wifi valt steeds weg

  • 27 February 2024
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Goedemorgen,

Wij zijn sinds kort van Tweak naar Odido overgegaan. Vanaf de installatie van Odido heeft onze wifi niet goed gewerkt. De monteur van Guidion gaf aan dat het niet optimaal werkte en we dit in de gaten moesten houden. Wel opgemerkt dat onze oude wifi router beter was dan de nieuwe die wij van Odido hebben gekregen. In een maand tijd hebben wij vaak Odido aan de lijn, soms behulpzaam en soms niet, ik werd ook doorverbonden met Delta (?). Afgelopen woensdag weer contact met Odido en is er “een ticket” aangemaakt, waarbij er was opgemerkt dat er binnen 2 dagen contact zouden worden opgenomen. Tot nu toe geen contact en nog steeds geen verbetering. De wifi van mijn mac book en i phone vallen steeds weg. Nu is frustatie alom.

een paar feiten, wij hebben

Glasvezel

Zyxel T 56 ( de lampje van internet en LAN en 2,4G en 5G branden groen maar knipperen constant) en twee wifi punten,

een ONT van Delta (ook bijzonder), merk Nokia. De lampje van Data is oranje en knippert constant ( is dit normaal?).

Wie kan ons helpen?

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @Cathy YS 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen!

Ik ben direct het systeem ingedoken en gelukkig zie ik dat er een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Gedurende het onderzoek hebben mijn collega’s geen wegval kunnen detecteren.

Ik wil je daarom vragen om het modem een herstart te geven en de verbinding de komende drie dagen te testen. Vergeet niet om de datum/tijdstip van de wegval te noteren. Het is belangrijk dat het modem tijdens dit onderzoek niet opnieuw wordt herstart. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik direct met je mee! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Cathy YS 

Het knipperen van bovenstaande lampjes is normaal, er wordt dan data gebruikt.

Maak je alleen gebruik van de T56 WiFi of heb je hier nog versterkers achter oid?

Werkt bekabeld internet wel zonder problemen?

Heb je de T56 al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip?

Ook heeft de huidige firmware van de T56 wat problemen met de WiFi, de nieuwe firmware lost dit bij de meeste klanten op. De nieuwe firmware wordt normaal ergens in maart uitgerold maar een moderator zou je T56 met voorrang kunnen updaten.

Hallo @Cathy YS 

Het knipperen van bovenstaande lampjes is normaal, er wordt dan data gebruikt.

Maak je alleen gebruik van de T56 WiFi of heb je hier nog versterkers achter oid?

Werkt bekabeld internet wel zonder problemen?

Heb je de T56 al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip?

Ook heeft de huidige firmware van de T56 wat problemen met de WiFi, de nieuwe firmware lost dit bij de meeste klanten op. De nieuwe firmware wordt normaal ergens in maart uitgerold maar een moderator zou je T56 met voorrang kunnen updaten.

Hoi Waqqas,

thanks voor de reactie, ik ben zelf niet handig met de termen, even duidelijkheid voor mijzelf:

-dus de (data) lampje van Delta/nokia knippert, is dit normaal? ik dacht dat alle lampjes moeten stabiele groen zijn.

-wij hebben de abonnement van glasvezel 1Gbit/s, de speed test van odido app schommelt, soms rond 100/100 soms 600/500, is dit ook normaal? als het niet normaal is wat zal de snelheid moeten zijn?

-Wat is oid? ik heb ook nog twee wifi punten van Zyxel ( kan je dit niet zien via jullie systeem🥺?)

-T56 reset heb ik meerdere keren  gedaan, geen verbetering.

-ik heb nog nooit via kabel gewekt, dus weet ik niet ( Ik zal even checken met mijn man).

-updaten met “moderator”, wie is deze “moderator”? van odido?

Dank alvast!

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Cathy YS 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen!

Ik ben direct het systeem ingedoken en gelukkig zie ik dat er een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Gedurende het onderzoek hebben mijn collega’s geen wegval kunnen detecteren.

Ik wil je daarom vragen om het modem een herstart te geven en de verbinding de komende drie dagen te testen. Vergeet niet om de datum/tijdstip van de wegval te noteren. Het is belangrijk dat het modem tijdens dit onderzoek niet opnieuw wordt herstart. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik direct met je mee! 

Dag Teresa,

 

Dank voor je reactie, herstart hebben wij vaker gedaan maar geen verbetering (ik had deze ook  aangegeven). Ik zal nog een keer herstarten en testen. Het internet/wifi valt spontaan weg, minstens 4 á 5 keer/ uur. Dus online vergaderen voor ons is erg frustreren..

Als je zegt “mijn collega’s geen wegval kunnen detecteren.” betekend dat het probleem ligt aan de wifi punten maar niet het internet?


Zal je mijn vragen nog beantwoorden? Zodat wij iets beter inzicht kunnen krijgen.

Deze vragen zijn gericht op de reactie van “Waqqas”

-de (data) lampje van Delta/nokia knippert, is dit normaal? ik dacht dat alle lampjes moeten stabiele groen zijn.

-wij hebben de abonnement van glasvezel 1Gbit/s, de speed test van odido app schommelt, soms rond 100/100 soms 600/500, is dit ook normaal? als het niet normaal is wat zal de snelheid moeten zijn?

-Wat is oid? ik heb ook nog twee wifi punten van Zyxel ( kan je dit niet zien via jullie systeem🥺?).

-updaten met “moderator”, wie is deze “moderator”? van odido?

 

Dank en Groet,

Cathy

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Cathy YS Dank je wel voor je terugkoppeling, natuurlijk beantwoord ik jouw vragen graag! 

Dat onze technische dienst geen wegval heeft geconstateerd, betekent in de meeste gevallen dat het aan de wifi verbinding ligt. Om dit 100% uit te sluiten, wil ik je vragen om de herstart te doen en dit drie dagen te testen. 

  • Ja, het data lampje hoort te knipperen. 
  • Behaal je deze snelheid met de wifi of bekabeld? Met wifi heb je altijd last van data verlies. Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen? 
  • Wat bedoel je precies met oid? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Heb je de wifipunten niet aangesloten? Zou je dit eens willen proberen? In dit topic lees je precies hoe je deze kunt aansluiten, ik raad je aan om minimaal één wifipunt bekabeld aan te sluiten: Alles over Wifi Plus | Odido community
  • Moderators kun je herkennen aan ‘Van Odido’ achter hun naam. 

 

 

@Cathy YS Dank je wel voor je terugkoppeling, natuurlijk beantwoord ik jouw vragen graag! 

Dat onze technische dienst geen wegval heeft geconstateerd, betekent in de meeste gevallen dat het aan de wifi verbinding ligt. Om dit 100% uit te sluiten, wil ik je vragen om de herstart te doen en dit drie dagen te testen. 

  • Ja, het data lampje hoort te knipperen. 
  • Behaal je deze snelheid met de wifi of bekabeld? Met wifi heb je altijd last van data verlies. Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen? 
  • Wat bedoel je precies met oid? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Heb je de wifipunten niet aangesloten? Zou je dit eens willen proberen? In dit topic lees je precies hoe je deze kunt aansluiten, ik raad je aan om minimaal één wifipunt bekabeld aan te sluiten: Alles over Wifi Plus | Odido community
  • Moderators kun je herkennen aan ‘Van Odido’ achter hun naam. 

 

 

Dank voor je antwoord, ik heb gisteren modem en media converter herstart, nu nog afwachten. So far so good🤞.

-toch even de vraag van de wifi snelheid (met twee wifi punten in huis) wat is dan een “redelijke” snelheid moet zijn zonder kabel?   Als de snelheid te laag is kan ik de wifi punten ergen anders neerzetten.

-over “oid” : Ik weet het ook niet daarom is de vraag aan jullie. In de reactie van je collega Waqqas  “Maak je alleen gebruik van de T56 WiFi of heb je hier nog versterkers achter oid?”. Dus nogmaals wat bedoel hij met “oid”?

Groet,

Reputatie 6
Badge +2

@Cathy YS Fijn om te lezen dat het tot nu toe goed gaat! 😀

  • Een acceptable snelheid is minimaal 50 Mbit/s naast het modem (dit is zonder wifipunten). 
  • ‘oid’ is de afkorting voor of iets dergelijks. 

Laat je het mij weten als je hulp nodig hebt met de wifipunten? Ik sta klaar om verder te helpen! 

Reageer