dan de oplossing of kan ik de Deco dan beter terugsturen?

Je kunt de Deco ook instellen als Accespoint. Eerst instellen als AP in de app, dan aansluiten op de Zyxel (1 van de UTP-poorten) en alles opnieuw opstarten. Als je de Deco niet nodig hebt voor betere wifi-dekking, dan kun je 'm ook terugsturen want dan is de toegevoegde waarde minimaal

 Bedankt voor de snelle reactie😀 Is voor de slechte dekking dus heb wel een versterker nodig🙁 Hoe kan ik de Deco als AP instellen?

Open de Deco app. Ga naar Meer, geavanceerd en dan bewerkingsmodus. Die staat nu op wifi-router. Pas die aan naar Accespoint en sluit de kabel op de Zyxel aan en ready to go. Wel even de stroom van alles afhalen en eerst de Zyxel opstarten en daarna de Deco

 

Bedankt lijkt gelukt. Haal nu 200 mbps, is nog niet de 400 maar hou het in de gaten.

Wifi valt nu regelmatig weg. Moet het AP dezelfde naam hebben als de Zyxel?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mager64 

Is de verbinding met de Zyxel alleen wel stabiel?

Kan je de WiFi op de Zyxel eens uitschakelen en is de Deco rechtstreeks met de Zyxel verbonden of zit hier nog een switch tussen?

Deco zit rechtstreeks op de Zyxel. Wifi uit maakt het niet beter 

De Zyxel en Deco hebben wel verschillende netwerknamen is dat geen probleem?

Reageer