Wegvallende verbinding streamingdiensten

  • 1 January 2024
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Goedenavond en de beste wensen allemaal. Ik heb de laatste twee weken dagelijks ellende met de streamingsdiensten. Ik neem glasvezel af na drie maanden geleden te zijn overgestapt van KPN. Speedtest is prima, dik 700mbps via Wifi, maar ik blijf foutmeldingen krijgen tijdens films / series via Netflix, Disney en de andere diensten. 
 

Uiteraard heb ik door de topics zitten spitten en wat aanpassingen doorgevoerd op het Zyxel modem.

Begonnen met een volledige reset van het modem en een paar minuten alle stekkers er uit. Opnieuw het wifi opgebouwd en direct weer ellende en haperende films. Daarna op advies vanuit de community de 2.4 en 5.0GHz gesplitst met eigen SSID. Restart modem en TV ook. WiFi vergeten in device en opnieuw verbonden. Haperen neemt nu zelfs toe terwijl de Speedtest nog steeds 600mbps en hoger aangeeft.

TV is nog geen jaar oud en met KPN geen issues gehad. In de logbestanden voor zover ik kan zien geen bijzonderheden, maar ik ben geen expert.

Wie heeft er een idee? Dank voor de hulp!

Met vriendelijke groet, JJ

Teresa van Odido 4 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Radlab 

Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw modem uit te lezen, maar ik zie dat je al contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice. Er is een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat mijn collega’s dit voor je kunnen oplossen, zodat je snel weer van jouw Smart TV kunt genieten!  

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Radlab ,

In plaats van hobbyen met wifi instellingen kun je de TV veel beter met een kabel aansluiten. Dan wordt het niet beïnvloed door allerlei apparatuur en obstakels in- en rondom jouw huis.

Hi Eric, dank voor je antwoord. Maar ik hoop dat je het met me eens bent dat het vreemd is dat ik er met KPN geen last van had en nu wel toch? Het lijkt me dat met de nieuwste apparaten er juist veel minder ellende zou moeten zijn…

Enig idee wat ik zou kunnen doen om de huidige situatie te verbeteren, zonder een kabel in de TV te moeten steken?

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Radlab 

Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw modem uit te lezen, maar ik zie dat je al contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice. Er is een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat mijn collega’s dit voor je kunnen oplossen, zodat je snel weer van jouw Smart TV kunt genieten!  

Dank voor je antwoord Teresa! Ik zit as we speak met een medewerker aan de lijn. We wachten het af!

Reageer