wifi plus

  • 26 April 2024
  • 22 reacties
  • 194 Bekeken

Ik krijg mijn wifi plus punt niet werkend. Installatie uitgevoerd volgens handleiding. Alles gaat goed (verbinden met router) bij stap 1.

Als ik bij stap 2 het wifipunt op een andere plek weer aan zet gaat het verbinding lampje gewoon groen branden (dus verbinding met de router is goed?) alleen het wifi lampje gaat niet branden. 

Heb hem al eens gereset en alles opnieuw gedaan. Hetzelfde resultaat.

Tommie van Odido 10 dagen geleden

Hi @Christiaan264, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Bedoel je hiermee het Link lampje wat niet gaat branden? Heb je hem niet te ver weg van het modem geplaatst? Hieronder heb ik een schema van de betekenis van de lampjes op de WX5600:

 

 

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christiaan264, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Bedoel je hiermee het Link lampje wat niet gaat branden? Heb je hem niet te ver weg van het modem geplaatst? Hieronder heb ik een schema van de betekenis van de lampjes op de WX5600:

 

 

Hi @Christiaan264, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Bedoel je hiermee het Link lampje wat niet gaat branden? Heb je hem niet te ver weg van het modem geplaatst? Hieronder heb ik een schema van de betekenis van de lampjes op de WX5600:

 

 

Hoi Tommie, dank voor je reactie. Het Link lampje brandt wel, net als het Power lampje. Allebei groen.

De andere twee branden niet (Wifi symbool en WPS).

Voor zover ik het begrijp heeft de versterker dus wel verbinding met de router, maar zendt hij gewoon geen wifi signaal uit.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Christiaan264, goed om te weten! Zou je het wifipunt voor 24 uur bekabeld willen laten staan en dan willen verplaatsen? Ik hoor graag of dit helpt! Groetjes, Ishana

Hoi @Christiaan264, goed om te weten! Zou je het wifipunt voor 24 uur bekabeld willen laten staan en dan willen verplaatsen? Ik hoor graag of dit helpt! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

Bedankt voor je reactie. Heb m 24 uur bekabeld gehad met als resultaat dat na verplaatsen wel wifi wordt uitgezonden, probleem opgelost dus, zou je denken. Alleen ik kan geen verbinding maken.

Op mijn mobiele telefoon krijg ik de melding: "WPA3 verbinding vereist"

En op mijn laptops (2 verschillende laptops geprobeerd) krijg ik wel verbinding, maar met de meldinf "geen internet" (zowel via de wifi als bekabeld, vanuit de versterker, geprobeerd)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christiaan264, als je de melding krijgt: "WPA3 verbinding vereist", dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hoe constateer je dat het wifipunt niet goed werkt trouwens? 

Hi @Christiaan264, als je de melding krijgt: "WPA3 verbinding vereist", dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hoe constateer je dat het wifipunt niet goed werkt trouwens? 

Hoi @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie. Die melding krijg ik dus alleen als ik verbinding maak via de wifi-plus unit (WX5600). En niet als ik met (hetzelfde netwerk) de '’normale wifi'’ verbind.

Gaat het vergeten van het netwerk en opnieuw wachtwoord etc. ingeven dat oplossen?

Hi @Christiaan264, als je de melding krijgt: "WPA3 verbinding vereist", dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hoe constateer je dat het wifipunt niet goed werkt trouwens? 

Hoi @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie. Die melding krijg ik dus alleen als ik verbinding maak via de wifi-plus unit (WX5600). En niet als ik met (hetzelfde netwerk) de '’normale wifi'’ verbind.

Gaat het vergeten van het netwerk en opnieuw wachtwoord etc. ingeven dat oplossen?

Hoi @Tommie van Odido , netwerk volledig vergeten en opnieuw verbinding maken geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat (WPA3 verbinding vereist). Heb het nogmaals netwerk vergeten gedaan en daarna geprobeerd verbinding te maken door de QR-code achterop de wifi plus unit te scannen, maar dan wordt er met geen enkel netwerk verbonden.

 

Hoe ik constateer dat het wifi punt niet goed werkt is door op een locatie te staan waar de "normale" wifi vanuit de router niet meer komt (zolder).  De wifi plus unit net iets dichterbij de router (trapgat) aan te zetten. Na hulp van Ishana gaat nu ook het wifi lampje op het wifi plus punt branden na het opstarten, dus kan ik verbinden met die unit (voluit bereik op de zolderkamer, zelfde SSID en wachtwoord als de router), maar als ik verbind dan krijg ik dus de melding "WPA3 verbinding vereist", of "geen internet".

@Ishana van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Met welk apparaat maak je op dat moment verbinding dan @Christiaan264? Kan je het eens met een ander apparaat proberen? Ik zie namelijk dat een aantal apparaten wel een verbinding tot stand krijgen, echter is de dekking niet top. Het wifipunt neemt namelijk ook de wifi over als je hem niet bedraad aangesloten hebt. Als je hem dan neerzet op een plek met slecht bereik, dan zal het wifipunt ook geen goed bereik hebben. Dit kun je verhelpen door hem bekabeld aan te sluiten. 

@Tommie van Odido Ik snap je vraag niet. De wifi-plus unit zet ik op een plek met goed wifi bereik (trapgat/1e verdieping). De unit geeft dan met de lampjes ook aan dat de ontvangst goed is en het wifi lampje brandt. Vervolgens wil ik met mijn mobiele telefoon of laptop een verdieping hoger (waar normaal gesproken het bereik te minimaal is vanuit de meterkast) verbinding maken met het netwerk. Het signaal is nu goed op zolder dankzij de wifi-plus unit. Ik maar daar verbinding mee en krijg dan de melding '’WPA3 verbinding vereist'’ (op mijn mobiele telefoon) en '’Geen internet'’ op de laptop.

Het probleem zit hem niet in het bereik, die is goed. Het signaal dat wordt uitgezonden door de wifi-plus unit geeft om een voor mij onbekende reden problemen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Christiaan264 Ik vermoed dat deze apparaten geen WPA3 ondersteunen, wat het wifipunt wel uitzendt. Ik heb wat geprobeerd en nu de instellingen gezet op WPA2-PSK. Wil je kijken of het nu wel werkt op jouw mobiele telefoon en op de laptop zonder deze meldingen te krijgen? Ik ben benieuwd!

Hoi @Demi van Odido wat heb je precies gedaan?

Begin van de middag merkten we dat ineens de laptop (we werken thuis) geen verbinding had met de router beneden. Kan dat veroorzaakt zijn door je wijziging?

 

Bij het wifi-punt is niets veranderd. Heb ‘m net weer aangesloten boven en geprobeerd daarmee verbinding te maken met mobiel en laptop. De laptop verbindt, maar geeft de melding '’geen internet'’ en de mobiele telefoon (galaxy S24+) verbindt niet en geeft bij de SSID de tekst '’WPA3 verbinding vereist'’ weer.

 

Is er een manier waarop we dit wat kunnen versnellen? Ik snap dat jullie je best doen zo snel mogelijk te reageren, maar de praktijk is dat we steeds een dag verder zijn om iets nieuws te proberen. Ik zit nu al een week zonder internetverbinding op zolder, waar we sindsdien ons '’thuis werk kantoortje'’ hebben. We ondervinden behoorlijk wat hinder hiervan, vandaar dat ik graag zou zien dat ik op een manier sneller zou kunnen worden geholpen.

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Christiaan264 , ik heb de WPA verbinding gewijzigd. Het kan dan ook dat door de wijziging alles opnieuw ingeladen moet worden.  Ik had gehoopt dat dit zou werken. Ik heb nu nog iets anders geprobeerd. Als het goed is moet het wifipunt dit wel van het modem overnemen omdat je een mesh netwerk hebt. Zou je zo opnieuw willen controleren of je de melding krijgt en alles opnieuw willen aansluiten? 

We doen inderdaad onze uiterste best om je zo snel mogelijk te helpen, maar mocht je echt direct contact willen, dan is dit alleen via de chat op de website mogelijk of door te bellen naar 0800 0092. Ik doe in ieder geval ook mijn best via hier, maar het kan dan wel zijn dat een antwoord soms langer op zich laat wachten. 

 

Mocht de wijziging verder nog niet geholpen hebben, wil je dan voor de zekerheid nog controleren op jouw apparaten Wifi6 aan kunnen? Wellicht dat we dit nog kunnen aanpassen naar Wifi5 om te kijken of dit het verhelpt.

@Demi van Odido  Laat voorop staan dat ik niet aan jullie inzet twijfel. Als je via de website naar hulp zoekt, wordt je doorverwezen naar dit forum. Denk je dat dit probleem telefonisch sneller is opgelost?

Ik heb het weer geprobeerd maar blijf hetzelfde hebben. Het signaal via de wifi plus unit is weer helemaal goed, maar verbinding maken met smartphone of laptop werkt niet.

Reputatie 7
Badge +8

@Christiaan264 ik weet zeker dat mijn telefonische collega's dit ook kunnen onderzoeken en oplossen. Of het direct wordt opgelost is natuurlijk wat we hopen, maar het moet wel duidelijk zijn waar het euvel precies zit. Want er lijkt dus alleen iets te zitten icm jouw mobiel en laptop wat niet goed werkt met het wifipunt. Dus daar ergens lijkt het fout te gaan Ik probeer nog het terugschakelen naar Wifi5 voor je voor de zekerheid. Is het verder een mogelijkheid dat jouw mobiel of laptop geen WPA3 hebben? Of is het mogelijk om dit hierop te krijgen, gezien de melding? Laat je ook weten wat het terugschakelen naar Wifi5 doet?

@Demi van Odido ook dit heeft helaas niet gewerkt.

-ik zie bij het netwerk nog wel een 6 staan in het icoontje (aanduidend dat het wifi 6 is)

-ik krijg de melding "kan niet verbinden"

Even later:

-WPA3 verbinding vereist

En weer later:

-kan IP adres niet ophalen. 

 

Niet per se in die volgorde..

Kan het zijn dat iemand van jullie ook mijn 2,4G gasten netwerk heeft uitgezet? Zou je die weer aan willen zetten,  mijn huishoudelijke apparaten, zoals de thermostaat, hebben dat netwerk nodig.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Christiaan264, ik heb dit meteen nagekeken! Je 2.4G netwerk staat niet uit. Ook ben ik benieuwd naar de overige vragen die mijn collega Demi gesteld heeft. Groetjes, Ishana

@Christiaan264 ik weet zeker dat mijn telefonische collega's dit ook kunnen onderzoeken en oplossen. Of het direct wordt opgelost is natuurlijk wat we hopen, maar het moet wel duidelijk zijn waar het euvel precies zit. Want er lijkt dus alleen iets te zitten icm jouw mobiel en laptop wat niet goed werkt met het wifipunt. Dus daar ergens lijkt het fout te gaan Ik probeer nog het terugschakelen naar Wifi5 voor je voor de zekerheid. Is het verder een mogelijkheid dat jouw mobiel of laptop geen WPA3 hebben? Of is het mogelijk om dit hierop te krijgen, gezien de melding? Laat je ook weten wat het terugschakelen naar Wifi5 doet?

@Demi van Odido @Ishana van Odido 

Het gaat om 3 mobiele telefoons en 2 laptops. Ik ben er daarom vrij zeker van dat het aan de wifi-plus unit ligt.

Ik kan geen nuttige informatie vinden over WPA3 waar ik wat mee kan. We gebruiken in ieder geval geen hele oude smartphones of laptop.

Terugschakelen naar wifi 5 heeft dus niets gedaan.

 

@Ishana van Odido vreemd van het 2,4GHz gasten netwerk. Want rond de tijd dat er dingen uitgeprobeerd zijn met de instellingen is dat netwerk niet meer vindbaar.

Ik zal binnenkort zelf proberen te kijken of ik het kan vinden bij de routerinstellingen.

Wat betreft de wifi plus unit, wat kan er nog geprobeerd worden? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christiaan264, ik heb je gastnetwerk weer aangezet.

Geven je apparaten de meldingen alleen aan als ze verbonden zijn met het wifipunt? Kunnen ze wel normaal verbinding maken met het modem? 

Hi @Christiaan264, ik heb je gastnetwerk weer aangezet.

Geven je apparaten de meldingen alleen aan als ze verbonden zijn met het wifipunt? Kunnen ze wel normaal verbinding maken met het modem? 

@Tommie van Odido  Dankjewel, scheelt mij weer.

 

Klopt het gaat alleen om verbinden met het wifipunt. Met het modem geen problemen. Maar het signaal daarvan komt dus niet tot op zolder, vandaar het wifipunt omdat ik op zolder sinds kort de werkkamer heb.

Reputatie 7
Badge +9

Ja duidelijk @Christiaan264. Op dit moment zie ik de WX5600 niet aangesloten, kopt dit? Zou je een willen testen om de WX5600 bedraad aan te sluiten en dan verbinding proberen te maken met de devices die de meldingen geven? Misschien ver gezocht maar hopelijk kijrgen we dan een beter beeld van de situatie. 

Hoi @Tommie van Odido , dat klopt, ik laat het niet de hele tijd aan staan als hij het toch niet doet, vandaar.

 

Ik ga het vanavond proberen bedraad. Ik weet alleen niet hoe ik het voor elkaar ga krijgen dat ik zeker weet dat met de wx5600 verbonden wordt en niet met de router zelf aangezien ik dan binnen bereik van beide units ben. We gaan het zien.

 

Reageer