Beantwoord

wifi plus werken niet

  • 15 November 2023
  • 9 reacties
  • 180 Bekeken

Hi,

Ik hoop dat iemand me hier wel kan helpen want ik kom niet verder met de helpdesk. Ik ben al dagen bezig om mijn 2 wifi plus extenders wx5600 aan de praat te krijgen maar begin nu moedeloos van te worden. Ik heb netjes de stappen gevolgd:

Wifi plus bekabeld aan modem aangesloten tot dat de juiste lampjes branden( links oranje en groen, rechts beide groen)

Apparaat wordt netjes in de Mpro mesh app gezien evenals in de modemportaal.

Vervolgens, apparaat los gekoppeld en in woonkamer geplaatst.

Het enige lampje lampje dat blijft branden is de power led. 

Niet meer zichtbaar in de portaal en in de app.

Dit gebeurd bij beide apparaten en heb diverse keren al gereset. Koppelen via WPS werkt ook niet.

Kortom de beide apparaten werken alleen bekabeld aan de modem terwijl ik ze juist nodig heb om wifi te versterken op andere verdiepingen.

 

icon

Beste antwoord door sompie79 17 November 2023, 16:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @sompie79, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik help je hier graag mee. Kan je mij een iets duidelijkere schets geven? Hoe ver van het modem plaats je het wifipunt? Wat gebeurt er als je het eerste wifipunt bekabeld aansluit en het tweede wifipunt draadloos aansluit? 

Hi Tommie,

De eerste wifi punt staat in de woonkamer en ongeveer 4 meter van de modem. Verplaatsen heeft geen effect. Bij deze branden alleen de power en link knoppen en krijg geen connectie hiermee.

De andere staat etage hoger en ongeveer 11 meter van de modem en hier brandt alleen de power en verplaatsen naar andere ruimte heeft geen effect.

Wifipunt werkt alleen bekabeld aan de modem. Dus zelfs als ik 1 bedraad aansluit, blijven de lichtjes van de draadloze onveranderd.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sompie79, ik ben nog een keer voor je gaan kijken en zag dat je de 5 GHz frequentie uit hebt staan. Hierdoor zal het inderdaad niet werken. Ik heb dit weer aangezet, kan je het modem rebooten en dit opnieuw proberen? 

Hi Tommie,

Geweldig de wifi punten werken inderdaad weer nadat ik ze opnieuw gereset heb en de stappen opnieuw gevolgd heb.

Heel erg bedankt voor je hulp en kan nu weer genieten van mijn verbinding.

Reputatie 7
Badge +4

Leuk om te horen @sompie79, namens @Tommie van Odido heel graag gedaan! Ik wil je nog een heel mooi weekend toewensen! 😄

Sinds kort heb ik twee nieuwe wifi punten gekregen. Beide heb ik met de kabel verbonden aan de modem. Eén wifi punt werkt niet als powerlampje steeds rood met oranje knippert. Na een reset doet die het weer maar naar paar dagen springt die weer op rood en oranje en de wifi punt is weer niet bruikbaar. Via de Mpro Mesh app zie ik ook dat er 0 apparaten zijn verbonden aan die wifi punt. Wat kan ik doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Probleem71, waar heb je het wifipunt precies staan? Heb je ook al een andere kabel uitgeprobeerd? Continue oranje zou hij moeten zijn, dan is hij bekabeld verbonden met het modem. Oranje knipperend betekend dat hij verbinding maakt en rood betekend dat hij geen verbinding heeft. Draadloos hebben de lampjes een andere betekenis.

@Tommie van Odido de wifipunt staat op zolder die rechtstreeks met de modem is verbonden via kabel. Ik heb van alles geprobeerd (ook andere kabel). Na reset doet die het soms een dag soms heel even en daarna springt die weer op rood/oranje knipperend. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Probleem71, zou je de wifipunten is kunnen omwisselen en dezelfde kabel kunnen gebruiken? Het lijkt erop dat de kabel niet goed is omdat het wifipunt steeds wisselt van bekabeld en wifi. Als je het andere wifipunt op dezelfde kabel aansluit en deze vertoont hetzelfde gedrag, dan kunnen we de kabel de schuld geven. Werkt hij zoals het moet? Dan zit er waarschijnlijk een fout in het wifipunt. Zou je dit eens willen uitproberen? 

Reageer