wifi op zyxel T56 valt weg

  • 25 February 2024
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 3

We hebben sinds een paar dagen glasvezel van Odido. Dit heeft even goed gewerkt.  Het nu al een paar dagen zo dat we niet goed kunnen verbinden op de WiFi. Er komt dan een uitroepteken te staan en dan niet veel later valt de verbinding weg. Opnieuw verbinden is dan onmogelijk, totdat je het modem opnieuw start. Maar nu is het zo dat het 1 minuut werkt en dan weer fout. Ik heb het modem op een vrij wifi kanaal gezet. De 2.4 en 5ghz elk een eigen naam gegeven zodat er niet steeds geschakeld wordt. WPA staat correct. Wie heeft dit probleem ook? Ik heb nu maar de oude T50 modem aangesloten via de WAN aansluiting en nu valt het niet meer weg…..

 

edit: de tv die ik bedraad heb aangesloten blijft gewoon werken. Alle lampjes branden zoals het hoort. Geen rode lampjes etc. 

TMTV 2 maanden geleden

@tabpost Behalve WPA 3 naar 2 veranderen, kun je ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tabpost 

Kan je de Zyxel-T56 eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Aangezien de T50 wel goed werkt ligt het waarschijnlijk aan de T56.

Reputatie 3

Tja, dat heb ik al geprobeerd. Helaas helpt dat dus niet. Daarbij lees ik meer van deze vage klachten🤨 

Reputatie 7
Badge +6

@tabpost Behalve WPA 3 naar 2 veranderen, kun je ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Reageer