Beantwoord

Wifi Gebruik door anderen

  • 23 December 2023
  • 10 reacties
  • 116 Bekeken

Omdat er elke keer data wordt gebruikt van mijn mobiel heb ik datamanager geinstalleerd. Nu zie ik dat mijn Wifi vaak gebruikt wordt zelfs als ik het niet ben. Hoe kan dit? en kan ik het beveiligen?

 

icon

Beste antwoord door eric 23 December 2023, 11:53

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wifi uitzetten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @klinkertje13, je kunt, zoals @eric opmerkt, de Wifi uitschakelen. Dit kun je doen op afstand door in te loggen op je modem, maar ook via de management tool. Gebruik je het Zyxel modem thuis of heb je een eigen router in gebruik?

Omdat er elke keer data wordt gebruikt van mijn mobiel heb ik datamanager geinstalleerd. Nu zie ik dat mijn Wifi vaak gebruikt wordt zelfs als ik het niet ben. Hoe kan dit? en kan ik het beveiligen?

 

Wifi uitzetten wordt gezegd. Kan ik net zo goed abonnement opzeggen want zonder wifi geen mobiel …. Lekker handige oplossing

Heb een Zylon router van T-Mobile gekregen en sinds die tijd …..

 

Als ik de router uitzet werkt niks meer

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @klinkertje13, ik help je graag verder! Bedoel je misschien een Zyxel modem? Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +14

Heb je last van muizen😂😊
Beste @klinkertje13  Log eens in het modem en kijk of het gast account aan of uit staat! Zet dat uit!

Je weet maar nooit of dat van invloed kan zijn.

Heb je slimmen lampen en camera’s die wifi gebruiken als je weg bent?

Fijne kerstdagen 🧑‍🎄

Hoi @klinkertje13, ik help je graag verder! Bedoel je misschien een Zyxel modem? Groetjes, Ishana

Zyxel T-50

Heb je last van muizen😂😊
Beste @klinkertje13  Log eens in het modem en kijk of het gast account aan of uit staat! Zet dat uit!

Je weet maar nooit of dat van invloed kan zijn.

Heb je slimmen lampen en camera’s die wifi gebruiken als je weg bent?

Fijne kerstdagen 🧑‍🎄

Geen muizen  haha. Niks slims in huis ook

Reputatie 7
Badge +5

Omdat er elke keer data wordt gebruikt van mijn mobiel heb ik datamanager geinstalleerd. Nu zie ik dat mijn Wifi vaak gebruikt wordt zelfs als ik het niet ben. Hoe kan dit? en kan ik het beveiligen?

 

Wifi uitzetten wordt gezegd. Kan ik net zo goed abonnement opzeggen want zonder wifi geen mobiel …. Lekker handige oplossing

Is wel een handige oplossing. Er wordt niet gezegd de router modem uit te schakelen maar de wiffi van de router. Achterop bevind zich een schakelaar waar dat mee mogelijk is. Dat zou je dan kunne doen als je thuis vertrekt en weer aan zetten als je terug komt.

Waar zie je dat er DATA gebruikt wordt ?
Op je mobiel en gebeurt dat ook als wifi van de router is uitgeschakeld?

Bedenk dat een telefoon door GSM signalen EN door wifi signalen verbinding met internet kan maken.

Op een telefoon zijn die twee mogelijkheden apart (tijdelijk) uit te schakelen

 

Omdat er elke keer data wordt gebruikt van mijn mobiel heb ik datamanager geinstalleerd. Nu zie ik dat mijn Wifi vaak gebruikt wordt zelfs als ik het niet ben. Hoe kan dit? en kan ik het beveiligen?

 

Wifi uitzetten wordt gezegd. Kan ik net zo goed abonnement opzeggen want zonder wifi geen mobiel …. Lekker handige oplossing

Is wel een handige oplossing. Er wordt niet gezegd de router modem uit te schakelen maar de wiffi van de router. Achterop bevind zich een schakelaar waar dat mee mogelijk is. Dat zou je dan kunne doen als je thuis vertrekt en weer aan zetten als je terug komt.

Waar zie je dat er DATA gebruikt wordt ?
Op je mobiel en gebeurt dat ook als wifi van de router is uitgeschakeld?

Bedenk dat een telefoon door GSM signalen EN door wifi signalen verbinding met internet kan maken.

Op een telefoon zijn die twee mogelijkheden apart (tijdelijk) uit te schakelen

 

Bedankt, ga ik proberen. Ja die data zie ik op de mobiel en is hoofdzakelijk in de nacht of vroeg in de ochtend. Op tijden dat ik thuis ben. Zelfs als ik de mobiel uitzet wordt Wifi daarop gebruikt. Die Wifi lig ik minder wakker van dan die data want ik ben er elke keer doorheen en moet dan bijbetalen

Reageer