TV via de app loopt maar liefst 10 minuten achter!

  • 6 March 2024
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

TV via de app (wifi) loopt maar liefst 10 minuten achter! Het journaal van acht uur begint op mijn TV pas om 10 over 8….
Het wifi signaal is volgens mij sowieso zwak… -46 dBm direct bij het modem… Een verdieping hoger (houten vloer) is tv l=kijken al bijna niet meer mogelijk zonder ergernis (ca. -80 dBm)
Ik heb een wifi+ repeater besteld maar betwijfel of die helpt….

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @PeterDerks, welkom op onze Community!

10 minuten is wel heel lang en hoort niet te kunnen. Een dBm van -46 is prima, -80 is inderdaad zwak en kun je niet fijn internetten. Zou je de TV app eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Ook wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren, ik zie namelijk dat het ONT al meer dan 80 dagen online is. Dit zorgt voor een frisse start. 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @PeterDerks, welkom op onze Community!

10 minuten is wel heel lang en hoort niet te kunnen. Een dBm van -46 is prima, -80 is inderdaad zwak en kun je niet fijn internetten. Zou je de TV app eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Ook wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren, ik zie namelijk dat het ONT al meer dan 80 dagen online is. Dit zorgt voor een frisse start. 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi Tommie, dank voor je reactie.
Ik heb sterk de indruk dat het wifi signaal van mijn modem/router gewoon te zwak is. Zoals ik al zei, direct vlak bij het modem meet ik -46dBm (goed maar ook niet spectaculair!) maar op 4 meter afstand, bij mijn woonkamer-TV, meet ik -60dBm. Dat is nét genoeg voor deze TV.
Eén verdieping hoger (met slechts een houten tussenvloer) is de sterkte nog maar -80dBm, ook voor mijn nieuwe wifi+ versterker van Odido niet genoeg om ook dáár ongestoord TV te kijken. De afstand tussen het modem en de repeater is minder dan 2,5 meter!
Vraag is dus of Odido sterkere modems kan leveren. Anders ben ik helaas genoodzaakt bij andere providers te gaan shoppen… 😕

Reputatie 7
Badge +8

Hi @PeterDerks , ik ben meteen ook jouw verbinding ingedoken en wat mij opviel is dat je de bandsteering/mesh hebt uitgezet. Dit verklaart dan ook de -80dBm. Hierdoor werkt het wifipunt niet goed en raakt de 2.4Ghz frequentie overbelast. Ik adviseer je om de bandsteering aan te zetten en het wifipunt bekabeld te verbinden op het modem. Wil je daarnaast ook de kanalen aanpassen en een wifiscan uitvoeren thuis? Je kunt de kanalen eventueel vastzetten mits nodig. Grote kans dat het hierna stukke beter gaat! 😊

Hi @PeterDerks , ik ben meteen ook jouw verbinding ingedoken en wat mij opviel is dat je de bandsteering/mesh hebt uitgezet. Dit verklaart dan ook de -80dBm. Hierdoor werkt het wifipunt niet goed en raakt de 2.4Ghz frequentie overbelast. Ik adviseer je om de bandsteering aan te zetten en het wifipunt bekabeld te verbinden op het modem. Wil je daarnaast ook de kanalen aanpassen en een wifiscan uitvoeren thuis? Je kunt de kanalen eventueel vastzetten mits nodig. Grote kans dat het hierna stukke beter gaat! 😊

Ik geloof dat ik het nu wel redelijk voor mekaar heb…. Overigens had ik niks uitgezet, dat was de default instelling…
Ik blijf het vreemd vinden dat het modem niet in staat is een voldoende sterk wifi-signaal over nog geen 4 meter naar mijn TV op de verdieping te sturen, daar zit slechts een planken vloer tussen…. met de repeater werkt het nu (vooralsnog) wel….
Ik ga nu kijken hoe ik mijn TV-boxen (2x) kan opzeggen en terugsturen! 😊

Hi @PeterDerks , ik ben meteen ook jouw verbinding ingedoken en wat mij opviel is dat je de bandsteering/mesh hebt uitgezet. Dit verklaart dan ook de -80dBm. Hierdoor werkt het wifipunt niet goed en raakt de 2.4Ghz frequentie overbelast. Ik adviseer je om de bandsteering aan te zetten en het wifipunt bekabeld te verbinden op het modem. Wil je daarnaast ook de kanalen aanpassen en een wifiscan uitvoeren thuis? Je kunt de kanalen eventueel vastzetten mits nodig. Grote kans dat het hierna stukke beter gaat! 😊

Ik geloof dat ik het nu wel redelijk voor mekaar heb…. Overigens had ik niks uitgezet, dat was de default instelling…
Ik blijf het vreemd vinden dat het modem niet in staat is een voldoende sterk wifi-signaal over nog geen 4 meter naar mijn TV op de verdieping te sturen, daar zit slechts een planken vloer tussen…. met de repeater werkt het nu (vooralsnog) wel….
Ik ga nu kijken hoe ik mijn TV-boxen (2x) kan opzeggen en terugsturen! 😊

Het is toch te gek voor woorden dat op mijn (jullie) wifi+ punt nog steeds het rode lampje brandt terwijl deze toch écht op korte afstand van het modem staat. Wat gaan jullie daar aan doen…???

Reputatie 7
Badge +9

Het rode lampje betekent dat hij te dichtbij het modem staat @PeterDerks

Reageer