-
-
is een Top Poster
-
5 reacties
Goedendag,
Bij T-mobile eigenlijk nooit problemen gehad, maar nu sinds Odido al meerdere malen, meerdere dagen problemen met internet dat constant voor korte periodes uitvalt gedurende meerdere dagen.
Router is de Zyxel T-50 Mat wit.
Al meerdere malen contact gehad met klantenservice, manuele reset uitgevoerd, klantenservice heeft het netwerk gesplit naar 2.4G en 5G, maar helaas ervaren wij nog steeds hetzelfde probleem. Wij maken hier gebruik van glasvezel.
Helaas doen wij op dit moment alles vanaf mijn telefonische hotspot wat natuurlijk ook voor geen meter werkt op lange termijn.
Kunnen jullie wat voor mij betekenen?
Hey @yoortjee, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie dat @Waqqas je al goed op weg heeft geholpen. Ik heb een uitgebreide lijnmeting gedaan en je wifi netwerk onderzocht. Het lijkt er inderdaad op dat een aantal apparaten de verbinding verliezen met het modem. Het modem is up en valt ook niet uit. Er zijn een aantal apparaten die de 2,4 GHz frequentie volledig bezet houden, dit zorgt voor de verstoring. De volgende MAC-adressen zorgen voor de verstoring: 9A:C1:D5:01:7B:5B, AC:50:DE:EC:1E:4F, F8:4F:AD:7D:FF:24, 32:A2:C3:5B:91:29. Zou je kunnen achterhalen welke apparaten dit zijn? Is het mogelijk om deze dichterbij het modem te zetten zodat ze met de 5 GHz frequentie verbinding maken. Je kunt ook voor vijf minuten de 2,4 GHz frequentie uit zetten, dit zorgt ervoor dat je alle apparaten forceert naar de 5 GHz frequentie.
Wat je ook kunt doen is een wifi punt aanschaffen. Zorg ervoor dat je deze bekabeld aansluit, hierdoor kunnen meer cliënts verbinding maken met je netwerk en wordt het beter verdeeld. Ik ga er vanuit dat dit de oplossing voor je is!
Bekijk origineel