Verbinding maken Harman Kardon speaker met router Zyxel T-56 lukt niet

  • 28 December 2023
  • 19 reacties
  • 411 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb al een tijdje een Harman Kardon Speaker welke ik voorheen vlekkeloos kon gebruiken met Google Assistant. Sinds 2 weken heb ik internet van Odido en plots is de Harman Kardon speaker niet meer in te stellen via Google Home app. Ik heb gelezen dat dit komt door de Zyxel T-56 welke ik heb. Hoe kan dit probleem worden opgelost? Of moet ik van Odido gewoon een andere router ontvangen?

Groeten,
Joris

Teresa van Odido 4 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Jorish5f 

Ik ben direct het systeem voor je ingedoken, omdat ik graag wil dat je weer kunt genieten van jouw speaker. Echter zie ik dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice om het abonnement op te zeggen. Ik had het graag anders gezien, maar de keuze ligt natuurlijk volledig bij jou. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, open dan gerust een topic. Ik help je graag verder! 

 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Jorish5f 

Ik ben direct het systeem voor je ingedoken, omdat ik graag wil dat je weer kunt genieten van jouw speaker. Echter zie ik dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice om het abonnement op te zeggen. Ik had het graag anders gezien, maar de keuze ligt natuurlijk volledig bij jou. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, open dan gerust een topic. Ik help je graag verder! 

 

Wel zou het fijn zijn als dit probleem wordt opgelost. Er zijn namelijk genoeg van dezelfde problemen met betrekking tot Google Assistant speakers en de T-56.

 

Ik zelf heb sinds twee dagen de T-56 maar ga straks mijn T-50 (waar ik problemen mee heb) terug aan sluiten zodat mijn speaker maar werkt...

Een andere modem of mesh aansluiten op de mediaconverter is de oplossing. Er schijnt een nieuwe firmware aan te komen voor de T-56 maar die wordt al een aantal weken getest door Odido. 

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Jorish5f 

Ik ben direct het systeem voor je ingedoken, omdat ik graag wil dat je weer kunt genieten van jouw speaker. Echter zie ik dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice om het abonnement op te zeggen. Ik had het graag anders gezien, maar de keuze ligt natuurlijk volledig bij jou. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, open dan gerust een topic. Ik help je graag verder! 

 

Beste @Teresa van Odido ,

 

Als jij hier een oplossing voor hebt dan hoor ik het graag. Ik Heb nu sinds een maand problemen met mijn Zyxel T56 en google home apparaten. Deze aparaten dede het eerder vlekkenloos (ook een week of 2 op de Zyxel T56) tot dat er een firmware update kwam. Ik ben nu al een maand aan het prutsen alles werkend te krijgen, zonder succes. Kunnen jullie niet een rollback uitvoeren van de vorige firmware of een debug doen? Ik ben al vrij lang klant van T-mobile (en nu dus Odido) maar dit is echt absurd> ik heb google aan de telefoon gehad en Harman Kardon, het internet afgespuurd en deze community pagina en het lijkt aan de firmware van de Zyxel T56 te liggen, momenteel heb ik V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108.

 

Graag zie ik een oplossing (of een tijdspad voor het komen tot een oplossing).

Mvg

Kleine update: mijn internet viel weg → ingelogd als admin (via een hotspot) en toen zag ik dat ik een andere firmware had dus ik snel mn speakers toevoegen, een gelukt, toen viel het weer weg en had ik weer frimware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 (helaas de andere niet kunnen opschrijven). De andere speaker niet meer kunnen verbinden.

 

Speaker doet het na de laatste “update” overigens ook niet meer 

 

Reputatie 2

Nieuw bij Odido en hier hetzelfde probleem met de Sony SRS-ZR5 speaker, geen verbinding mee te maken met het Zyxel T56 modem. Probleem dat zich nu al maanden voordoet. Een Community forum dat al tijden volstaat met klachten hierover. En al even lang hetzelfde antwoord van Odido, “we werken er aan”. Onacceptabel. Er zijn vast talloze mensen die tegen dit probleem aanlopen, zich afvragen wat er aan de hand is, van alles proberen, er heel veel tijd en energie insteken en er dan uiteindelijk achter komen via "de community” dat de firmware van de T56 niet deugt. Kom op Odido, informeer je klanten proactief dat dit speelt! En beter nog, los het op, vandaag nog. En zet het ook even in je chatbot, wel zo handig.

Reputatie 1

Mij HK Citation 200 werkt sinds vandaag weer na een firmware update voor de T56 van Odido.

Erg blij mee!

Hallo,

Ik heb sinds September het modem Zyxel T56. Mijn Harman Kardon Citation One werkte de eerste weken zonder probleem. Echter, sinds een paar weken maakt hij geen verbinding meer met het internet.. Ik heb de speaker al opgestuurd naar Harman Kardon en meerdere telefoongesprekken gehad met de klantenservice van Odido. Er is niets met de speaker aan de hand en eigenlijk lijkt er niemand te zijn die een oplossing heeft.

De dame van de klantenservice gaf aan dat ik via deze wet nog kon proberen om geholpen te worden. Dus bij deze, is er iemand die mij kan helpen?

 

Groetjes, Bart.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bart., goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel genieten van je speaker! Je hebt hiervoor ook een eigen topic geopend, namelijk: Geen verbinding Zyxel T56 Harman Kardon. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, één vraag tot één topic te beperken zodat de informatie consistent en het antwoord helder blijft.

Ik ga achter een firmwareupdate voor je aan, ik duim dat de speaker hiermee weer snel als muziek in je oren klinkt! 

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Jorish5f 

Ik ben direct het systeem voor je ingedoken, omdat ik graag wil dat je weer kunt genieten van jouw speaker. Echter zie ik dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice om het abonnement op te zeggen. Ik had het graag anders gezien, maar de keuze ligt natuurlijk volledig bij jou. Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, open dan gerust een topic. Ik help je graag verder! 

 

Beste @Teresa van Odido ,

 

Als jij hier een oplossing voor hebt dan hoor ik het graag. Ik Heb nu sinds een maand problemen met mijn Zyxel T56 en google home apparaten. Deze aparaten dede het eerder vlekkenloos (ook een week of 2 op de Zyxel T56) tot dat er een firmware update kwam. Ik ben nu al een maand aan het prutsen alles werkend te krijgen, zonder succes. Kunnen jullie niet een rollback uitvoeren van de vorige firmware of een debug doen? Ik ben al vrij lang klant van T-mobile (en nu dus Odido) maar dit is echt absurd> ik heb google aan de telefoon gehad en Harman Kardon, het internet afgespuurd en deze community pagina en het lijkt aan de firmware van de Zyxel T56 te liggen, momenteel heb ik V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108.

 

Graag zie ik een oplossing (of een tijdspad voor het komen tot een oplossing).

Mvg

Wij hebben ook de T56 en onze JBL LINK speakers werken ook niet meer. Bij Ziggo of via een hotspot werken ze prima. @ Odido, gezien de vele reacties m.b.t. hetzelfde probleem is een update of vervanging van de T56 hoog nodig. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarkBZ, ik heb je op de lijst gezet. Vandaag zal de firmware nog geupgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen.

Hoi Tommie, dankjewel! We zien de firmware upgrade vandaag graag tegemoet. Hopelijk werkt het en kunnen we dit weekend (ook) weer genieten van onze JBL LINK speakers. 

Vriendelijke groet, 

Mark

.

Hoi Tommie,

Helaas nog geen update van de T56. Onze speakers kunnen we dus helaas ook dit weekend (nog) niet gebruiken. Dit is wel vervelend gezien meerdere toezeggingen dat het probleem opgelost zou worden. Hopelijk lukt het im de loop van vandaag (16-03-24) alsnog.

 

Vriendelijke groet,  Mark 

Reputatie 6
Badge +2

@MarkBZ Ik heb zojuist op jouw bericht gereageerd in dit topic: Harman Kardon 200 Citation speaker maakt geen verbinding met Wi-Fi sinds de Zyxel T-56 | Odido community. Alvast super bedankt voor je geduld! 

Beste Teresa en Tommie,

Ook hier de bevestiging dat de update is gelukt en we onze JBL LINK speakers weer kunnen koppelen.  Dank jullie wel!!

 

Vriendelijke groet,  Mark 

 

Ik heb hetzelfde probleem. Zou ik ook firmware upgrade kunnen krijgen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Han en Nienke, daar help ik jullie zeker graag mee, ik ga meteen voor jullie aan de slag! Ik meld jullie aan bij het formulier en jullie zullen vandaag of morgen het modem zien herstarten. Dit betekent dat het ons is gelukt om het modem te updaten.

Ik ga hier voor jullie achteraan, de speaker klinkt snel weer als muziek in jullie oren! 

Hoi @Han en Nienke, daar help ik jullie zeker graag mee, ik ga meteen voor jullie aan de slag! Ik meld jullie aan bij het formulier en jullie zullen vandaag of morgen het modem zien herstarten. Dit betekent dat het ons is gelukt om het modem te updaten.

Ik ga hier voor jullie achteraan, de speaker klinkt snel weer als muziek in jullie oren! 

Het werkt weer, dank je wel.

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn om te horen @Han en Nienke! Ik wens je nog een prettige middag. 

Reageer