Beantwoord

Wifi werkt ineens niet meer (isan2)

  • 5 October 2023
  • 16 reacties
  • 243 Bekeken

Sinds augustus woon ik in een appartementencomplex en heb ik mijn wifi zelf geïnstalleerd. Ik ben een week op vakantie geweest en kom thuis en het internet doet het niet meer. Er is niemand in mijn huis geweest en ik heb niets veranderd. Inmiddels heb ik hier en daar wat anders gedaan en weet ik niet meer wat de juiste manier is. 

Ik heb een zyxel t54 kastje. De wifi (2.4g en 4g) lampjes branden, alleen de WAN en het Internet lampje branden niet. Ook op mijn telefoon staan de wifi streepjes bovenin in beeld, maar geeft mijn telefoon aan dat het netwerk geen verbinding heeft. Dit geldt voor alle apparaten, dus komt niet door mijn telefoon.

Ik heb in mijn meterkast een ISAN 2. Zie bijgevoegde afbeeldingen voor de situatie. Dit is alles wat ik heb geinstalleerd. Lan1 is trouwens kabel naar hue bridge systeem.

Klantenservice bellen en uitleggen vind ik onhandig gezien ik beter de situatie kan toelichten adhv afbeeldingen. Klantenservice mail wordt niet beantwoord… Kunnen jullie me helpen waar dit mis kan gaan? Dat het het eerst wel deed, en nu niet meer? Mis ik nog kabels?

 

edit: inmiddels groene telefoonkabel in grijze dsl poort gedaan.

 

icon

Beste antwoord door Annickv 9 October 2023, 12:28

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Annickv 

De groene PHONE kabel moet in de grijze DSL poort van de modem. Ook zou je de linkse poort op het ISRA kunnen proberen als het nog niet werkt.

Reputatie 7
Badge +14

Waarom zit er een grijze ethernet kabel in jouw WAN aansluiting? Als die grijze kabel naar een computer o.i.d. gaat, dan moet die ook in 1 van de 4 LAN aansluitingen.

Waarom zit er een grijze ethernet kabel in jouw WAN aansluiting? Als die grijze kabel naar een computer o.i.d. gaat, dan moet die ook in 1 van de 4 LAN aansluitingen.

Die gaat in de grond, ik denk dat die naar iets algemeens gaat binnen appartementencomplex. Weet niet waarom ik deze erin gedaan heb, leek me logisch. Maar dat is het niet dus?

Hallo @Annickv 

De groene PHONE kabel moet in de grijze DSL poort van de modem. Ook zou je de linkse poort op het ISRA kunnen proberen als het nog niet werkt.

Heb beide tips geprobeerd inmiddels en ook even gewacht en nogmaals stekker opnieuw erin, maar helaas is dit niet de oplossing…

Reputatie 7
Badge +15

@Annickv

Waarschijnlijk toch kabels verwijderd en daarna wist je niet zo goed welke kabel in welke poort moet? 🤪

En als je dan de modem even opnieuw opstart?

Lan1 is trouwens kabel naar hue bridge systeem.

@Annickv

Waarschijnlijk toch kabels verwijderd en daarna wist je niet zo goed welke kabel in welke poort moet? 🤪

Nee hij deed het zeker 2/3 dagen niet meer na terugkomst vakantie en is toen in de tussentijd niets veranderd. Daarna wel het e.e.a. Geprobeerd omdat ik wifi voor werk nodig heb… inderdaad nu geen idee meer wat ik aan het doen ben haha

Reputatie 7
Badge +15

@Annickv 

Als een herstart dan ook niet helpt kan je dan eens in je Odido account bij meer onder storingen kijken of er een storing bekend is op jouw adres?

@Annickv

Als een herstart dan ook niet helpt kan je dan eens in je Odido account bij meer onder storingen kijken of er een storing bekend is op jouw adres?

Nee, begin deze week ook gekeken en zowel toen als nu geen storing bekend…

Ook gek dat het voor mn vakantie gewoon deed en na die week niet meer, moet er iets met mijn modum zijn of in mijn meterkast?

Reputatie 7
Badge +15

@Annickv 

Thuis lijkt alles goed aangesloten te zitten, lijkt op iets buitenshuis waar een moderator je bij kan helpen.

@Waqqas dan wacht ik dat af…

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Annickv, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb meteen een lijnmeting gedaan en er lijkt inderdaad iets niet goed te zijn op de lijn. Ik heb direct een ticket aangemaakt voor onze techneuten. Zij gaan nu hard voor je aan de slag om je zo snel mogelijk online te krijgen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen. Wordt vervolgd! 

Reputatie 7
Badge +14

Waarom zit er een grijze ethernet kabel in jouw WAN aansluiting? Als die grijze kabel naar een computer o.i.d. gaat, dan moet die ook in 1 van de 4 LAN aansluitingen.

Die gaat in de grond, ik denk dat die naar iets algemeens gaat binnen appartementencomplex. Weet niet waarom ik deze erin gedaan heb, leek me logisch. Maar dat is het niet dus?

Nee, een kabel in de WAN poort van de router is alleen van toepassing bij een glasvezel aansluiting. Laat deze a.u.b. eruit of stop hem in een LAN poort.

Waarom zit er een grijze ethernet kabel in jouw WAN aansluiting? Als die grijze kabel naar een computer o.i.d. gaat, dan moet die ook in 1 van de 4 LAN aansluitingen.

Die gaat in de grond, ik denk dat die naar iets algemeens gaat binnen appartementencomplex. Weet niet waarom ik deze erin gedaan heb, leek me logisch. Maar dat is het niet dus?

Nee, een kabel in de WAN poort van de router is alleen van toepassing bij een glasvezel aansluiting. Laat deze a.u.b. eruit of stop hem in een LAN poort.

Oke, zal ik die er vanmiddag uithalen bij thuiskomst. Het leek me logisch denk ik omdat mijn WAN verbinding niet zichtbaar was en deze kabel erin paste, ofzo. Denk je dat het verschil uitmaakt voor de verbinding?

Hi @Annickv, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb meteen een lijnmeting gedaan en er lijkt inderdaad iets niet goed te zijn op de lijn. Ik heb direct een ticket aangemaakt voor onze techneuten. Zij gaan nu hard voor je aan de slag om je zo snel mogelijk online te krijgen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen. Wordt vervolgd! 

 

Inmiddels met een monteur in contact geweest. Lag aan KPN netwerk en is op afstand geregeld. Probleem verholpen en internet werkt weer!

Reageer