VPN blokkeert steeds

  • 13 February 2024
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Zowel op mijn laptop (windows) als op mijn samsung-telefoon blokkeert mijn VPN Bitdefender steeds. Hoe kan ik dat voorkomen?

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @taaljuf, welkom op onze Community!

Ik help je graag om je VPN weer aan de praat te krijgen. Zou je mij alleen iets meer informatie kunnen geven? Wat geeft de VPN precies aan, krijg je dan een melding of iets anders? Is dit sinds kort of heb je hier al een tijdje last van?  

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @taaljuf, welkom op onze Community!

Ik help je graag om je VPN weer aan de praat te krijgen. Zou je mij alleen iets meer informatie kunnen geven? Wat geeft de VPN precies aan, krijg je dan een melding of iets anders? Is dit sinds kort of heb je hier al een tijdje last van?  

Hallo Tommie,

Ik heb sinds 1 maand Bitdefender plus de VPN daarvan. Die laatste heb ik los van de defender gekocht. Ik heb ze op zowel mijn laptops als op mijn samsung telefoon geïnstalleerd. Ik heb het probleem/de 2 problemen niet direct opgemerkt, maar sinds 2 weken zeker: 

  • ik merk regelmatig dat ze niet meer “aanstaan", vooral de VPN en vooral op mijn telefoom
  • als de VPN aan staat, blijkt hij  bepaalde websites te blokkeren. Als ik wil bankieren op mijn mobiel, moet ik eerst de vpn uitzetten. Ik heb gisteren via "tunneling?” in bitdefender, zowel op laptop als op mijn telefoon,  aangegeven dat ik bepaalde sites wel wil kunnen bezoeken als VPN aanstaat.  Bijvoorbeeld mijn bank. Inderdaad kan ik nu op de laptop wel mijn bank bezoeken, maar helaas moet ik nog steeds op mijn telefoon eerst de VPN uitzetten.

 VPN geeft niks aan.  Als ik de bankapp open, werkt die niet. 

 

Ik moest ook iets met proxy doen. Dat begrijp ik niet helemaal, maar ik heb bij de instellingen alles in proxy uitgezet op mijn laptop. Misschien heeft dat geholpen? Niet op mijn telefoon. want ik zie niet hoe dat daar moet.   Al met al: behoorlijk lastig! Ik ben ook een beetje onzeker over: Is mijn laptop voldoende beschermd als ik in proxy alles uitgezet heb?  

 

Bij voorbaat dank, taaljuf Fe...

Reageer