Beantwoord

wifi dekking in huis

  • 18 September 2023
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo, ik heb sinds kort een T-Mobile glasvezel aansluiting (1Gbit) met een T-56 modem en 1 wifi plus.

De modem staat in de meterkast in de hal en het wifiplus op de 1e verdieping.

ik heb dit systeem genomen omdat ik bij Ziggo ontevreden was over het wifi bereik met 2 wifipods , maar ik ervaar

dit als nog slechter en begin inmiddels spijt te krijgen omdat ik in de achtertuin zo goed als geen bereik heb en op de zolder is het net aan.

ik wil dit beter hebben zonder kabels te trekken naar verdiepingen want anders vind ik het geen wifi meer.

ik heb gehoord over een Deco M4 mesh wifi unit ( single unit) en wil hier best in investeren. Hoe kan ik dit het best aanpakken? Desnoods vervang ik de wifiplus voor die Deco M4.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 September 2023, 15:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb zelf 4 stuks Deco M5 in huis. Dan schakel je de wifi van de Zyxel uit.

De Deco zet je dan in ACCESS POINT mode. (geen router modus) en koppelt 1 Deco met een kabel naar de Zyxel router. Via de app kan een kind de was doen. Ik ben heel tevreden. Wel heb ik voor een nog beter resultaat een bestaande kabel gebruikt naar een Deco op de 1e verdieping. (Er zijn er dus nu 2 met een kabel verbonden). De andere Deco’s zijn via een extra wifi verbinding tussen elkaar verbonden.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb zelf 4 stuks Deco M5 in huis. Dan schakel je de wifi van de Zyxel uit.

De Deco zet je dan in ACCESS POINT mode. (geen router modus) en koppelt 1 Deco met een kabel naar de Zyxel router. Via de app kan een kind de was doen. Ik ben heel tevreden. Wel heb ik voor een nog beter resultaat een bestaande kabel gebruikt naar een Deco op de 1e verdieping. (Er zijn er dus nu 2 met een kabel verbonden). De andere Deco’s zijn via een extra wifi verbinding tussen elkaar verbonden.

 

Hallo @Meskowitz 

De internetkabel tussen mediaconverter en router kan je ook vervangen door een langere om zo te kijken of je de Zyxel buiten de meterkast in een open ruimte kunt aansluiten.

Je zou dan ook de hoofd Deco daar kunnen plaatsen in plaats van in de meterkast, de Zyxel helemaal weghalen en de hoofd Deco op de mediaconverter aansluiten is ook mogelijk.

Reageer