Wifi op laptop en TV blijft wegvallen

  • 6 December 2023
  • 9 reacties
  • 70 Bekeken

Beste,

 

Sinds ongeveer een week geleden zijn we klant bij Odido. Nadat de monteur op locatie is geweest om glasvezel aan te sluiten, blijft wifi wegvallen op de TV en een laptop.

Een powerflip, spelen met de 2,4/5G instellingen en WPA beveiligingsinstellingen hebben het probleem niet opgelost.

Afgezien van het feit dat de 1G snelheid niet gehaald wordt, is de instabiliteit het echte probleem.

We hebben de Zyxel T56 modem met Huawei ONT.

 

Hoe kunnen we dit probleem snel oplossen? Vooral voor de werklaptop is dit niet langer een optie.

Cheyenne van Odido 4 maanden geleden

Hi @PPanken, ik help je graag verder! Ik kan je gelijk vertellen dat het binnenkomende signaal op het modem er super uitziet. Hier ligt het probleem dus zeker niet. Als je een bekabelde meting zou doen weet ik zeker dat deze verbinding stabiel is en je netjes 1000Mbps zult behalen. Jammer dat je dit niet kunt testen! Ook aan je wifi verbinding zie ik geen gekke dingen. Wat we wel kunnen testen, is om de bandsteering uit te zetten op het modem. Momenteel maakt hij van de 2.4Ghz en de 5Ghz één netwerk, ik kan dit verdelen zodat je twee losse netwerken hebt en de verdeling dus handmatig kunt maken. De 2.4Gh is beter voor apparaten verder van het modem af, de 5Ghz voor apparaten dichtbij het modem. Heb je jouw akkoord dit in orde te maken? Laat het weten. We kunnen het altijd weer terugzetten!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PPanken 

Maak je alleen gebruik van de Zyxel router of heb je zelf nog een versterker of 2de router?

Als je bekabeld aan het internetten bent valt de verbinding dan ook weg of is het alleen via de WiFi?

Goedemorgen Waqqas,

 

We maken alleen gebruik van d Zyxel router, er is geen versterker of 2e router. Bekabeld internet maken we geen verbruik van, dus hier kan ik geen antwoord op geven.

Reputatie 7
Badge +15

@PPanken

Als er even geen WiFi is zie je dan dat de wereldbol rood wordt of niet?

Het is wel belangrijk om te weten hoe het bekabeld gaat want als je bekabeld dezelfde problemen hebt dan moet dat eerst worden opgelost.

De wereldbol blijft groen, deze wordt niet rood.

Ik zal straks kijken of een kabel kan vinden, maar op de TV zit volgens mij geen ingang voor internet. 

Reputatie 7
Badge +15

@PPanken 

Even via de laptop of pc bijvoorbeeld kijken of je problemen ervaart tijdens streamen?

Goedenavond Waqqas,

We hebben geen internetkabel thuis (geen PC) en de betreffende laptop heeft ook geen internet poort. De wereldbol voor internet knippert veel. Ook de LDS lamp op de ONT ziet er erg zwak uit. De andere lampjes branden wel fel groen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @PPanken, ik help je graag verder! Ik kan je gelijk vertellen dat het binnenkomende signaal op het modem er super uitziet. Hier ligt het probleem dus zeker niet. Als je een bekabelde meting zou doen weet ik zeker dat deze verbinding stabiel is en je netjes 1000Mbps zult behalen. Jammer dat je dit niet kunt testen! Ook aan je wifi verbinding zie ik geen gekke dingen. Wat we wel kunnen testen, is om de bandsteering uit te zetten op het modem. Momenteel maakt hij van de 2.4Ghz en de 5Ghz één netwerk, ik kan dit verdelen zodat je twee losse netwerken hebt en de verdeling dus handmatig kunt maken. De 2.4Gh is beter voor apparaten verder van het modem af, de 5Ghz voor apparaten dichtbij het modem. Heb je jouw akkoord dit in orde te maken? Laat het weten. We kunnen het altijd weer terugzetten!

Goedemorgen Cheyenne,

 

De TV lijkt enigssings stabiel te werken de laatste 2 dagen. De werk Macbook blijft echter van wifi af gegooid worden/verbinding verliezen. Vooral bij het afspelen van videos of Team calls gebeurt dit. Hoe zou het splitsen van de netwerken hierbij helpen? Maar laten we het proberen. Hierbij akkoord om 2 losse netwerken te maken.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @PPanken, ik heb wifi 6 uitgezet en de kanalen gesplitst. Zou je kunnen testen of de verbinding beter is? Anders raad ik je aan om een wifipunt bij ons te bestellen. Hiervoor moet je bandsteering wel weer aanzetten.  

Reageer