Beantwoord

Trage speedtest op Draytek modem

  • 16 April 2023
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Hallo,

Overeenkomst van 100 Mbps internet via glasvezel. 
Regelmatig onstabiele en wegvallende verbinding. 
speedtest via Draytek modem haalt net 35 tot 50 Mbps. 
Echter via een 5G extender, die via WiFi met draytek modem verbonden is, haal ik wel 85 mbps! 
Is dit een verkeerde manier van meten? Of is dit dan inderdaad sneller…

Dan zou eigenlijk mijn modem vervangen moeten worden toch? Die dan wel de mogelijkheid van 5G heeft..

Graag jullie advies.. Heb verder al de meeste verbeterpunten uitgevoerd 

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 17 April 2023, 09:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Erwinvandenbelt 

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.

Kijk ! 
Da’s dan vlot geregeld!

thx..

Hoi, nog een bericht. 
De internetsnelheid is prima nu, vlot een nieuwe modem geïnstalleerd. 
Wellicht off topic, maar ik weet niet of dit volgende probleem met de nieuwe modem te maken heeft. 
Zeer regelmatig moet ik bij het zwarte kastje bij de TV, de Entone, de stekker eruit halen en opnieuw opstarten. 
Het beeld loopt vast, blijft haperen etc, net of het te weinig geheugen heeft. 
Na opnieuw opstarten doet het weer een tijdje oké, paar dagen of paar uur en dan loopt de boel weer vast. 
Erg irritant en is daar een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Erwinvandenbelt, goed om te horen dat het nieuwe modem goed werkt!

Ook help ik je graag met je TV Box, ik zie dat je in bezit bent van twee TV Boxen. Ervaar je dit op één specifieke TV Box of op allebei? Zou je de desbetreffende TV Box kunnen voorzien van een harde factory reset? Hieronder zie je de instructies hiervoor. Wil je mij een terugkoppeling geven of dit heeft gewerkt of dat het nog steeds voordoet? Ik hoor het graag!

 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Reageer