wifi problemen

  • 15 April 2023
  • 6 reacties
  • 110 Bekeken

Wij hebben t mobile wifi. Nu hebben we thuis allemaal iphones en ik heb een 14 plus. Nu valt bij mijn iphone telkens de wifi verbinding weg en daarna wil mijn foon niet meer met wifi verbinden terwijl de telefoon het wifi signaal wel ziet in de lijst. Echter hij maakt geen verbinding. Echter mijn vriendin naast  me heeft en houdt gewoon wifi verbinding. Pas als ik de router van het stroom heb gehaald en weer heb opgestart, verbindt mijn foon weer met wifi om enige tijd later wifi erweer uit te gooien. Mijn ipad doet gelijktijdig mee en gooit de wifi er ook uit. Maar de telefoons van mn vriendin en mn dochters hebben er geen last van. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @MariskavanG, dat is een interessant vraagstuk dat je voorlegt! Aangezien de meer logische opties al zijn voorgesteld: kan je inloggen op het modem en testen wat er gebeurd als je Wifi6 terugzet naar Wifi5? Wellicht dat het nog helpt om ‘bandsteering’ uit te zetten? Met bandsteering vermeng je het 2.4 en 5 ghz netwerk tot één netwerk. Als de optie uit staat krijg je weer twee aparte netwerken. Ik zou verwachten dat een iPhone 14 geen problemen heeft met bandsteering, maar er zijn apparaten die dit nog wel hebben.

Ik ben benieuwd wat het knelpunt bleek te zijn! 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MariskavanG 

Kan je eens op de iPhone 14 plus en op de iPad de netwerkinstellingen resetten in de instellingen, is er daarna verbetering?

Welke router heb je verder en maak je ook gebruik van een versterker oid?

Dat eerste heb ik al meerdere malen geprobeerd helpt niet. Mijn ipad heeft hetzelfde en de ipad van mn vriendin ook. We hebben op zolder een versterker staan, ook via t mobile en een Zyxel T-54 modem

Reputatie 7
Badge +15

@MariskavanG 

Kan je eens inloggen op 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Ga hierna in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en toepassen. Merk je hiermee verbetering?

Hij staat al op die beveiligingsmodus dus dat zal t niet zijn

Reputatie 7
Badge +14

Beste @MariskavanG  Hoeveel producten incl. Lampen, bel, radio, tv’s maken in jullie huis gebruik van WiFi? Gaat dat allemaal probleemloos? Is het mogelijk om bij iemand anders in huis WiFi te testen om uit te sluiten dat het aan de telefoon ligt?


Wifi-problemen op je iPhone en iPad oplossen: probeer deze tips 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MariskavanG, dat is een interessant vraagstuk dat je voorlegt! Aangezien de meer logische opties al zijn voorgesteld: kan je inloggen op het modem en testen wat er gebeurd als je Wifi6 terugzet naar Wifi5? Wellicht dat het nog helpt om ‘bandsteering’ uit te zetten? Met bandsteering vermeng je het 2.4 en 5 ghz netwerk tot één netwerk. Als de optie uit staat krijg je weer twee aparte netwerken. Ik zou verwachten dat een iPhone 14 geen problemen heeft met bandsteering, maar er zijn apparaten die dit nog wel hebben.

Ik ben benieuwd wat het knelpunt bleek te zijn! 

Reageer