Beantwoord

Wegvallende WiFi ZYXEL DX5401-B1

  • 5 January 2024
  • 6 reacties
  • 138 Bekeken

Goedemiddag,

Wij hebben sinds de start eigenlijk al last van wegvallende WiFI. Dit gebeurt elke dag wel een paar keer en dan is de verbinding meestal voor een minuut weg.

Bekabeld internet lijkt hier verder geen last van te hebben.

Zouden jullie misschien een check kunnen doen op ons adres?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door wilsonbond 23 January 2024, 08:09

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @wilsonbond, ik heb meteen een aantal metingen gedaan! Hierin zie ik dat het modem al 2,5 maand niet gereset is. Zou je dit willen doen? Mocht dit geen verbetering maken, raad ik je aan om deze tips te volgen: Hoe verbeter ik mijn wifi? | Odido community. Het wijzigen van het kanaal is vaak de oplossing! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi,

Ik heb beide aanbevelingen uitgevoerd. De uitval lijkt iets minder frequent, maar nog steeds aanwezig.

Kunnen jullie misschien iets zien?

Alvast bedankt!

 

Reputatie 6
Badge +2

@wilsonbond Goed om te lezen dat er al enige verbetering is, ik help je graag verder om dit nog verder te optimaliseren! 

We kunnen testen of de verbinding beter werkt als ik de bandsteering van het modem uitzet. Ik zie namelijk in de instellingen van het modem dat deze op dit moment aanstaat.

We geven je altijd twee netwerken: 2.4Ghz en 5Ghz. De 2.4Ghz is er voor apparaten verder van het modem, de 5Ghz dichter bij het modem. Het modem maakt nu één netwerk en laat de apparaten zelf kiezen welke ze gebruiken. Dit kan soms voor een onstabiele verbinding zorgen.

Heb ik jouw akkoord om hier twee netwerken van te maken? Zo kun je testen of het verschil maakt en alle apparaten los verbinden!

 

Jazeker, akkoord daarvoor!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wilsonbond, ik heb bandsteering uitgezet en een aanpassing gedaan om de kanalen. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren en de verbinding willen testen? Ik zie dat de 2,4 GHz frequentie best overbelast wordt. Daarnaast is de dekking niet heel goed van het modem. Waar heb je het modem precies staan? Als dit niet werkt raad ik je aan om bandsteering weer aan te zetten en een wifipunt te bestellen. Zo haal je wat druk af van het modem. Het wifipunt is op dit moment de eerste maand gratis! Dan kun je hem een maand goed testen zonder te betalen. 

Hey @wilsonbond, ik heb bandsteering uitgezet en een aanpassing gedaan om de kanalen. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren en de verbinding willen testen? Ik zie dat de 2,4 GHz frequentie best overbelast wordt. Daarnaast is de dekking niet heel goed van het modem. Waar heb je het modem precies staan? Als dit niet werkt raad ik je aan om bandsteering weer aan te zetten en een wifipunt te bestellen. Zo haal je wat druk af van het modem. Het wifipunt is op dit moment de eerste maand gratis! Dan kun je hem een maand goed testen zonder te betalen. 

 

Goedemorgen,

Ik wil even terugkoppeling geven dat we nauwelijks meer uitval hebben. Dus deze configuratie lijkt geslaagd. Verder is de dekking goed genoeg voor ons.

Mocht er verder nog problemen zijn, laten we het weten.

Bedankt voor de hulp zover!

Reageer