Beantwoord

Verbonden met het internet maar geen wifi

  • 20 August 2023
  • 18 reacties
  • 524 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Hoi,

 

ik heb een ZYXEL T54-router, DSL-verbinding, sinds ongeveer een uur is er helemaal geen wifi meer, er staat dat ik verbonden ben, maar er is echt helemaal geen wifi. 
 

ik heb alle stappen op t mobiel gevolgd, maar niets hielp helemaal.

mvg

icon

Beste antwoord door eric 21 August 2023, 07:59

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @M.A.D 

Brandt de wereldbol op de modem rood? Is de modem aangesloten op het ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten?

Kijk ook eens in je My T-Mobile account onder storingen of er een storing bekend is voor jouw adres.

Hoi,

 

Het is groen, ja, het is aangesloten, en er is geen storing op mijn locatie.

maar nog steeds geen wifi :(

Reputatie 7
Badge +15

@M.A.D 

Werkt bekabeld internet wel? Maak je verder alleen gebruik van de Zyxel of heb je hier nog een versterker achter?

Alleen Zyxel, niks anders.

@Waqqas 

Hoi, @Waqqas 

 

ik heb het ook net gecontroleerd, zelfs met bekabeld werkt het niet

Reputatie 7
Badge +15

@M.A.D

Je geeft aan dat de wereldbol wel groen is, kan je de Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 4

@M.A.D Aan de linkerkant van je t54 modem zet je met het bovenste knopje wifi aan/uit. Heb je die soms per ongeluk ingedrukt?

Verder geef je erg weinig informatie. Met alleen "hij doet het niet" maak je het nagenoeg onmogelijk om je op afstand te laten helpen.

Dus maak foto's  van de lampjes op het modem, post die hier, log in op het modem en post screenshots van je instellingen. En werkt bekabeld internet wel? Die vraag stelde @Waqqas ook al. 

 

Reputatie 4

Oh en wifi is iets anders dan internet. Dus wees duidelijk wat je bedoeld.

Kun je inloggen op je modem via 192.168.1.1 ?

Koppel een computer bedraad aan het modem, open een command window en type ipconfig /all en post hier het resultaat.

Hoi @wlmpie @Waqqas 

 

het werkt nog steeds niet na de fabrieksreset, hier is een foto van de router en alles

 

@wlmpie 

 

ja ik kan inloggen op de router, hier zijn de resultaten waar je om hebt gevraagd

 

 

Reputatie 4

Ziet er allemaal normaal uit. Probeer eens ping 8.8.8.8

En ping youtube.com

Dat zou allebei een timeout moeten geven als je internet eruit ligt.

Zit er als je inlogt bij het modem ergens een statuspagina die iets vertelt over je dsl verbinding? Het lijkt erop dat daar iets mis gaat.

@wlmpie 

 

@wlmpie 

 

ik kan geen foto uploaden van de verbinding van de router omdat deze groter is dan 5 mbs, maar er worden groene lijnen weergegeven en het verzoek is verlopen voor 8.8.8.8

Reputatie 4

Duidelijk er is geen internetverbinding naar buiten. Wel raar dat het groene wereldbolletje dan brand. Storing melden bij T-Mobile of hopelijk pakt een moderator het hier snel op. Je kunt wellicht een voucher voor onbeperkt mobiel internet krijgen ter overbrugging, want bij een storing buitenshuis is T-Mobile niet erg snel en daadkrachtig bij het oplossen. Ze doen alles lineair, via onderaannemers en alleen tijdens kantoortijden, dus duurt lang.

Edit: ik zie dat 8.8.8.8 (google dns) toch 1x een ping terug gaf met hoge latency. Dus heel af en toe komt er dus wel een internetpakketje met heel veel vertraging door. Dus slecht contact ergens op je koperlijn, een defect apparaat, een overbelaste server ergens op jouw route naar internet of een ddos attack.

@wlmpie 

 

nou gelukkig, het werkt weer haha! superblij! :) enig idee wat er echter aan de hand is?
 

ddos attack?, wat is dat en hoe kan ik mezelf ertegen beschermen? ik dacht dat het ook alleen van invloed is op websites

Reputatie 4

@wlmpie

 

nou gelukkig, het werkt weer haha! superblij! :) enig idee wat er echter aan de hand is?
 

ddos attack?, wat is dat en hoe kan ik mezelf ertegen beschermen? ik dacht dat het ook alleen van invloed is op websites

 

Fijn dat het weer werkt. Ddos attack is het bestoken van een computer met zoveel internetpakketjes vanuit een botnet dat die computer onbereikbaar wordt. Sommige gamers spelen vals door het ip-adres van hun concurrentie te laten bestoken vanuit een botnet van criminelen. Dat schijn je op het darknet al voor 10 euro te kunnen kopen. Maar dat is allemaal van horen zeggen, dus geen idee of dit klopt.

Heb je gamers in huis of een nieuw publiek ip‐adres dat van een gamer is geweest?

 

Maar wellicht is er gewoon een storing geweest in de wijkcentrale van KPN, als er meer internetverbindingen uitliggen dan werkt KPN wel op zondag.

@wlmpie

 

nou gelukkig, het werkt weer haha! superblij! :) enig idee wat er echter aan de hand is?
 

ddos attack?, wat is dat en hoe kan ik mezelf ertegen beschermen? ik dacht dat het ook alleen van invloed is op websites

 

Fijn dat het weer werkt. Ddos attack is het bestoken van een computer met zoveel internetpakketjes vanuit een botnet dat die computer onbereikbaar wordt. Sommige gamers spelen vals door het ip-adres van hun concurrentie te laten bestoken vanuit een botnet van criminelen. Dat schijn je op het darknet al voor 10 euro te kunnen kopen. Maar dat is allemaal van horen zeggen, dus geen idee of dit klopt.

Heb je gamers in huis of een nieuw publiek ip‐adres dat van een gamer is geweest?

 

Maar wellicht is er gewoon een storing geweest in de wijkcentrale van KPN, als er meer internetverbindingen uitliggen dan werkt KPN wel op zondag.

 

@wlmpie

 

ik denk dat ddos attack is wat er is gebeurd, ergens in terecht is gekomen, mijn IP correct heeft blootgelegd. hoe kan ik mijn ip addres wijzigen ? ik zal ook een vpn downloaden voor in het geval van een andere aanval

Reputatie 7
Badge +14

@wlmpie

 

nou gelukkig, het werkt weer haha! superblij! :) enig idee wat er echter aan de hand is?
 

ddos attack?, wat is dat en hoe kan ik mezelf ertegen beschermen? ik dacht dat het ook alleen van invloed is op websites

 

Fijn dat het weer werkt. Ddos attack is het bestoken van een computer met zoveel internetpakketjes vanuit een botnet dat die computer onbereikbaar wordt. Sommige gamers spelen vals door het ip-adres van hun concurrentie te laten bestoken vanuit een botnet van criminelen. Dat schijn je op het darknet al voor 10 euro te kunnen kopen. Maar dat is allemaal van horen zeggen, dus geen idee of dit klopt.

Heb je gamers in huis of een nieuw publiek ip‐adres dat van een gamer is geweest?

 

Maar wellicht is er gewoon een storing geweest in de wijkcentrale van KPN, als er meer internetverbindingen uitliggen dan werkt KPN wel op zondag.

 

@wlmpie

 

ik denk dat ddos attack is wat er is gebeurd, ergens in terecht is gekomen, mijn IP correct heeft blootgelegd. hoe kan ik mijn ip addres wijzigen ? ik zal ook een vpn downloaden voor in het geval van een andere aanval

 

Consumentenlijnen hebben een dynamisch IP adres.  Wel zit er minimaal een 24 hr. leasetime op. Als je een eigen router plaatst krijg dat een ander IP adres of je zet de Zyxel router voor 2 dagen uit.

Reageer