Beantwoord

Wifi Plus en juiste modem

  • 15 October 2021
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Hallo,

Om op zolder ook goede wifi te hebben heb ik Wifi Plus aangeschaft met twee wifipunten. Echter, ik heb nog een oude Daytrek modem. Wanneer je met deze modem Wifi Plus gebruikt moet je het eerste wifipunt bekabelen naar je modem (althans, dat begreep ik). Dat is bij mij in de woonkamer. Ik heb hier al goede wifi en aan dit eerste wifipunt heb ik dus niks (terwijl ik er wel voor ga betalen).

De hoek op zolder waar ik wifi wil hebben zit achter verschillende wanden en recht boven een badkamer (betonnen vloer) in de uiterste andere hoek van het huis. Wanneer het tweede wifipunt hier geplaatst wordt kan ie de benedenverdieping niet vinden. Ook wanneer ik het tweede wifipunt op de eerste verdieping plaats heb ik op zolder niet voldoende bereik. 

Bij nieuwere modems is de beperking van bekabeling naar het eerste wifipunt er niet las ik. Dan zou ik dus op verdieping 1 het eerste wifipunt kunnen zetten, en op verdieping 2 (de zolder) het tweede wifipunt. 

Klopt mijn aanname? Nu is mijn modem al erg oud en ik vermoed al snel ‘end of life’. Zou ik om deze reden een nieuwere modem kunnen krijgen? Alvast bedankt voor het antwoord.  

icon

Beste antwoord door Boris 18 October 2021, 12:38

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jbalster 

Met een Zyxel modem dus draadloos zal dit probleem denk ik niet beter gaan worden.

Als je een goed geïsoleerd huis hebt zal een draadloze verbinding ook slecht werken. Is er geen optie dat je een kabel kan trekken vanaf de modem naar de 1ste verdieping?

Een bedrade verbinding zal veel beter werken of bijvoorbeeld nog eens proberen de 1ste WiFi punt naast het modem bedraad en de 2de WiFi op de eerste verdieping recht boven de 1ste WiFi punt zodat hij misschien een sterke signaal krijgt om door te geven?

Reputatie 7

Hoi @jbalster,

Ik heb zojuist gereageerd in het topic waar je ook een reactie hebt achtergelaten. Zullen we daar het gesprek oppakken? Dan houden we het mooi centraal. Het gaat daarbij om het volgende topic: 

Ik spreek je daar graag verder!