wifi

  • 31 October 2023
  • 4 reacties
  • 46 Bekeken

Ik heb in huis diverse WiFi 6 producten, waaronder 2 MacBooks. We werken op zolder en de verbinding met de t50 modem is niet bijzonder snel en valt soms weg. Is het mogelijk om deze om te ruilen voor een wifi6 modem en zal de dekking dan beter worden?

Waqqas 6 maanden geleden

Hallo @Maartenw77 

WiFi 6 heeft een iets groter bereik.

Je geeft aan dat de verbinding soms wegvalt, is dit via de WiFi of WiFi en bekabeld?

Gebruik je naast de Zyxel nog een andere router of versterker?

En heb je DSL of glasvezel?

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maartenw77 

WiFi 6 heeft een iets groter bereik.

Je geeft aan dat de verbinding soms wegvalt, is dit via de WiFi of WiFi en bekabeld?

Gebruik je naast de Zyxel nog een andere router of versterker?

En heb je DSL of glasvezel?

Dat is via WiFi, ik gebruik alleen de Zyxel en geen versterker. Ik zit nu te kijken naar een mesh systeem. Maar dan wel gelijk een wifi6 om voorlopig klaar te zijn. Maar ik neem aan dat deze niet gaan werken met de t50, of wel?

 

Reputatie 7
Badge +14

Het maken van een mesh netwerk is een top idee. Ik gebruik zelf 4 stuks Deco M5. Deze ondersteund geen Wifi6, dus zou je een Deco XE75 set kunnen kopen in een aantal wat past bij jouw huis/ tuin.

De “ hoofd deco”  sluit je als ACCESS POINT via een ethernet kabel aan op de Zyxel 50. Maar deze Deco’s kun je ook als ROUTER gebruiken. Dan sluit je de Deco’s aan op de ONT en kan de Zyxel weggelaten worden. 

Reputatie 7
Badge +15

@Maartenw77

De kans is klein dat het mesh systeem dat je koopt in 1 netwerk met de Zyxel werkt. Dus als je jouw mesh systeem achter de Zyxel aansluit dan kan je WiFi op de Zyxel uitschakelen.

Reageer