wifi versteker voor Zyxel T56 modem.

  • 19 September 2023
  • 2 reacties
  • 465 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb nu een vervangende modem type Zyxel T56, en heb daarbij ook een andere wifi versterker ontvangen (had al een andere). In hele kleine lettertjes staat er op WX56TG, en Zyxel_2899

Nu overweg ik zelf een versterker aan te schaffen, ipv deze die gehuurd is voor €2,50/maand.

Echter dit type kan ik op het internet nergens vinden.
Vraag; wat is een goede, onbedrade wifi versterker voor mijn Modem T56? Op de bijgeleerde documentatie staat geen nummer, alleen "WiFi Plus”.
Reden is dat bijna alles at je huurt op den duur veel te duur is, en kopen gunstiger uit komt.

Dank voor je aanbeveling, die in de praktijk bewezen is.

TMTV 7 maanden geleden

Hoi @naalroc,

Odido levert de WX5600-T0, maar die is inderdaad (nog) niet los te koop. Je zou voor de WX3100-T0 kunnen gaan. Deze is qua specificaties iets minder, maar dat kan natuurlijk nog steeds genoeg zijn. Ze komen uit dezelfde productlijn, maar of ze ook een mesh-netwerk samen met de T56 kunnen vormen, weet ik niet zeker. Verder kan Odido er geen ondersteuning op bieden, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Op Tweakers zijn tevreden klanten te vinden in combinatie met de T54 en die lijkt sterk op de T56. Als je online bestelt, kun je 'm sowieso binnen twee weken terugsturen. Een tijdje geleden waren ze goedkoop per twee op iBood te krijgen en sommige daarvan staan nu op Marktplaats. Dat laatste geldt trouwens ook voor de WX5600, maar pas op: er zijn oplichters actief.

Mocht je voor een ander merk willen gaan maar wel mesh willen, dan moet je de WiFi op de T56 uitschakelen, dus heb je waarschijnlijk een extra versterker nodig.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @naalroc,

Odido levert de WX5600-T0, maar die is inderdaad (nog) niet los te koop. Je zou voor de WX3100-T0 kunnen gaan. Deze is qua specificaties iets minder, maar dat kan natuurlijk nog steeds genoeg zijn. Ze komen uit dezelfde productlijn, maar of ze ook een mesh-netwerk samen met de T56 kunnen vormen, weet ik niet zeker. Verder kan Odido er geen ondersteuning op bieden, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Op Tweakers zijn tevreden klanten te vinden in combinatie met de T54 en die lijkt sterk op de T56. Als je online bestelt, kun je 'm sowieso binnen twee weken terugsturen. Een tijdje geleden waren ze goedkoop per twee op iBood te krijgen en sommige daarvan staan nu op Marktplaats. Dat laatste geldt trouwens ook voor de WX5600, maar pas op: er zijn oplichters actief.

Mocht je voor een ander merk willen gaan maar wel mesh willen, dan moet je de WiFi op de T56 uitschakelen, dus heb je waarschijnlijk een extra versterker nodig.

Reputatie 2

Dat gedoe op iBood vertrouw ik dus helemaal niet; nog nooit van gehoord of gezien, maar dit is wel erg vreemd, met alleen een link naar het feitelijke aanbod, buiten het zicht van iedereen….

Denk dat i maar op de uitkijk ga voor die WX3100 alias AX1800...(dacht ik)

Reageer