wifi modem uitzetten bij wifi plus?

  • 11 January 2024
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

  • is een King Poster
  • 31 reacties

Beste,

Ik heb een 1GBIT glasvezel aansluiting met een Zyxel T54 modem. Ik heb daarbij 3 Zyxel wifi plus pods.

Ik heb 1 pod met utp kabel verbonden aan het modem. 1 pod op de eerste verdieping op de overloop en 1 pod op zolder. Nu werkt het in principe prima. Zelfs op zolden bijna 200mb/s download speed. Echter de upload is maar 1mb/s.

 

Ik las dat wifi plus het beste werkte als ik de wifi uitzet van mijn modem zodat alles via de pods gaat. Ik heb het al geprobeerd maar toen werkte niks meer.

 

Doe ik iets fout?

TMTV 3 maanden geleden

Hoi @Frez,

De T54 vormt samen met de Wifi Plus-units één netwerk. De wifi op de T54 moet dan ook aan blijven staan. Voor de zekerheid: welke versie van Wifi Plus heb je, de WAP6807 of de WX5600? Kun je een bekabelde speedtest doen rechtstreeks op de T54? Zo kun je controleren of je wel de juiste snelheid binnenkrijgt. Als het daar al misgaat, heeft het geen zin om in je eigen netwerk te zoeken, maar moet Odido in actie komen. Wifi Plus bekabeld aansluiten geeft sowieso het beste resultaat, al is dat niet altijd mogelijk.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Frez,

De T54 vormt samen met de Wifi Plus-units één netwerk. De wifi op de T54 moet dan ook aan blijven staan. Voor de zekerheid: welke versie van Wifi Plus heb je, de WAP6807 of de WX5600? Kun je een bekabelde speedtest doen rechtstreeks op de T54? Zo kun je controleren of je wel de juiste snelheid binnenkrijgt. Als het daar al misgaat, heeft het geen zin om in je eigen netwerk te zoeken, maar moet Odido in actie komen. Wifi Plus bekabeld aansluiten geeft sowieso het beste resultaat, al is dat niet altijd mogelijk.

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst welkom op onze Community! 😀 @Frez 

Ik sluit mij helemaal aan bij wat @TMTV zegt. Ik wacht jouw antwoord af, zodra ik deze heb, ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Reageer