Beantwoord

Wifi valt constant uit sinds glasvezel Odido

  • 13 January 2024
  • 6 reacties
  • 173 Bekeken

De wifi valt op mijn Macbook elke paar minuten uit sinds glasvezel van Odido afgelopen week is geinstalleerd. Alle adviezen al opgevolgd helaas zonder resultaat. Wat is hieraan te doen? 

icon

Beste antwoord door Odiliax 19 January 2024, 12:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1

Blijft wifi op je modem wel in de lucht? Oftewel blijven andere hardware wel een wifi verbinding houden?

Wifi op andere computer doet het wel, mobiel ook. Mijn Macbook valt steeds uit, als ik wifi dan uit en aan zet doet de wifi het 30 sec tot een minuut, en valt vervolgens weer uit. Onwerkbaar dus

Ik heb erg spijt van overgang naar glasvezel en odido. Internet is trager, bereik boven slechter en wifi instabiel. Tv doet het wel maar smart-tv niet. Ik raad iedereen aan om niet over te gaan naar glasvezel van odido

Reputatie 7
Badge +16

Wifi op andere computer doet het wel, mobiel ook. Mijn Macbook valt steeds uit, als ik wifi dan uit en aan zet doet de wifi het 30 sec tot een minuut, en valt vervolgens weer uit. Onwerkbaar dus

Hoi @Odiliax, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Als de Wifi het op sommige apparaten wel doet, maar op specifiek eentje niet, dan kun je vrij snel concluderen dat het niet aan de Wifi ligt maar eerder aan het apparaat zelf. Wat nog wel zou kunnen, is dat je buiten bereik van de 5 GHz-band zit met de Mac. Ik zie dat je voornamelijk op het 5 Ghz-netwerk verbonden bent met bijvoorbeeld de iPad Air, de Galaxy smartphone en nog een onbekend apparaat. Je kunt proberen om de Mac op de 2.4 band te verbinden zodat het bereik binnenshuis groter is. Op 5 Ghz heb je natuurlijk meer snelheid, maar lever je in op het bereik (zo’n 5 tot 6 meter vanaf het modem maximaal).

Inmiddels heb ik contact gehad met Odido en is het wifi probleem opgelost. Als je een macBook al een aantal jaren hebt dan werkt deze alleen op 2.4G en stoort de 5G op de een of andere manier; de oplossing was de wifi te splitsen en de macBook alleen op 2.4G wifi aan te sluiten. De overige apparaten op de 5G. Helaas heb ik meerdere keren de helpdesk moeten bellen, niet alle medewerkers zijn op de hoogte van dit probleem. De laatste gelukkig wel en die had het binnen de kortst mogelijk tijd gefikst. 

En het heeft dus niks te maken met de afstand, ook direct naast de modem was het probleem er. 

Reageer