Beantwoord

wifi versterker werkt niet

  • 14 September 2021
  • 7 reacties
  • 509 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hi,

Even op deze manier om mijn punt duidelijk te maken over de Zyxel wifi versterker bij mij thuis. Dit voldoet niet aan mijn verwachting. 

Zie video (link)

 

Benieuwd naar jullie reactie...

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 September 2021, 00:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rhdaw 

De WiFi versterker is dus draadloos? Wanneer je hem ergens bedraad zou kunnen neerzetten dan zal de WiFi ook veel beter werken denk ik.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rhdaw ik zie dit vaak voorbij komen. Je wil wifi op de slaapkamer verbeteren. Dan moet je de wap dus wel op een plek zetten waar je wifi nog goed is (waar dus 3 lampjes branden) als je ruis versterkt versterk je ruis. Plaats de wap dichtbij het modem. En denk in rechte lijnen. Scheef door een muur van 20 cm kan zo een meter worden.

Reputatie 7
Badge +14

Leuke video, alleen zie je niet waar het originele signaal vandaan moet komen.  Als het modem/router ergens weggestopt zit, dan krijgt de wifi versterker ook geen goed origineel signaal. De versterker dus wat dichter bij het modem zetten.

Hi,

bedankt voor de reacties. Heb het in mijn achterhoofd meegnomen. Hierbij een tweede deel waarin ik in ga op de vraag waar mijn modem zich bevindt.
 

Ben benieuwd als jullie een idee heb en waarom het signaal flikkert in de slaapkamer terwijl op andere plekken het signaal wel goed is.
En wat een oplossing zou kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Ah als ik het goed heb zit je glasvezel in de meterkast en loopt er een kabel naar het modem.

Dan zou je het modem in de meterkast kunnen plaatsen en de wap op de plek waar nu het modem staat.

Maar niets is gek ben ik wel achter. Zelfs in een open ruimte heb ik wel wifi problemen gezien. Alsof er een onzichtbare wifi muur was van 5 meter breed en 2,60 hoog op een afstand van 10 meter zonder wat er tussen. (Precies in de aanbouw van de kamer)

Hi Hidden.nld, glasvezel hebben we helaas niet in Adam zuid. Het betreft een koperverbinding en de telefoonlijn zit boven de kast waar het modem zich bevindt, 

in de meterkast bevind zich helaas geen kabel:(

 

Reputatie 7

Hi @Rhdaw, allereerst wat origineel je video's! Dankjewel voor je aanvulling. Ik heb je filmpjes ook bekeken en ik help je met liefde verder. Je geeft in het eerste filmpje aan dat het middelste lampje van het wifi-punt niet brandt. Dit houdt in dat het punt niet (goed) is geïnstalleerd. Zou jij de stappen op onze website nog eens na willen lopen, waar staat uitgelegd hoe jij dit het beste kunt doen: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/installeren/wifi-punt

Wanneer jij dit al op deze manier hebt geïnstalleerd, dan stel ik voor om het wifi-punt een factory reset te geven. Weet wel dat alle aangepaste instellingen hierdoor vervallen. De reset-knop zit aan de achterkant van het wifi-punt. Met een klein pinnetje moet deze 10 seconden ingedrukt worden. Dan zal die opnieuw opstarten. Laat jij het aan me weten of jij hiermee uit de voeten kunt? 😁