Beantwoord

Welke alternatieve bestaan er voor de wi-fi plus voor de Zyxel-T54 ?

  • 20 July 2023
  • 5 reacties
  • 196 Bekeken

Reputatie 3

Hi 

In plaats te kiezen voor de T-Mobile wi-fi Plus module voor €2,50 per maand zou ik graag van jullie weten welke alternatieven er bestaan voor de Zyxel-T54.

 

Bedankt! 

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 21 July 2023, 09:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Michel281

Je kan elke type Mesh/AP aansluiten op de T54. Zet dan wel de Wifi van het modem uit. 

Als je iets wilt dat samen werkt met de T54, dat is er helaas niet. Alleen Wifi-Plus werkt samen met het modem. 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @Michel281 

En als je glasvezel hebt maar geen vast bellen dan is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een Asus router aan te sluiten op de mediaconverter en een Asus router ergens anders om een mesh netwerk te creëren,

Een andere setup is ook mogelijk zolang de router die op de mediaconverter maar VLAN ondersteuning heeft.

Reputatie 3

Hello @Michel281 

En als je glasvezel hebt maar geen vast bellen dan is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een Asus router aan te sluiten op de mediaconverter en een Asus router ergens anders om een mesh netwerk te creëren,

Een andere setup is ook mogelijk zolang de router die op de mediaconverter maar VLAN ondersteuning heeft.

Ik had dit in het recente verleden gehad met een Netgear RBR50 router met een enkele satelliet, helaas overleden. Deze router is echter een AC-router en geen AX-router zoals de Zyxel-T54. Ik heb wel gemerkt dat als je een dergelijke constructie gebruikt dat de snelheid bijna wordt gehalveerd zowel up en down...🤔 

Reputatie 7
Badge +15

@Michel281 

Ook met eigen apparatuur haal je de volle snelheid, waarschijnlijk lag het aan iets anders zoals een instelling of aan de hardware waarmee je een meting deed.

Reputatie 3

@Michel281

Ook met eigen apparatuur haal je de volle snelheid, waarschijnlijk lag het aan iets anders zoals een instelling of aan de hardware waarmee je een meting deed.

Ik had dit ook van andere Community leden gehoord dus ik ben wel heel benieuwd waar je nou precies op doelt. 

De snelheidsmetingen doe ik met het welbekende Ookla en binnen 3 meter van de router. Ik was toch van plan om te zijner tijd de netwerkkabel te vervangen door een Cat 7-kabel. Echte, dat roept op zijn beurt de vraag op waarom de Zyxel-T54 met dezelfde kabel wel de volle snelheid houdt en de Netgear RBR50, zelfs na deze te hebben gereset en met de meest recente firmware, niet... 

 

Reageer