Beantwoord

Wifi gooit me er steeds uit, gisteren pas begonnen


Hallo, zoals de titel beschrijft, ben ik sinds gisteren klant geworden (Yay!). Alleen sinds gisteren ervaar ik alleen naar problemen met het internet.

 

De monteur is langsgeweest, internet aangesloten en hij deed het.. Voor 10 minuten.. Tijdje later deed hij het volledig alleen kan de Smart TV nu niet verbinden. (alle informatie kan hij niet uit het modem halen, o.a. IP adres, Subnetmasker, Gateway en DNS Server staan allemaal op 0.0.0.0)

 

Verder ervaren wij hier ook andere problemen, ik die op de pc zit en na een paar tellen het internet uitgaat, me vriendin die zit te netflixen die na 10 minuten steeds haperend beeld heeft ect. Ik heb de probleemoplossing gebruikt van mijn pc en die kan de proxyserver niet automatisch vinden. 

 

De stappen die ik al ondernomen heb:

- internet aan uit zetten voor 10 en 30 seconden en 1 minuut.

- Wifi splitsen naar 1 van 2.4G en 1 van 5G

- Easymesh uitzetten

- Handmatig overal IP's inzetten (geen succes)

- klantenservice bellen (zonder enig geluk)

- Software reset (d.m.v. Klantenservice bellen)

 

Mijn vraag is, kan iemand helpen dat ik niet steeds van het netwerk word afgegooid? Het is heel vervelend :(

 

Edit: Ik heb de nieuwste modem, die zyxel T54 volgensmij

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 April 2023, 10:12

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @UsefullSpoon 

Merk je dat het internet lampje op de router rood gaat branden wanneer iemand zijn WiFi stopt en werkt bedraad internet wel naar behoren of dat ook niet?

Wanneer je een laptop bekabeld aansluit op de router en een speedtest doet met de Ookla speedtest app haal je dan wel de snelheid die je hoort te halen?

De mediaçonverter kan je eventueel ook nog voor even van het stroom halen en gebruik je naast de router ook nog ander netwerk apparatuur?

Wat misschien voor de tv helpt is in de Zyxel interface in het menu naar netwerkinstellingen gaan > draadloos > algemeen en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Hoi, 

- Het lampje brandt niet rood als iemand van het internet word afgegooid

- Bekabeld kan ik geen meting van doen dmv het niet in bezit hebben van een ethernet kabel

- ik haal zowel het media apparaat als de router van het stroom

- de tv instelling die je me hebt gegeven hebben wel gewerkt. Probleem 1 is opgelost! Nu de rest nog haha

 

Groet, 

UsefullSpoon 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon

Maak je toevallig gebruik van een switch, versterker of 2de router die misschien problemen veroorzaakt? Zoja probeer dan alles eens los te koppelen en daarna controleren of de WiFi nog steeds problemen geeft of niet.

Het is verder aan te raden om in de mogelijkheid te zijn om bedraad te testen.

Fijn om te horen dat het probleem met de tv is opgelost 🙂

@UsefullSpoon

Maak je toevallig gebruik van een switch, versterker of 2de router die misschien problemen veroorzaakt? Zoja probeer dan alles eens los te koppelen.

Nee, ik heb alleen maar de router die ik heb gekregen en daar blijft het bij

Het is verder aan te raden om in de mogelijkheid te zijn om bedraad te testen.

Ik zal morgenochtend even een kabel ophalen bij de action ofzo. Maar zal de proxyserver dan wel gevonden kunnen worden? 

Fijn om te horen dat het probleem met de tv is opgelost 🙂

:) 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon 

Je zou een fabrieksreset kunnen uitvoeren van de Zyxel-T54 door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld. Hierna moet je dan wel even de instelling voor de tv opnieuw toepassen.

Gaat het hierna beter?

@UsefullSpoon

Je zou een fabrieksreset kunnen uitvoeren van de Zyxel-T54 door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld. Hierna moet je dan wel even de instelling voor de tv opnieuw toepassen.

Gaat het hierna beter?

Het is een nieuw modem, ik heb verder alleen de WPA2-PSK instelling aangepast en de easymesh. Maar ik zal kijken of het helpt

Update:

ben weer van begins af aan en tv koppelt niet. Zal de oude instellingen terug zetten maar nog fout met de proxyserver waardoor ik van het netwerk word gegooid. 

@UsefullSpoon 

Ik ben zelf klant bij T-Mobile vanaf juli bevalt prima.

Echter gebruik ik eigen apparatuur.

De T54 wat ik toen moest gebruiken met oplevering vondt ik een draak van een router.

Ik zelf gebruik een Fritzbox 5590 direct op glasvezel.

En dat deed ik bij voorheen kpn ook al.

Provider spullen wil ik niks mee te maken hebben.

Met mijn geneuzel heb ik een advies kijk naar een Fritzbox 7590 (ax) en hang dit achter het glasvezel kastje.

Je hebt dan een stabiele verbinding.

De T54 moet het natuurlijk goed doen maar ach ja het blijft provider spullen.

Bij kpn was alleen de oude experiabox v10 stabiel.

En let op eigen router eigen beheer en dat is belangrijk.

Je wil niet hebben dat een provider een firmware pust en je hele netwerk weer op de kop gooit.

Nogmaals de T54 moet werken maar ik zal naar optie 2 gaan een eigen router.

 

 

 

@UsefullSpoon

Ik ben zelf klant bij T-Mobile vanaf juli bevalt prima.

Echter gebruik ik eigen apparatuur.

De T54 wat ik toen moest gebruiken met oplevering vondt ik een draak van een router.

Ik zelf gebruik een Fritzbox 5590 direct op glasvezel.

En dat deed ik bij voorheen kpn ook al.

Provider spullen wil ik niks mee te maken hebben.

Met mijn geneuzel heb ik een advies kijk naar een Fritzbox 7590 (ax) en hang dit achter het glasvezel kastje.

Je hebt dan een stabiele verbinding.

De T54 moet het natuurlijk goed doen maar ach ja het blijft provider spullen.

Bij kpn was alleen de oude experiabox v10 stabiel.

En let op eigen router eigen beheer en dat is belangrijk.

Je wil niet hebben dat een provider een firmware pust en je hele netwerk weer op de kop gooit.

Nogmaals de T54 moet werken maar ik zal naar optie 2 gaan een eigen router.

 

 

 

Hoi, maakt het uit welke router ik moet nemen dan? Of zal elke geschikt zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon

Ik ben zelf klant bij T-Mobile vanaf juli bevalt prima.

Echter gebruik ik eigen apparatuur.

De T54 wat ik toen moest gebruiken met oplevering vondt ik een draak van een router.

Ik zelf gebruik een Fritzbox 5590 direct op glasvezel.

En dat deed ik bij voorheen kpn ook al.

Provider spullen wil ik niks mee te maken hebben.

Met mijn geneuzel heb ik een advies kijk naar een Fritzbox 7590 (ax) en hang dit achter het glasvezel kastje.

Je hebt dan een stabiele verbinding.

De T54 moet het natuurlijk goed doen maar ach ja het blijft provider spullen.

Bij kpn was alleen de oude experiabox v10 stabiel.

En let op eigen router eigen beheer en dat is belangrijk.

Je wil niet hebben dat een provider een firmware pust en je hele netwerk weer op de kop gooit.

Nogmaals de T54 moet werken maar ik zal naar optie 2 gaan een eigen router.

 

 

 

Hoi, maakt het uit welke router ik moet nemen dan? Of zal elke geschikt zijn. 

 

@UsefullSpoon

Elke router met VLAN ondersteuning is geschikt voor T-Mobile internet.

@UsefullSpoon

Elke router met VLAN ondersteuning is geschikt voor T-Mobile internet.

Nou, dan als er geen advies komt uit T mobile dan is dit de optie die ik zal nemen. Bedankt! 

@UsefullSpoon 

Let wel op dat je vlan op de wan zijde nodig hebt.

Een Fritzbox is een prima router.

En vrij simpel om in te stellen.

Vlan300 invullen en gaan.

 

@UsefullSpoon

Let wel op dat je vlan op de wan zijde nodig hebt.

Een Fritzbox is een prima router.

En vrij simpel om in te stellen.

Vlan300 invullen en gaan.

 

Hoi. Ik heb nu een TP LINK archer ax73 en probeer hem te installeren alleen heb ik er niet echt succes mee. Support van tp link is ook niet echt bepaald supportive. Zou je mij willen helpen? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @UsefullSpoon 

In de interface ga naar advanced > internet > IPTV VLAN. Vink enable IPTV/VLAN aan, internet VLAN 300 prioriteit 0, vink 802.1Q tag, IPTV VLAN 640 prioriteit 0, VoIP VLAN 35 prioriteit 0, zet alle poorten op internet en klik op Save 👍

 

Hallo @UsefullSpoon 

In de interface ga naar advanced > internet > IPTV VLAN. Vink enable IPTV/VLAN aan, internet VLAN 300 prioriteit 0, vink 802.1Q tag, IPTV VLAN 640 prioriteit 0, VoIP VLAN 35 prioriteit 0, zet alle poorten op internet en klik op Save 👍

 

Ik heb exact hetzelfde gedaan als op de foto, alleen ziet mijn interface er iets anders uit. Hij doet het nog niet

Hallo @UsefullSpoon 

In de interface ga naar advanced > internet > IPTV VLAN. Vink enable IPTV/VLAN aan, internet VLAN 300 prioriteit 0, vink 802.1Q tag, IPTV VLAN 640 prioriteit 0, VoIP VLAN 35 prioriteit 0, zet alle poorten op internet en klik op Save 👍

 

Ik heb exact hetzelfde gedaan als op de foto, alleen ziet mijn interface er iets anders uit. Hij doet het nog niet

Update, ik had je reactie niet gelezen. Hij is aangesloten! 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon 

Werkt het internet? Zo niet maak dan even een foto van de instellingen.

@UsefullSpoon

Werkt het internet? Zo niet maak dan even een foto van de instellingen.

Nee, het internet werkt niet. Heb de instellingen gedaan wat je in de reacties had gezet. Welke instellingen moet je nog een foto voor hebben? 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon

Je kan een printscreen nemen van de hele pagina of maak anders een foto van de hele pagina, dan zien we direct of er ergens iets fout staat.

@Waqqas heb je geen discord of telegram, denk dat dat wat sneller gaat haha. Of teamviewer.

 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon

Ik denk dat alle instellingen erop staan maar misschien heb je wat aan onderstaande instellingen :

IPTV VLAN prioriteit 2

VoIP prioriteit 1

IGMP V2

IGMP snooping uitschakelen

IGMP proxy uitschakelen

@UsefullSpoon

Ik denk dat alle instellingen erop staan maar misschien heb je wat aan onderstaande instellingen :

IPTV VLAN prioriteit 2

VoIP prioriteit 1

IGMP V2

IGMP snooping uitschakelen

IGMP proxy uitschakelen

Gedaan, doet nog niks

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon

Als je ergens internet connection type ziet zorg dan dat die op DHCP of Dynamic IP staat, verder kan je kijken of bij IPTV VLAN 802.1Q tag uitvinken helpt.

@UsefullSpoon

Als je ergens internet connection type ziet zorg dan dat die op DHCP of Dynamic IP staat, verder kan je kijken of bij IPTV VLAN 802.1Q tag uitvinken helpt.

De DHCP staat uit... Moet die aan en zo ja, welke waarden moeten er staan? 

Reputatie 7
Badge +15

@UsefullSpoon

Bovenaan moet je als het goed is een gebruikersnaam en wachtwoord invullen, zodra je DHCP selecteert hoef je geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Dan save en kijken of het werkt.

Reageer