Unknown Client op mn wifi.....?


beste techneuten,

Ik heb “last” van steeds een “Unknown Client” in mijn thuisnetwerk.
Je kunt het zien in het modem, maar ook in die Mesh App. Ik heb er een screen van bijgedaan.

Steeds hetzelfde IP adres.

Wat zal ik hiermee doen? Het Onbekende was wel een leuke tv serie, maar ik hoef em echt niet op mn netwerk.

Ik hoor graag wat ik hiermee aan moet.

Alvast dank,

Sjaak Haasnoot

 

theocoppes 1 maand geleden

Is dit niet de verbinding tussen modem en WiFi punt?

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hello @Sjaak1803 

Het komt wel eens voor dat een verbonden apparaat niet automatisch de juiste naam krijgt maar je zou aan de hand van het toegewezen IP adres via een netwerk app eens kunnen kijken of je daar wat meer informatie kunt achterhalen.

Gebruik bijvoorbeeld de app Fing.

Reputatie 4
Badge

Wat het nog aparter maakt is dat het MAC adres niet te vinden is in de centrale database waarin bijgehouden wordt welke MAC-adres range door welke fabrikant gebruikt wordt.

Draai je op een van je computers een virtual machine / docker?

Reputatie 4

Is dit niet de verbinding tussen modem en WiFi punt?

@theocoppes Dat zou em nog wel es kunnen zijn!! 😀

Mijn Wifi punt stond vanmorgen even uit, en op de App was de Unknown Client op rood gegaan.
Dat viel me wel op…..

 

Reputatie 4

Lees hier over de hidden verbinding. Is erg duidelijk uitgelegd door Demi van Odido.

https://community.odido.nl/wifi-515/lage-wifi-uploadsnelheid-overdag-en-in-de-vroege-avond-358578#post1747727

Lees hier over de hidden verbinding. Is erg duidelijk uitgelegd door Demi van Odido.

https://community.odido.nl/wifi-515/lage-wifi-uploadsnelheid-overdag-en-in-de-vroege-avond-358578#post1747727

Daar gaat het om een hidden netwerk. Bij mij om een client, dus een apparaat vermoed ik.
Dat hele verhaal is mij veel te technisch.

Wat het nog aparter maakt is dat het MAC adres niet te vinden is in de centrale database waarin bijgehouden wordt welke MAC-adres range door welke fabrikant gebruikt wordt.

Draai je op een van je computers een virtual machine / docker?

Geen idee wat je bedoelt. Ik heb niks geks verder op mijn Mac draaien.

Reputatie 7
Badge +6

@Sjaak1803 Beter laat dan nooit: ben je er inmiddels achter welk apparaat het is? Het zou ook een mobiel kunnen zijn. De meeste gebruiken tegenwoordig uit privacyoverwegingen een willekeurig MAC-adres.

Hey jonge hackgod, 😂

Nee, nog niet helaas. Mijn iPhone heb ik al gevonden en dat is niet die unknown client.

Maar ik ga mijn netwerk-wachtwoord opnieuw instellen, en dan kom ik er vanzelf achter toch?
Stuk voor stuk weer het nieuwe ww invoeren, dan zou het goed moeten komen.

Thnx!

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat zou inderdaad ook moeten werken @Sjaak1803

Reageer