Wifi punt krijg ik niet meer aan de praat

  • 6 December 2023
  • 12 reacties
  • 156 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Ik had op de 1e verdieping een wifipunt staan om daar te kunnen werken. Mijn bureau staat daar. Ik heb een vergroeiing aan mijn rug en heb daar eea ingericht om zo pijnloos mogelijk te kunnen werken. Na de overstap van ziggo naar odido ben ik gedwongen vier weken beneden aan de eettafel te werken en te moeten smeken voordat een monteur mocht langskomen. Alles is toen ingesteld inclusief wifi versterker boven waardoor ik weer daar kon werken. Eindelijk....daar heb ik een paar dagen van kunnen genieten tot de mega storing van 1,5 dag in Haarlem die maandag ontstond. Beneden werkt alles direct weer maar hey natuurlijk boven niet. Ik heb geprobeerd het wifi punt opnieuw te koppelen aan de modem. Die wordt daar netjes oranje zoals de handleiding zegt wat moet gebeuren voor je hem op de gewenste plek zet maar na verplaatsen wil hij geen connectie maken. Heb het nu paar keer geprobeerd en op meerdere plekken. Waar ik hem ook zet, nergens doet hij iets. En nee, kabel trekken vanaf de modem is geen optie. Ik weet het niet meer en snap eerlijk gezegd niet waarom het niet ook direct weer starte nadat de storing opgelost was. Iemand nog tips? 

Teresa van Odido 4 maanden geleden

@Kvhn Ik twee nieuwe wifipunten voor je aangevraagd, deze komen snel jouw kant op! De ‘oude’ wifipunten willen wij graag retour. Je ontvangt zo een e-mail ter bevestiging, met daarin ook de uitleg om de apparatuur te retourneren. 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Kvhn ,

Ik heb hier twee topics:
 

 

Hier staat veel informatie, je zou kunnen beginnen om het wifi punt een reset te geven en dan volgens de informatie in het topic deze weer aan te melden. Hopelijk lukt het dan wel.

Thanx, ik had deze stappen al doorlopen en zojuist voor de zekerheid nogmaals gedaan maar vanaf het moment dat ik het 2e wifipunt gekoppeld heb en ga verplaatsen naar boven, vind hij nergens wifi meer. Niets om uiteindelijk de verbinding boven mee te krijgen en dus niets om te versterken. Op de begane grond nergens problemen maar 1 trap omhoog en waar hij voor de storing de wifi connectie met de modem vond, vind hij nu opeens niets meer. Als ik de snelheid nu meet boven is het zelfs nog veel veel minder dan het eerst was (voor installatie wifipunt boven). 

Heb net trouwens even beneden gemeten. Ook daar de helft van de snelheid dan voor de storing. Daar nog steeds prima maar wel opvallend dat ik beneden van bijna 1000mbit nu op 472 zit. Boven, 1 trap omhoog, heb ik nu 62 als ik op de telefoon meet. Ik vraag me af of hier het aan kan liggen. Behalve die storing is er niets gebeurd met alle apparatuur

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Kvhn ,

Misschien dat een moderator je verder kan helpen door naar je verbinding te kijken. Ze kijken mee en reageren vanzelf als het nodig is. Ze behandelen alles op volgorde van binnenkomst, weet wel dat het nu wat drukker is, dus kan het wat langer duren.
Heb je trouwens je klantnummer al in je profiel staan? Als dit niet het geval is zou je dit alvast willen invullen, dan kan de moderator je beter helpen.

Tx die staat er idd in. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kvhn, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb je wifinetwerk erbij gepakt en de wifipunten staan goed. Deze zenden ook een goed signaal uit, echter is de dekking van het modem niet oke. Heb je toevallig al een factory reset uitgevoerd op het modem? Zo niet, zou je dat kunnen doen en de wifipunten opnieuw verbinden? Het helpt ook om zeker één wifipunt bekabeld te verbinden.  

Hoi ik heb zojuist de factory reset gedaan maar ik krijg nog steeds boven geen enkel contact vanaf het wifi punt met de modem. De snelheid is nog steeds niet goed als ik speedtest boven en beneden doe. Is er wellicht nog een andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een wifipunt bekabeld kunnen aansluiten @Kvhn? En dan de verbinding opnieuw kunnen testen? 

Als ik de versterker beneden aan het modem aansluit, blijft hij nu maar knipperen. Vooral oranje maar gaat ook continu even snel naar groen en rood. Ik ben beetje ten einde raad nu.

Waarom doet dit deel het niet normaal meer na die storing? Na mijn overstap heb ik maar enkele dagen normaal op mijn werkplek thuis kunnen werken. 

Reputatie 6
Badge +2

@Kvhn Ik twee nieuwe wifipunten voor je aangevraagd, deze komen snel jouw kant op! De ‘oude’ wifipunten willen wij graag retour. Je ontvangt zo een e-mail ter bevestiging, met daarin ook de uitleg om de apparatuur te retourneren. 

Maar denk je dat het ineens aan het wifi punt ligt? Beneden doet hij het goed dus die hoeft niet vervangen te worden. Wel merk ik dat ik na de storing nog steeds niet mijn vorige wifi snelheid terug heb en dat ik daarmee boven niet eens een wifi signaal kan vangen. Zelfs al hou ik hem boven de trap zodat er niets tussen zit. Voor de storing werkte alles. Je vorige collega gaf aan dat het signaal niet goed verdeeld werd. Heeft een test aangetoond dat dit nu wel goed gaat? Sorry,  maar vorige keer heb een maand moeten worstelen tot alles werkte en kreeg ik meerdere keren te horen dat collega's het fout hadden. Mijn vertrouwen is tanende moet ik eerlijkheidshalve bekennen 

Reputatie 7
Badge +9

Dat zou inderdaad kunnen @Kvhn. Zou je de nieuwe wifipunten kunnen installeren, het liefst bekabeld, en ons daarna een terugkoppeling willen geven? 

Reageer