Beantwoord

wifi verbonden maar geen internet op macbook

  • 28 February 2024
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Sinds een maand heb ik internet van Odido. Mijn laptop is wel verbonden met de wifi alleen het internet valt om de 5 minuten weg waarna ik opnieuw moet verbinden. Hetzelfde model laptop van mijn huisgenoot heeft hier geen problemen mee en overige apparaten in het huishouden ook niet. De router is een ZYXEL T-56 en alle lampjes branden gewoon groen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen! 

icon

Beste antwoord door TMTV 29 February 2024, 12:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Leeuwarden058,

Welkom op de Community!

Sommige appraten hebben moeite met WPA3, dat standaard aan staat. Als je op de Zyxel inlogt via 192.168.1.1 en naar Netwerkinstelling > Draadloos gaat, zie je helemaal onderaan iets staan als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Er is nog een mogelijkheid. Je kunt ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Dag @TMTV

bedankt voor je hulp! Nu is het voor mijn laptop inmiddels gelukt, maar nu wil mijn telefoon niet meer verbinden met de wifi. Heb je hier toevallig ook een oplossing voor? Ik krijg deze melding. 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Leeuwarden058 Als je het netwerk op je iPhone vergeet en weer opnieuw verbinding maakt, zou het moeten werken. Klopt dat?

Reageer