Beantwoord

Wifi wachtwoord werkt niet meer na wijzigen, ook nietna factory defaults

  • 12 February 2024
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb vandaag geprobeerd om het wifi wachtwoord van mijn Zyxel T56 te veranderen. Helaas is dit uitgelopen op een ramp.

 

Eerste keer kon ik prima inloggen met het wifi wachtwoord achterop de Zyxel. Daarna op mijn laptop naar 192.168.1.1 gegaan om het wachtwoord aan te passen. Netjes de stappen gevolgd waarbij ik het nieuw gewenste wachtwoord twee keer moest ingeven en op volgende moest klikken. Ik vermoed dat de router toen is gaan herstarten ofzo. De wizard in mijn browser bleef hangen bij het laden terwijl Wifi wegviel. Sindsdien heb ik geen verbinding meer kunnen krijgen. 

 

Na een tijdje gedacht alles terug te zetten naar factory defaults. Dus even 10sec met een dun pinnetje op de reset knop gedrukt. Dan zie ik dat even alle lampjes uitgaan op de router en hij zichzelf op nieuw opstart. Dan zou ik verwachten dat ik kon inloggen met het default wachtwoord wat achterop de router staat, maar helaas. 

 

Ik heb nog 3-4 keer de reset optie herhaalt, maar ik kom met geen mogelijk meer op het wifi netwerk nu. Hopelijk kan iemand mij helpen hoe ik het weer aan de gang krijg. 

icon

Beste antwoord door RualdOrdelman 14 February 2024, 10:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 2

Haal je niet twee dingen door elkaar, want ik hoor je zeggen wifi wachtwoord, maar om in de router te komen heb je de router inlog (wachtwoord) nodig, beide wachtwoorden staan op de sticker achterop de router. En na een factory reset zouden deze gewoon weer moeten werken...

Reputatie 1

Oeps, ik denk dat je hier een heel valide punt hebt. Ga ik straks direct testen. Dank je. 

Reputatie 1

Haal je niet twee dingen door elkaar, want ik hoor je zeggen wifi wachtwoord, maar om in de router te komen heb je de router inlog (wachtwoord) nodig, beide wachtwoorden staan op de sticker achterop de router. En na een factory reset zouden deze gewoon weer moeten werken...

 

Topic kan gesloten worden. Ik haalde inderdaad twee dingen door elkaar. Het werkt nu weer naar behoren. 

Reputatie 7
Badge +16

Super dat het opgelost is met de hulp van @DON PAPA! 😄👍

Dit topic gaat nu op slot.