wifi pluspunt houdt naam niet vast

  • 5 October 2023
  • 6 reacties
  • 64 Bekeken

Hoi,

Sinds een paar dagen 3 wifi plus punten van odido zelf in huis. Maar je kan de naam van de punten veranderen, maar deze springen steeds weer terug naar hun eigen namen. Klopt dit?

Sven-Odido 6 maanden geleden

Hi @Fin081176

Welke wifi punten en welk modem heb je? 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fin081176

Welke wifi punten en welk modem heb je? 

Modem is een zyxcel T54 en de wifipunten zijn ook van zyxcel wx5600

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fin081176

Bedoel je in dit geval dat je de naam aanpast van WX5600-1234 naar bijvoorbeeld AP-Boven? 

If so, jaa dat is een bekend probleem dat de aangepaste naam in de webgui wordt overschreven na een paar uur.

Wat ontzettend suf. Wordt daar aangewerkt? Moet trouwens zeggen dat ik het bereik van de wifipunten nou niet heel denderend vindt. Het wifipunt in de slaapkamer geeft aan dat hij geen bereik heeft met een ander wifipunt of router, terwijl een ander wifipunt 1 verdieping lager staat met nog een trapgat erboven met een hal en dan de slaapkamer. 

Reputatie 7
Badge +4

Wat ontzettend suf. Wordt daar aangewerkt? 

Yess staat op de lijst om opgelost te worden, 

 Moet trouwens zeggen dat ik het bereik van de wifipunten nou niet heel denderend vindt. Het wifipunt in de slaapkamer geeft aan dat hij geen bereik heeft met een ander wifipunt of router, terwijl een ander wifipunt 1 verdieping lager staat met nog een trapgat erboven met een hal en dan de slaapkamer. 

Drie wifipunten geeft niet de beste werking tbh. 

Als ik kijk is AP 78834  verbonden met het modem, kijkend naar de waardes staat deze veels te dicht bij het modem. Deze kan je verder zetten als je het bereik wilt vergoten. Omdat die te dichtbij staat zullen clients ook gaan ping pongen tussen het modem en de AP. 

AP 78795 lijkt op de goede plek staan kijken naar de verbindingswaardes. 

AP 78807 hangt aan AP 78834. Ik denk dat als je 78834 verplaats verder van het modem deze al een betere verbinding gaat hebben. 

De plaatsing van AP’s is altijd een beetje spelen en trail en error. om het optimaal te hebben. Wees ook niet bang om een AP uit te zetten om te kijken of dan beter wordt. Te veel AP’s gaat ook tegen werken als ze te dichtbij elkaar staan of de signalen te veel overlappen. 

Het was even zoeken en uitvogelen, maar volgens mij werkt alles nu aardig. We hebben de 78834 nu bedraad boven op zolder staan en de 78807 op de tussenverdieping in de logeerkamer. Alles brandt nu groen. Nu is het te hopen dat het probleem met de namen snel gefixt wordt. Hij pakt ook niet alle namen van de apparaten waarmee verbinding is. Daar staat bij unknown terwijl ze wel een naam hebben in hun instellingen.

In ieder geval bedankt voor je hulp

Reageer