veel te traag internet

  • 27 June 2023
  • 16 reacties
  • 356 Bekeken

Ik ben nu ongeveer een jaar klant bij T-mobile met een 100mbit down/ 30mbit up abonnement. In de voorwaarden is opgenomen dat ik altijd minimaal 70% van deze snelheid moet halen. Ik heb dit echter nog nooit gehaald (gecheckt via jullie eigen speedtest en andere onafhankelijke tests). Meestal heb ik tussen de 20 en 30 mbit down snelheid. Dit is dus structureel véél lager dan de minimale snelheid die jullie zelf aangeven. 

Op dit moment heb ik al enkele dagen een downsnelheid van (tromroffel) 2-3 mbit! Aangezien wij beiden thuiswerken is dit veruit te weinig en ik ben van mening dat dit ronduit schandalig laag is. Zeker gezien mijn abonnement. 

Ik heb alle stappen doorlopen die jullie aanraden, maar niks schijnt te helpen. Omdat de klantenservice ook nog eens niet te bereiken is, probeer ik mijn klacht maar via deze weg kenbaar te maken. 

 

Ik betaal dus al een jaar voor een internetsnelheid die ik nog nooit heb gehaald, zelfs niet om 3 uur 's nachts. Ik zie de oplossing hiervoor graag tegemoet. 

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hi @carlo1986, bedankt voor de aangeleverde screenshots.

Hier is inderdaad te zien dat je de juiste snelheid behaald. Op je adres is de maximum snelheid namelijk 110 Mbp/s download en 31 Mbp/s upload. Je geeft aan dat het modem regelmatig ‘hick ups’ heeft, dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Tijdens het moment van de ‘hick ups’, start het modem dan opnieuw op, is er iets aan de lampjes te zien op het modem? 

 

Wil je de aankomende 3 dagen het modem in de gaten houden, op het moment van de ‘hick ups’ kan je dan de datum & tijdstip noteren. Start het modem niet zelf opnieuw op, dan kan ik namelijk uitlezen of het modem daadwerkelijk ook uitvalt. Wellicht is er een fout in het modem, dan kan ik je namelijk een nieuw modem opsturen! Zie graag je terugkoppeling terug.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @carlo1986 

Sinds 24 januari 2022 biedt T-Mobile maar 1 abonnement aan voor DSL en dat is tot 100 Mbps download. Wanneer je de postcodecheck op de website doet dan zie je ook welke snelheid er maximaal haalbaar is op jouw adres.

Als je inlogt in de Zyxel modem dan zie je ook in het overzicht achter VDSL WAN wat er werkelijk binnenkomt.

Is de modem verder aangesloten op het KPN ISRA punt zonder aftakkingen of onnodige draadjes die zijn aangesloten?

Als je een speedtest doet doe dit dan met de Ookla speedtest app en zorg dat je laptop rechtstreeks is aangesloten op het modem.

Hoi Waqqas, 

in mijn gegevens op My T-mobile staat 100mbps down en 30 mbps up. Dit is het ijkpunt op basis waarvan de 70% moet worden gehaald in X-aantal van de 10 gevallen. Zoals gezegd: dit is nog nooit gehaald, maar het is nu qua snelheid werkelijk ongelooflijk. Een normaal gesprek via Teams of Whatsapp (bellen, zonder beeld) is gewoon amper mogelijk zonder haperingen. Dit is sinds vorige week al aan de hand en in de tussentijd heb ik alle stappen doorlopen die op de site staan.

 

het geheel is overigens vorig jaar door een monteur aangesloten op het ISRA punt dus ik neem aan dat dit goed is gedaan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @carlo1986, welkom op onze Community!

Ik vul @Waqqas graag aan. Zou je een volledige bekabelde speedtest willen maken en de screenshots hier, in het topic, willen delen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +15

@carlo1986

Kan je eens inloggen op de Zyxel door naar 192.168.1.1 te gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Wat staat er achter VDSL WAN bij systeeminformatie?

@carlo1986

Kan je eens inloggen op de Zyxel door naar 192.168.1.1 te gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Wat staat er achter VDSL WAN bij systeeminformatie?

Welke informatie heb je precies nodig uit de VDSL WAN? 

Ik heb o.a. deze info

Rx:111214 Tx:31101 (Kbps)

Reputatie 7
Badge +15

@carlo1986

Je modem krijgt de juiste snelheid binnen en je moet bekabeld makkelijk 90-95 Mbps download kunnen halen, kan je de instructies van @Tommie eens volgen?

Je kan de modem ook een fabrieksreset geven door het resetknopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

hoi Waqqas en Tommie. ik heb de bekabelde speedtest gedaan en zoals jullie al aangaven haal ik hier wel de snelheid (95 down / 29 up mbps) 

Ik heb het modem ook nogmaals een fabrieksreset gegeven en op dit moment (zondagmiddag) is de snelheid op de tmobile speedtest online 65 down / 21 up mbps). Het is echter zondagmiddag en de meeste problemen ervaren wij doordeweeks overdag. Ik ga het nogmaals proberen deze week op een aantal momenten. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @carlo1986, zou je de stappen zorgvuldig willen volgen en de screenshots hier kunnen delen? Dan kunnen we namelijk een kijkje nemen! Alvast bedankt.

 

Hi @carlo1986, welkom op onze Community!

Ik vul @Waqqas graag aan. Zou je een volledige bekabelde speedtest willen maken en de screenshots hier, in het topic, willen delen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

 

 

 

Hierbij de screenshots van de test. Zoals te zien is de bekabelde snelheid goed en na de fabrieksreset van het modem lijkt ook de snelheid van de wifi sneller. Er zijn echter nog steeds regelmatig ‘hick ups’ waarbij er even geen internet lijkt te zijn. dat duurt een aantal seconden waardoor het niet mogelijk is een test te doen op dat moment. Het is wel behoorlijk hinderlijk 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @carlo1986, bedankt voor de aangeleverde screenshots.

Hier is inderdaad te zien dat je de juiste snelheid behaald. Op je adres is de maximum snelheid namelijk 110 Mbp/s download en 31 Mbp/s upload. Je geeft aan dat het modem regelmatig ‘hick ups’ heeft, dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Tijdens het moment van de ‘hick ups’, start het modem dan opnieuw op, is er iets aan de lampjes te zien op het modem? 

 

Wil je de aankomende 3 dagen het modem in de gaten houden, op het moment van de ‘hick ups’ kan je dan de datum & tijdstip noteren. Start het modem niet zelf opnieuw op, dan kan ik namelijk uitlezen of het modem daadwerkelijk ook uitvalt. Wellicht is er een fout in het modem, dan kan ik je namelijk een nieuw modem opsturen! Zie graag je terugkoppeling terug.

Hoi Tommie, ik zal proberen het modem op dat moment te controleren. Het is vaak maar 10 seconden o.i.d. dus ik hoop dat dat lukt. Dank voor de hulp tot zover

 

Hoi Tommie. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Na de factory reset is het even goed gegaan, maar inmiddels is het internet weer enorm traag en wordt het aantal 'hickups' ook weer hoger. 

 

Zo had ik gisteravond een snelheid van 2mbit/s down en nog minder up. Wat mij opviel toen ik testte, was dat mijn ping normaal was met 15ms maar mijn jitter 435ms was. Een paar minuten laten was de snelheid iets hoger met 10mb down en 10mb up, had ik een pingvan 18ms en was mijn jitter 145ms.

Het begint nu wel echt een irritant probleem te worden, m.n. omdat Teams met deze snelheden amper werkt en wij dat vaak gebruiken voor ons werk. 

 

Ik hoop dan ook dat je me kunt helpen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @carlo1986, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ga je toch een nieuw modem opsturen! Hopelijk zal dit de oplossing zijn hiervoor. Ik heb dit gelijk in gang gezet, je ontvangt hier een bericht over en je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Wil je mij een terugkoppeling geven na de installatie van het nieuwe modem?

Ha Tom, bedankt voor je actie en ik laat je weten hoe het werkt

Hoi Tommie, hopelijk kun jij me helpen. Ik heb namelijk sinds vanmiddag helemaal geen internet meer. Zowel op het oude als het nieuwe modem. 

Ik heb wel een wifi signaal, maar geen internet (verbonden zonder internet). Hierover met de klantenservice contact gehad en zij hebben een melding naar de backoffice gestuurd met info van het testsignaal. Dit testsignaal deed overigens heel lang (>90 seconden) erover. Of dat dus echt is aangekomen, betwijfel ik daardoor. 

 

Omdat mijn vrouw en ik thuiswerken hebben we echt ons internet nodig. We hebben wel een voucher voor mobiel internet, maar we wonen ook nog eens op een plek met minimale ontvangst van Tmobile. Hopelijk kun jij ons helpen het proces wat te versnellen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @carlo1986, goed dat je hiervoor al met de klantenservice gesproken hebt.

Op dit moment kan ik alleen het ticket afwachten. De collega van de klantenservice heeft al een spoedaanvraag gedaan! Hopelijk kunnen ze dit snel voor je oplossen. 

Reageer