Beantwoord

wifi slecht

  • 31 March 2024
  • 9 reacties
  • 62 Bekeken

Hallo,

Op dit moment ben ik nog niet helemaal tevreden met odido en de wifi.
3 maanden onderweg en veel haperingen op de wifi, de tv (op kabel) moet vaak laden. Ook worden soms de mobiele telefoons zomaar ontkoppeld van de wifi.

De wifi op de 1e en 2e verdieping is niet best, ik heb inmiddels 2 Fritz repeaters (van de vorige provider) maar die werken niet goed? Nu via de ZYXL EX5601-T1 de tweede bekabelde Fritz repeater aangesloten dan is er tenminste internet op de 2e verdieping. 
 

Bellen met de helpdesk heeft ook niet geholpen, ze ondersteunen de repeaters niet. En volgens de helpdesk heb ik veel te veel apparaten op de wifi zitten ( op dit moment 16).

Wat is nu het beste om te doen?
Ik vind wifi plus echt niet een oplossing, zeker niet omdat je dan nog een keer 2 euro per maand extra moet betalen.

 

Wie kan mij helpen om de wifi goed te krijgen in het hele huis?

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 March 2024, 21:51

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pikapower 

Omdat je aangeeft dat de tv soms ook blijft laden is het beter om eerst te zorgen dat het bekabeld stabiel is.

Kan je de Zyxel-T56 eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Kan je de versterkers eens verwijderen en enkel de tv testen bijvoorbeeld?

Misschien kan je de internetkabel tussen ONT en router ook eens vervangen om te kijken of dat verbetering brengen, herstart daarna ook de ONT.

De Zyxel-T56 kan 32 WiFi cliënten aan per band.

Reset natuurlijk al gedaan, al een paar keer.

Ik heb 1 versterker verwijderd, de andere is op de 2e verdieping en op dit moment in gebruik door een puber 😅

Bij de TV heb ik de ps4 verwijderd en alleen de kabel in de tv zitten, dat gaat beter. Ook de pc beneden is stabiel.

Ik kreeg namelijk te horen dat ik maar 8 apparaten op de wifi mogen, heel vreemd natuurlijk!

 

Reputatie 7
Badge +15

@pikapower

Het is ook mogelijk om een TP-LINK Deco set van 3 stuks bijvoorbeeld aan te schaffen en dan sluit je er 1 op de ONT aan, 1 op de eerste verdieping en 1 op de 2de verdieping.

Misschien kun je ze voor een leuk prijsje op marktplaats overnemen van iemand 🙂

De Zyxel-T56 heb je dan niet nodig.

Ok, daar kan ik ook eens naar kijken, maar wat is ONT 🙄
Ben hier niet zo handig in. 

Dus als ik een set van 3 TP-LINK Deco koop, dan heb ik de Zyxel-T56 niet nodig??
Hoe kan ik dan de TV en PC via de kabel aansluiten?

Reputatie 7
Badge +15

@pikapower

ONT is de mediaconverter tussen glasvezelaansluitpunt en router.

Het klopt dat je de Zyxel-T56 dan niet nodig hebt omdat 1 TP-LINK Deco als router zal functioneren. Elke TP-LINK Deco heeft meestal wat internetpoorten maar je zou ook een switch kunnen nemen voor meer poorten.

Je kan ook de Fritz repeater die niet werkt voorzien van een reset en kijken of je hem aan de praat krijgt met de Zyxel.

Aha duidelijk. Dan ga ik denk ik toch voor de TP-LINK Deco. Ik heb idd nog een paar swtiches liggen ;-)

Waarschijnlijk ga ik de repeaters wel verkopen. Ik denk dat ik meer aan de TP-LINK Deco heb.

 

Maar wat is dan precies wifi plus? Gewoon een marketing dingetje om meer geld te krijgen van klanten?

Reputatie 7
Badge +15

@pikapower

WiFi Plus punten zijn ook versterkers en zij vormen 1 groot mesh netwerk met de router zoals de TP-LINK Deco's dat met elkaar doen.

Zodra je een TP-LINK Deco hebt aangesloten op de mediaconverter dan ga je in de app naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, na het opslaan en herstarten moet internet werken.

Top, geweldig @Waqqas 
Ik ga eens kijken welke TP-LINK Deco ik moet gaan aanschaffen, daar toevallig ook tips voor 😅

Reputatie 7
Badge +15

@pikapower 

Hier heb je een hele lijst TP-LINK Deco met VLAN ondersteuning.

Als je ook WiFi 6 wilt ga dan voor de Deco X20 of X50 bijvoorbeeld.

Reageer