Beantwoord

VMG8825-T50 static ip kan niet worden opgeslagen

  • 23 January 2024
  • 5 reacties
  • 41 Bekeken

Reputatie 1

ik probeer homey een vast ip adres te geven nu heb ik dat hier ingevuld maar krijg ik de melding dat die niet opgeslagen kan worden vanalles geprobeerd router herstarten ect maar niks blijkt te werken 

 

wat doe ik fout ? wie kan mij helpen ?

 

 

icon

Beste antwoord door K.ponsen 24 January 2024, 19:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! @K.ponsen 

Ik help je graag verder om het IP adres vast te zetten. Heb je de volgende stappen doorlopen? Ik verneem graag waar het fout gaat, zodat ik dit voor je kan oplossen! 

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP > maak daar een regel aan en kies je NAS bij apparaat informatie en klik op toepassen.

Vergeet de regel niet actief te maken

Reputatie 1

Zoals op de afbeeldingen zichtbaar zie je dat ik deze stappen doe zodra ik kies voor opslaan krijg ik de foutmelding die op de afbeelding ik ook staat

hij slaat het niet

Reputatie 6
Badge +2

@K.ponsen Ik kan op de afbeelding niet zien of je de regel ook actief hebt gemaakt (schuifje links/rechts). Gezien jouw reactie vermoed ik dat je dit dus wel hebt gedaan, maar zonder succes. Ik help je graag verder, maar durf zo niet te zeggen waar dit aan kan liggen. @eric Heb jij enig idee waarom de instellingen niet opslaan?

Reputatie 1

Beste ja heb alles geprobeerd actief niet actief maar zodra ik klik op opslaan krijg ik de melding “ waarschuwing , instellingen niet succesvol , probeer het opnieuw “

 

wat ik ook probeer 

actief / niet actief

handmatig Mac adres en ip invullen

Apparaat uit keuze lijst 

apparaat uit keuze lijst ip andere ingevuld allemaal de zelfde melding.

modem opnieuw opgestart alles weer geprobeerd 

 

ik heb ook echt een hele waslijst met ip en Mac adressen die daar staan ingesteld ? Ik heb nooit wat ingesteld staan hier standaard al ip adressen op ingesteld ? 

Reputatie 1

beste ik ben er achter wat het probleem is

iedereen die verbind krijg automatisch static dhcp toegevoegd in de lijst


echter kan deze lijst maar maximaal 32 records bevatten 
ik heb wat apparaten mac adres opgeschreven deze stonden allemaal in static dhcp lijst (heb ik nooit toegevoegd) en er waren er dus 32 actief

nadat ik er een aantal verwijderd heb uit deze lijst kan ik mijn homey pro wel toevoegen aan de lijst

Reageer